שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרופ' זרקא: "הזמן הקרוב קריטי לגבי ההחלטה על סגר"
בועדת החוקה
הפרויקטור אמר כי "אנחנו במירוץ נגד הזמן למנוע סגר, ושאני אומר סגר, אני לא מתכוון למתכונת של הסגר השלישי, אלא למה שהיה בסגר הראשון"
פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא | צילום: דוברות המרכז הרפואי זיו

בדיון בוועדת החוקה של הכנסת הבוקר (ד') בראשותו של ח"כ איתן גינזבורג שאמור לאשר את התקנות שנכנסו לתוקף הלילה בחצות, אומר ראש תכנית מגן ישראל, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמאן זרקא כי הזמן הקרוב יהיה קריטי לגבי ההחלטה בנוגע לחמרת ההגבלות והליכה לסגר נוסף למרות ההגבלות החדשות.

פרופ' זרקא אמר בפתח דבריו כי "אני סבור שאנחנו נמצאים במלחמה אמיתית. זה מצב מאוד קריטי, זה תחלואה שעולה יום אחרי יום, העקומה האפידמיולוגית עולה והשיפוע עדיין עולה, כדי לבלום את זה, חייבים להתחסן ומגיע לציבור כל הכבוד שמגיעים לחיסון השלישי. צריך להגיד שלפי הדיווחים של קופות החולים – אין תופעות לוואי שלא היו מוכרות בעבר ואפילו פחות."

"אני סבור שאנו נמצאים במלחמה, התחלואה אצלנו עולה יום אחרי יום. הנתונים מהבוקר אינם נתונים שאפשר להישען עליהם ולהגיד ״אולי״ ה-״אולי״ הזה שווה חיים של אזרחי ישראל. אזרחים חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים הציבוריים מתוכם כ-550 במצב קשה ומתוכם 95 במצב קריטי ו-17 חולים מחוברים למכונת אקמו".

עוד הוסיף פרופ' זרקא כי "המנה השלישית יעילה, כמעט ואין חולים, בטח קשה ממי שכבר קיבל חיסון נוסף. יש מעל 1 מיליון איש שלא התחסנו כלל, ואפשר להגיד שעיקר ההדבקה זה אדם מדביק אדם באופן ישיר. לכן מסכות וריחוק פיזי זה קריטי. הכלים האלו ויחד עם החיסונים שזמינים".

זרקא התייחס לדיווחים על סגר בחגים ואמר "השלושה שבועות הקרובים הם קריטיים ובהם אפשר לנצח את התחלואה. אנחנו במירוץ נגד הזמן למנוע סגר, ושאני אומר סגר, אני לא מתכוון למתכונת של הסגר השלישי, אלא למה שהיה בסגר הראשון".

לגבי ההנחיות החדשות שמשרד הבריאות מבקש לאשר: "ההגבלות שיש הם לא פחות ממה שצריך. צריך להחמיר עוד יותר – לדעתי צריך עד 50 בפנים ועד 100 בחוץ, ואם מסתכלים רק על שיקולים בריאותיים, צריך 0".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. תיכנס לבידוד ותפסיק להיות ליצן!
    מה עם העסקים שכל היום מבטלים להם הזמנות! מי משלם את זה ? התו השמח? או התו העצוב מהבנק? בגלל זה אין הקפדה בשום ארוע! וזאת יעידו כולם!

    מי שמתלונן ומקפיד אלו רק עובדי מדינה שמקבלים משכורת כמו ברזל!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים