שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » פריצת דרך במחקר גידולים סרטניים בפה
בביה"ח פוריה
המחקר פורסם במגזין המדעי הנחשב international Journal of Cancer. המחקר עוסק בחקר פיזור לימפתי של סרטן בחלל הפה, והוא תוצר של ארבע שנות עבודה
חלל הפה | צילום: tommaso lizzul, שאטרסטוק

הישג מחקרי ואקדמי למחלקה לכירורגיה פה, פנים ולסתות במרכז הרפואי פדה-פוריה. המגזין המדעי הנחשב international Journal of Cancer קיבל לפרסום מחקר העוסק בחקר פיזור לימפתי של סרטן בחלל הפה. המחקר הוא תוצר של ארבע שנות עבודה מאומצת של ד"ר יסמין גנטוס, רופאה בכירה במחלקה לכירורגית פה פנים ולסתות .

ד"ר גנטוס ציינה, "מדובר בפריצת דרך מחקרית חשובה בתחום החקר הגנטי של הגידולים בחלל הפה. בזכות מחקר זה ודומיו, נוכל להעריך מוקדם ומדויק יותר את מידת האגרסיביות והפיזור של ממאירויות אלו ונוכל לתכנן באופן מדויק ונכון יותר את הטיפול המתאים לחולים הסובלים ממחלות אלו".

ד"ר גנטוס, עוסקת כמעט עשור במחקר העוסק בסרטן חלל הפה ובאזור הראש והצוואר. לאחר השלמת תואר דוקטור באוניברסיטה העברית בירושלים, השלימה ד"ר גנטוס תואר מוסמך מחקרי בפקולטה לרפואה של הטכניון ובהמשך יצאה לשנת השתלמות מחקרית במסגרת הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס היוקרתית במרילנד, ארה"ב.
במסגרת שנה זו החלה לחקור את נושא פיתוח חותמת גנטית של גידולים ממאירים בחלל הפה, העשויה לנבא את הפיזור הלימפתי שלהם עוד במועד נטילת הביופסיה הראשונית מהגידול. המחקר כולל בחינה של אלפי דגימות של גידולים, עבודת מעבדה מרובה בתחום הביולוגיה המולקולרית ובהמשך עבודה ביו-אינפורמטיקה מרובה על מנת לזהות את הרצפים הגנומיים הרלוונטיים לנושא המחקר.

קבוצת המחקר כוללת מלבד ד"ר גנטוס את החוקרים שבראשם פרופ' איבגני לוזמצנקו מהמחלקה לחקר הסרטן באוניבריסטת שיקגו, לואיג'י מרקוני מהמעבדה לפתולוגיה חישובית, אוניברסיטת קורנל, ופרופ' דוד סידרנסקי , מנהל המערך לאונקולוגית ראש צוואר בבית החולים ג'ון הופקינס. לאחרונה התבשרה קבוצת המחקר כי המאמר התקבל לפרסום בעיתון International Journal of Cancer, שהוא אחד מכתבי העת המקצועיים העוסקים באונקולוגיה.

פרופ' עימאד אבו אל נעאג', מנהל המחלקה לכירורגיה פה, פנים ולסתות ושותף לקבוצת המחקר הוסיף כי "מדובר בהישג אקדמי נפלא למחלקה שלנו בפרט ,למרכז הרפואי והפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי, בר אילן. אנו נמשיך לבנות ולפתח את התחום הזה, בין היתר במעבדת המחקר שפתחנו לאחרונה בהובלתה של ד"ר גנטוס. פירות המחקר האקדמי מחזקים גם את הפעילות הקלינית הענפה שלנו ושני הענפים יחדיו מעידים על חוזקו של המערך שבנינו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים