שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר פרץ פורש מ'העבודה' ומתפטר מהכנסת
יישאר שר
שר הכלכלה הודיע על הפסקת חברותו במפלגה והתפטרותו מהכנסת. הוא נענה לבקשת גנץ וימשיך לכהן כשר. "אין כל כוונה להיגרר לקמפיין השנאה שאת מייצרת", תקף את מיכאלי
עמיר פרץ במליאת הכנסת | צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

יו"ר מפלגת העבודה היוצא, שר הכלכלה עמיר פרץ, החליט להתפטר היום (שלישי) מהכנסת ולהפסיק את חברותו במפלגת העבודה, אך להמשיך לכהן כשר בממשלה מטעם כחול לבן. פרץ כתב מכתב חריף ליו"ר החדשה של העבודה מרב מיכאלי, לאחר שזו דרשה ממנו ומהשר איציק שמולי להתפטר מהממשלה.

בפתח מכתבו כותב פרץ כי "לאחר ששקלתי זאת בכובד ראש החלטתי להפסיק את חברותי במפלגה. החלטתי זו באה כדי לעצור את שיח השנאה וההסתה, שהפך לשיח יומי בתוך המפלגה ובין חבריה. במהלך חצי השנה האחרונה, מאז החליטה וועידת מפלגת העבודה לאשר את הצטרפותנו לממשלה, את המשכת לפעול בניגוד להחלטת הוועידה ואף הצבעת פעם אחר פעם נגד החלטות המפלגה".

"לא די בכך, השתמשת בשפה בוטה וחסרת מעצורים נגדי ונגד השר איציק שמולי, ובשפה זו גם התבטאת נגד הנהלת המפלגה ונגד חברי הוועידה שזכו ממך לזלזול, כינויי גנאי, וביקורת על החלטותיהם, למרות שכולן התקבלו באופן דמוקרטי ושיווני. אני מברך אותך על כי עכשיו את נוהגת בכבוד כלפי מוסדות המפלגה ומחשיבה את דעתם".

"להפתעתי כאשר הדבר נגע לאינטרס האישי הצר שלך כמו בהצבעה לבחירתך כחברה בוועדה למינוי דיינים ביקשת את תמיכתי ותמיכת חברי הקואליציה, ואותה אכן קיבלת, מתוך רצון לשיתוף פעולה שגובר על מחלוקות".

"במשך כל תקופה זו היו אליי פניות של גורמים ציבוריים, משפטיים ומפלגתיים, שדרשו ממני להפעיל כנגדך את סעיף ההפרשה של ח"כ שפועלת בניגוד לעמדת סיעתה ומפלגתה ולהכריז עלייך כ"פורשת". מצב שהיה גורם לך נזק גדול ביכולת שלך להתמודד בכל רשימה שהיא".

"למרות כל זאת, הדפתי את הלחצים וסירבתי לנקוט נגדך בפעולה זו ומתוך תפיסה של הזכות לקיום שיח דמוקרטי ומתוך הכרה במעמדי כיו"ר המחויב להכיל את כל העמדות ואת כל הזרמים, לא תקפתי אותך אישית, ונהגתי כלפייך בצורה מכובדת לאורך כל הדרך".

"אין לי כל כוונה להיגרר לקמפיין השנאה שאת מייצרת בימים אלה. מכיוון שהודעתי שאינני מתכוון להיכלל בשום רשימה לכנסת ה- 24, ומאחר ומדובר בממשלת מעבר שכל עזיבה של שר השייך לגוש המרכז –שמאל בממשלה רק מחזקת את גוש הימין, ולכן החלטתי להיענות לבקשתו של ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, בנימין גנץ, ולהמשיך ולמלא את תפקידי כשר הכלכלה והתעשייה".

"אמשיך לפעול למען מאות אלפי המובטלים במסגרת אחריותי על שירות התעסוקה. למען העצמאים שזקוקים לסיוע ולהיערכות לתכנית השיקום של הימים שאחרי הקורונה. אמשיך להירתם לסייע למפעלים הנמצאים בקשיים, ולעודד הקמת מפעלים חדשים. אני פועל בימים אלה לפרוס כיפה טכנולוגית חזקה ורחבה מעל כל אזורי הפריפריה והמגזר הלא יהודי באמצעות סדרי עדיפויות חדשים אותם קבעתי יחד עם הרשות לחדשנות.
אני מתכוון להשתמש בכל יכולותיי וניסיוני כדי לפעול להקטנת השנאה וההסתה הקיימות היום בין ציבורים רחבים, ערבים ויהודים, דתיים וחילוניים, בני העדות השונות ובוודאי תושבי הארץ כולם, מושבים קיבוצים וערי הפיתוח".

"אין לי כל כוונה להמשיך ולהשחית את זמני בהתגוששויות פוליטיות חסרות כל תכלית. אמשיך בדרכי לפעול ולחפש כל דרך להעצמת המסר של אהבת חינם ושמירה על כבוד האדם בלי הבדל", לשון המכתב החריף של פרץץ

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי בתגובה לעזיבת עמיר פרץ את מפלגת העבודה: "עמיר פרץ תרם תרומה חשובה למפלגה ולמדינה. מפלגת העבודה מתחילה עכשיו מחדש, היא לא תהיה חלק מממשלת גנץ נתניהו המושחתת, היא תהיה בית של אמת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים