שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פעילי ימין 'פוצצו' תדרוך של האיחוד האירופי
גבעת המטוס
נציגי האיחוד האירופי שהגיעו עם פעילי שמאל לשכונת 'גבעת המטוס' לשאת הצהרה נגד אישור אלפי יח"ד בשכונה נאלצו לעזוב לאור מחאתם של עשרות פעילי ימין שזרמו למקום
גבעת המטוס | צילום: באדיבות המצלם

פעילי ימין סיכלו הבוקר תדרוך של נציגי 'האיחוד האירופי' בשכונת גבעת המטוס בירושלים, בהשתתפות נציג האיחוד האירופי לענייני מזרח ירושלים והשטחים, ון בורגסדורף ופעילי שמאל רדיקליים.

במהלך הסיור אמר בורגסדורף כי באיחוד מודאגים מאוד מפרויקט הבנייה לבניית 1,257 יח"ד שיצא אתמול למכרז. לדבריו, "זו הפעם הראשונה מזה 23 שנה שפרויקט בנייה כזה גדול מאושר באזור שהחוק הבינלאומי רואה כשטח כפלסטיני ולכן החלטנו לא רק לפרסם הצהרה, אלא לבוא בעצמנו לראות מה זה אומר".

בורגסדורף הוסיף, כי "חשוב שתהיה אחידות בקהילה הבינלאומית נגד כל פרויקט ישראלי בשטחים הכבושים, העומדת בסתירה לחוק הבינלאומי".

כאמור, נציגי תנועת 'אם תרצו' יחד עם חבר מועצת עיריית ירושלים אריה קינג שהגיעו למקום 'פוצצו' את התדרוך לאחר שקראו לעבר נציגי האיחוד ופעילי השמאל שהתלוו אליהם קריאות גנאי ואלו עזבו את המקום.

מתנועת 'אם תרצו' נמסר, כי "נציגי האיחוד האירופי בליווי נציגיו המתייוונים בארץ, ארגוני השמאל הקיצוני, הגיעו כדי לקבוע לנו איפה מותר ואיפה אסור לבנות או מה מותר לנו לעשות בעיר הבירה שלנו ירושלים. הגענו לומר לאיחוד האירופי אשר מממן טרור, שמדינת ישראל היא מזמן לא קולוניה אלא מדינה עצמאית ובטח שלא נקבל הוראות מהם".

לדברי התנועה, "ממשלת ישראל חייבת אף היא להעביר מסר זהה ולדאוג שאותם צבועים יפסיקו לפגוע בריבונותה של ישראל בעיר הבירה שלה".

כזכור, הבוקר תקף בחריפות שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, את ההחלטה לאשר בניית אלפי יח"ד בגבעת המטוס ואמר כי הוא מוטרד מכך. "אם השכונה תיבנה, הם יחזקו את טבעת ההתנחלויות בין ירושלים ובית לחם ויפגעו בצורה רבה בסיכויים למדינה פלסטינית בעלת רצף בעתיד ולהגשמת פתרון שתי המדינות", אמר מלאדנוב. "מדובר למעשה בבניית ההתנחלות לא חוקית לפי החוק הבינלאומי ואני קורא לשלטונות לחזור בהם מהחלטה זו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים