שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » פרס ישראל יוענק לגולדרייך – השרה תיעדר
לאחר הקריאה לחרם
שרת החינוך יפעת שאשא ביטון החליטה שלא תשתתף, עוד לפני שחלתה בקורונה, בהענקת הפרס מחר (שני) לפרופ' גולדרייך אחרי שקרא להחרים את אוניברסיטת אריאל
דגל ישראל | צילום: Dan Josephson, שאטרסטוק

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון החליטה שלא תשתתף, עוד לפני שחלתה בקורונה, בהענקת הפרס מחר (שני) לפרופ' גולדרייך אחרי שקרא להחרים את אוניברסיטת אריאל. בתוך כך, הבוקר הודיעה השרה לקצין הכנסת, כי נמצאה חיובית לנגיף הקורונה לאחר בדיקה שערכה.

כבר ביום שישי האחרון, הודיעו לפרופ' גולדרייך כי הפרס יוענק לו ע"י מנהל תחום פרס ישראל במשרד החינוך דוד פלבר, ולא ע"י השרה שכזכור התנגדה להעניק לו את הפרס ואמרה כי "מי שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי לא ראוי לפרס".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: "מהלך ראוי ונכון של שרת החינוך. מחזיר במעט את הכבוד הלאומי ואת כבוד הכנסת והממשלה שנרמסו על ידי שופטי בג"ץ. הזדמנות כמובן לאחל לשרה החלמה מהירה ובריאות איתנה".

לפני כשבועיים פרסמנו כי בית המשפט העליון, הורה לשרת החינוך להעניק לפרופ' גולדרייך את פרס ישראל. כזכור, שר החינוך לשעבר יואב גלנט, קבע כי הפרס לא יוענק לפרופסור גולדרייך, למרות החלטת הוועדה הבוחרת.

כזכור, השרה ביטון הודיעה לפני כחצי שנה, כי החליטה שלא להעניק את פרס ישראל בתחום המתמטיקה וחקר מדעי המחשב לפרופסור עודד גולדרייך: "כשרת החינוך ויו"ר המל"ג, אינני יכולה להעניק את פרס ישראל על הישגים אקדמיים, מרשימים ככל שיהיו, למי שקורא לחרם על מוסד אקדמי ישראלי".

על פי השרה, ההחלטה נובעת מחתימתו של פרופסור גולדרייך על עצומה הקוראת להחרים את אוניברסיטת אריאל, בעוד "מטרתו העיקרית של הפרס היא לעודד יצירה ישראלית, מצוינות ומחקר. קריאה לחרם על מוסד אקדמי בישראל, חותרת תחת מטרה זו, שכן היא מבקשת לגדוע את היצירהף המגוון וחופש הדעות".

עוד הוסיפה ד"ר שאשא ביטון: ״חתימתו של פרופ' גולדרייך על העצומה הקוראת להחרים את מוסד אקדמי ישראלי בראשית שנת 2021, מהווה לשיטתה מקרה חריג המצדיק את הבחירה שלא להעניק למועמד את הפרס, על אף הישגיו המקצועיים הבולטים והמרשימים בתחום מחקרו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים