שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרופ' אש מתריע: 3,000 מתים בתוך חודשיים
לקראת סגר
ראש "מגן ישראל" וממונה הקורונה הלאומי פרופ' נחמן אש אמר כי "אין מנוס מסגר, ואם לא נעשה כלום נגיע ל3,000 מתים נוספים תוך חודשיים"
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: באדיבות המצלם

ראש "מגן ישראל" וממונה הקורונה הלאומי פרופ' נחמן אש: "אם לא נעשה כלום נגיע ל 3,000 מתים נוספים תוך חודשיים".

"צריך להבין שאין מנוס מכניסה לסגר. אילו היו פועלים בהתאם להמלצותינו לפני שבועיים ייתכן שניתן היה להימנע מכך. כפי שחזינו, התחלואה עלתה משמעותית, כולל תחלואה קשה.

אם נמשיך בשיטת "שב ואל תעשה", לצערי התחלואה תמשיך לזנק בחדות מסוכנת הרבה יותר ונגיע בתוך חודשיים לתוספת של 3,000 מתים. עד כה התחזיות דייקו, בואו לא נסכן את בריאות הציבור. תעזרו לנו להוריד את התחלואה".

כזכור פרופ' אש התראיין הבוקר לרשת ב' ואמר כי "המצב מדאיג. יש קפיצה מטרידה בתחלואה, מעל 500 חולים במצב קשה בבתי החולים. זה מחייב סגר מיידי. מקווה שהציבור יבין שזה חשוב וכולנו מקווים שזה יהיה האחרון".

עוד הוסיף אש בראיון ואמר כי "אם נבטיח שימוש בדרכון ירוק. זה לא אומר שנוכל להוריד מסכות, כי אנחנו לא בטוחים שהחיסון מונע הדבקה, בינתיים מדובר רק על מניעת מחלה".

גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר כי יש להיכנס לסגר בזמן הקרוב, "נוכח התחלואה שהולכת ועולה ומתוך רצון לעצור אותה. אנחנו מגיעים לרמות תחלואה שמזכירות את תחילת הגל השני".

פרופ' לוי הוסיף: "נבקש לסגור את המסחר ולחזור לסגר דומה לזה שהיה ביום הכיפורים‎. נדרוש סגירה של מערכת החינוך. אני נוטה להמליץ על השארת הגנים פתוחים"‎, אמר בגלי צה"ל.

את הדברים אמרו בצל העלייה הדרמטית התחלואה כאשר הבוקר עולה כי ביממה החולפת אובחנו 3,251 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. מדובר ביום שלישי ברצף שבו מאובחנים יותר מ-3,000 חיוביים. מספר החולים המאושפזים במצב קשה עומד על 503. 118 מחוברים למכונות הנשמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים