שיתוף
תגובות
משפחה » פסח מתקרב. אני קוראת לך לעצור!
עושים פסח
לקראת חג הפסח, הבאנו לכן את אורית כהן, אדריכלית פנים ויועצת לארגון הבית, לסידרת כתבות שתעשה לכן סדר ותכין אתכן היטב להכנות לקראת החג
מוצרי ניקיון | צילום: Ustynchenko Iryna, שאטרסטוק

פסח מתקרב, ואיתו מטלות רבות, ניקיונות, בישולים וקניות. רגע לפני הכל, אני קוראת לך לעצור לרגע, לקחת דף ועט, לחשוב מה חשוב לך באמת בחג, ולכתוב: חשוב לך המשפחתיות? חשוב לך לארח? חשוב לך לנקות מקומות שאת לא מגיעה אליהם כל השנה?

למה זה בכלל משנה? נפריד בין דברים שאנחנו רוצים שייקרו בחג, ושאנחנו מעדיפים שייקרו, ולבין דברים שאנחנו חייבים שייקרו בחג, כי יש להם ערך גבוה מאוד עבורנו. הרצון – לפעמים קיים רצון לדברים שאנחנו לא ממש צריכים.

לדוגמא: לקנות עוד זוג נעליים לילד למרות שכבר קניתי לחג אך את רוצה לקנות כי הוא ממש יפה. צורך – דברים שאנחנו יודעים שייתנו המון ערך בהכנות ובחג, ובהיעדם נשלם מחיר שאנחנו לא מעוניינות לשלם. לדוגמא: לקנות נעל חדשה לילד כי חשוב לי שירגיש אוירה של חג כשקונים הכל חדש.

כשאנחנו לא יודעים מה חשוב לנו, אנחנו לא מספיק יודעות במה להשקיע יותר זמן, אנחנו מתחילות להתבלבל, והבלבול גורם לתסכול שלא הספקנו מלא דברים שרצינו לעשות. מנסיוני, התסכול הזה פעמים רבות הוא בכלל לא מוצדק, אותם דברים שיש לנו נטייה לפספס הם פעמים רבות דברים שבכלל לא כל כך חשובים לנו מכדי שנעשה אותם.

נכון, ישנם גם דברים שחשובים לנו מאוד, ובכל זאת נפספס אותם בלי תעדוף נכון, וזו הסיבה השנייה ונחוצה להכנת הרשימה של 'מה חשוב לי באמת'.

הנה דוגמא: אם את אחרי לידה, וחשובה לך הבריאות שלך, את יודעת שאינך מסוגלת לנקות כמו בכל שנה. את מבינה שהערך של הבריאות עולה ושווה יותר בעיניך מערך הניקיון, לכן את תנקי רק את מה שחייב לפי ההלכה ולא תרגישי מצפון שלא מירקת את הקירות במקלחת ולא ניקית אבק מהתריסים, כי לנוח חשוב לך יותר מניקיון.

אז מה באמת הכי חשוב? לפני הכל, צריך את ההבנה הקטנה והנחוצה, שלעולם לא נוכל לעשות הכל ולהיות מושלמים בהכל, ככה זה.

מעבר לזה, ערך הוא דבר אישי לכל אדם. מה שנכון לאחת לא נכון לשכנתה. ברגע שאנחנו מחליטים מה חשוב לנו, אנחנו יודעים לבנות נכון את סדר העדיפויות שלנו. ולכן אם החלטת שהשנה את לא מנקה תריסים כי את אחרי לידה תעמדי בהחלטתך ואל תתני למצפון לאכול אותך כי ראית שכל השכנות כן מנקות.

הכיני לך רשימה איך את רוצה לראות את החג שלך השנה. על מה את שמה דגש ומה לא חשוב שתעשי השנה. מה הם סדרי העדיפויות לך. וזכרי, שכל החלטה שלך תכריע איך ההכנות לחג ייראו, ואיך את תגיעי לחג, שמחה וערנית או מותשת ועייפה.

אורית כהן הינה אדריכלית ויועצת לארגון ועיצוב הבית.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים