שיתוף
תגובות
חדשות » אש: "מס' המאומתים עדיין גבוה יותר"
מחזיר לפרופורציות
בדיון בוועדת הבריאות אמר מנכ"ל משרד הבריאות כי ידרשו מראש הממשלה שמדבר על כך שהצמיחה עלתה ויש שיפור כלכלי בעקבות שהכל היה פתוח במשק – תוספת למערכת הבריאות
פרופ' נחמן אש | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

במהלך דיון הבוקר בוועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן בנושא "קריסת בתי החולים בעקבות הקורונה", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש: "הגל לא חלף ומספר המאומתים עדיין גבוה. מס' המאומתים עכשיו שבירידה עדיין יותר גבוה מכל גל. העומסים עדייו גבוהים. היו לנו קרוב ל100 אלף מאומתים ביום ומס' הנדבקים היה קרוב לפי שניים מכך.

"למרות שהווריאנט גורם למחלה קלה ובוודאי למי שמחוסן, בסופו של דבר מגיעים למס' חולים קשה והמס' הגיע לקרוב ל200 חולים קשה ביום. מערכת הבריאות בישראל לא קרסה. לא קופות החולים ולא בתי החולים ומשרד הבריאות".

הדיון כאמור, נקבע בהצעה לדיון מהיר בנושא של חברי הכנסת, אוריאל בוסו, יעקב אשר וקטי שטרית, והשתתפו בו מנהלי בתי חולים, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש. בדיון אמר ח"כ בוסו כי "ידענו לשחרר אלף מחבלים בשביל להציל חייל אחד – נפש אחת מישראל זה עולם ומולאו. ללא חיסונים ובמצב בלתי נודע עמדנו על 6 אלף מספרים. כל אחד זה עולם ומלואו. המשפטים של שרת הפנים בעבר שמכילים מתים ועכשיו של שר האוצר שאומר שהוא חי עם המספרים האלו טוב, זה פחד פחדים. בקדנציה הקודמת עשו את המקסימום והמהלכים כדי להגיד ידינו לא שפכו את הדם הזה".

 בוסו תקף את הממשלה הנוכחית: "לא שקד שמכילה את המתים ולא ליברמן ששלם עם המספרים המחרידים טרחו להגיע לדיון החשוב הזה. הם בודאי לא יוכלו להגיד ״ידינו לא שפכו את הדם הזה״.

מנכ"ל משרד הבריאות אמר בדיון כי ידרשו מראש הממשלה שמדבר על כך שהצמיחה עלתה ויש שיפור כלכלי בעקבות שהכל היה פתוח במשק – תוספת תקצוב למערכת הבריאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים