שיתוף
תגובות
לאישה » אופנה וסטייל » פעילי איכות הסביבה מעודדים: פחות ייצור בגדים
אופנה
אלו שרווים נחת מכל פשיטות הרגל של מותגי האופנה, הם הפעילים למען איכות הסביבה שמעודדים להפחית את ייצור הבגדים שגורם לפחות זיהום • האם הכל יחזור לקדמותו?
פשיטת רגל | צילום: BreizhAtao, שאטרסטוק

מאז בואה של הקורונה לחיינו, עשו אנשים רבים, ביניהם בעלי מותגים בינלאומיים, חישוב מסלול מחדש. אין מדובר רק במחשבות חיוביות ובדיקה של נזק סביבתי שנוצר בעקבות ייצור בגדים בלתי פוסק, אלא העובדה שעסקים רבים קרסו ונאלצו לסגור את מותגי האופנה בהם התהדרו במשך עשרות שנים. מעבר הצרכנים לקניות אונליין, הציב אתגר שהחל כבר לפני כשנתיים, אך הקורונה האיצה תהליכים. המותגים הבינלאומיים, ג'יי קרו, האחים ברוקס וטופשופ, רשת חנויות האאוטלט הנודעת Century 21  ורשת בתי הכלבו, נימן מרקוס, הם רק חלק מרשימה תופחת של שמות ידועים שהודיעו השנה על פשיטת רגל. בישראל הצטמצמו חנויות רבות של מעצבים ומותגים מקומיים רבים בפרישה ארצית, כמו דורין פרנקפורט, דניאלה להבי, קום איל פו ואחרים.

אלו שרואים נחת מכל סיפור פשיטות הרגל, הם הפעילים למען איכות הסביבה שמעודדים להפחית את ייצור הבגדים שגורם לפחות זיהום.

על אף העידוד וחוסר היכולת להתקיים, אינם מונעים מהמושכים בחוטים להמשיך להמציא את עצמם מחדש. כך לדוגמה, החל מחודש יוני האחרון, ממשיכים בתי האופנה ברחבי העולם להציג את הקולקציה שלהם מול קהל. פיזית הם עושים זאת בצורה של ריחוק חברתי וקהל מצומצם אך מה שתפס בעיקר הוא תצוגות אופנה וירטואליות.

יצרני מותגי האופנה האטו משמעותית את קצב הייצור שלהם. משמונה קולקציות בשנה, לשתי קולקציות. התצוגות הווירטואליות חסכו הרבה זמן וכאבי ראש לכל מי שקשור אליהן. ליצרנים, לידועניות שהציגו את הבגדים וכמובן גם לקהל האורחים. אין ספק כי הקורונה גרמה לאנשים להמציא את עצמם מחדש בכל התחומים, מעניין להבין מה יקרה לתחום האופנה בתום תקופת הקורונה. האם הכל יחזור לקדמותו או שיתאהבו ברעיונות שהגיעו בגין התקופה? ימים יגידו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים