שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרופ' אש: "מזהים השפעה – יש סיבה לאופטימיות"
הידוק הסגר
ממונה הקורונה קיים היום תדרוך לתקשורת במהלכו הביע אופטימיות לגבי השטחת עקומת הקורונה ועדכן על ההתמודדות מול המוטציות מבריטניה ודרום אפריקה
פרופ' נחמן אש | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, מסר היום (ראשון) תדרוך לתקשורת על רקע הידוק הסגר השלישי ולאור עליית מספר החולים הקשים מנגיף הקורונה בישראל לשיא שלילי של 1,029.

בפתח דבריו הדגיש פרופ' אש כי למרות 5,000 המאומתים בשבת, אפשר כבר לזהות את השפעת ההגבלות והסגר על התפשטות התחלואה. "יכול להיות שיש סיבה מסוימת לאופטימיות, כי הגרף לא עולה בצורה אקספוננציאלית, אלא התחיל להתעקם קצת. אפשר להסתכל על כך בראייה אופטימית נוכח החיסונים והסגר הזה, שלהערכתי יביא תוצאות אולי עם קצת השפעה של הסגר הקודם שהיה הרבה פחות אפקטיבי", אמר הפרופ', אך הבהיר כי "עם זאת, יש כעת יותר חולים קשים מאשר בסגר השני".

"הסגר נקבע לשבועיים ויסתיים בשבוע הבא בין חמישי לשישי. בימים אלה אנו חושבים מה יהיו היעדים ליציאה מהסגר. מדדי היציאה מהסגר יכללו מספר מאומתים, חולים קשה ומקדם ההדבקה, ולפיהם נבין אם נוכל לספוג עלייה בתחלואה", הוסיף.

לשאלה האם הסגר הצליח ענה אש כי "מוקדם להחליט. אנו רואים תמונות שונות ועדויות שונות. יש מי שחוו פקקים ואחרים נסעו בכבישים ריקים. אנחנו פועלים לפי מדדי תנועה מחברות שונות, אך הם מגיעים באיחור של יום-יומיים. מחר נקבל את המידע הזה ונדע. לתחושתי, העם איתנו בסגר הזה ואנשים נענים להנחיות. אני מקווה שנראה זאת בנתונים".

הפרופ' עדכן כי "נמשיך לחסן אוכלוסיות נוספות בשבועות הבאים. האסטרטגיה שלנו: לחסן אוכלוסיות בסיכון – ובכך להקטין תמותה ותחלואה ולפתוח את המשק גם אם שיעור המאובחנים לא יירד. כרגע נקבע לתעדף מורים בחינוך מיוחד ולאחר מכן את כלל אוכלוסיית המורים. בהמשך נצרף עוד קבוצות גיל – 60-50 או 55-60. נקבע זאת בהתאם למספר המנות".

הפרויקטור אמר על קצב ההתחסנות כי "הגענו ליכולת חיסון של 150 אלף מחוסנים ליום. בעוד כמה ימים נצטרך להגיע ליכולת הזו ועל זה להוסיף את מתחסני המנה הראשונה. אנו רוצים להגיע עם מספר המתחסנים היומי ל-200 אלף".

אש התייחס לנושא של מרותקי הבית שאין באפשרותם להגיע למוקדי החיסונים: "אנחנו עדיין בוחנים את החיסונים של מודרנה, ובודקים מה ההנחיות לגבי טלטול, חלוקה והגעה עד לבתים. מניח שנסיים את הבירור בימים הקרובים".

כאן עבר פרופ' אש לנושא המוטציות. "שחקן חדש שנכנס זה הסיפור של המוטציות: הווריאנט הבריטי נמצא פה כבר כמה שבועות. 20-10 אחוז נדבקו במוטציה הזאת. היא מתפשטת יותר מהר וזה מטריד אותנו למול התחרות עם החיסונים. היא לא גורמת למחלה יותר קשה. החיסון מגן מפניה, אך זו לא תשובה מוחלטת".

הממונה התייחס גם למוטציה הדרום אפריקאית: "להערכתנו ישנם פחות מקרים. איתרנו שתי שרשראות הדבקה. אנו עסוקים בהכלת ההתפשטות ובכך להאט את כניסתו של הזן הזה לארץ".

הפרויקטור הדגיש כי "אנחנו רוצים לפתוח מהר את המשק הפעם, אבל כניסת המוטציות מכניסה ממד נוסף. נצטרך לראות באיזו מהירות נוכל לפתוח את המשק לנוכח התפשטותן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים