שיתוף
תגובות
חדשות » פתיחת השמיים מעל סעודיה: שינוי שובר שוויון
קיצור דרך
קיצור שעות הטיסה ליעדים במזרח הרחוק צפוי להקל על חברות התעופה בהוצאות דלק, ולאפשר להן לפנות מטוסים ליעדים חדשים | ארקיע ואל על מתכננים טיסות ליעדים חדשים
מטוסי אל על | צילום: Lerner Vadim, שאטרסטוק

בשורה של ממש לטסים ברחבי העולם. לראשונה, סעודיה מודיעה כי תאפשר לכל הטיסות הישראליות, לעבור בשטחה, בדרך למזרח. להודעה זו השלכות רבות על עולם התעופה, ובין היתר קיצור זמן הטיסות, הוזלת המחירים ופתיחת השמים ליעדים חדשים. נכון להיום, בהתאם להסכמי אברהם, מורשים לעבור במרחב האווירי של סעודיה רק טיסות לאיחוד האמירויות או לבחריין. 

מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל, עוז ברלוביץ אומר כי "הטיסה להודו בנתיב החדש, הסעודי, תהיה כחמש וחצי שעות, כמעט כמו טיסה ללונדון וגם במחירי לונדון". והוסיף "אנחנו מקווים גם שנוכל לפתוח גם יעדים חדשים בדרום-מזרח אסיה, כמו סרי לנקה, לאחר שייגמרו שם הבעיות וההפיכה". בעקבות השינוי ארקיע גם שוקלת לפתוח את יעדי סרי לנקה ותאילנד.

ניר מזור, מנכ"ל קשרי תעופה, טוען שזו בשורה של ממש וכי "שינוי המדיניות של סעודיה היא בשורה צרכנית מדהימה לתייר הישראלי, זה אומר טיסות יותר קצרות ליעדים יותר רחוקים".

חברת אל על הגישה אתמול (שבת) לרשויות התעופה של סעודיה תוכניות טיסה שכוללות מעבר מעל הממלכה הערבית ובקשה לטוס בשטח האווירי שלה. שלומי עם שלום, סמנכ"ל אל על, מציין את חשיבות המהלך ואומר ""זה גם במעגלים נוספים, יפנה לנו ציוד ויאפשר לנו לטוס לעוד יעדים כמו יפן ועוד מקומות מרגשים אחרים".

בשלב הראשון אל על הגישה בקשה לטיסות לתאילנד, יחד עם האישור המיוחל הם אמורות להתקצר בשעה וחצי עד שעתיים. על פי ההערכות, גם המחירים יוזלו בהתאם. שתי חברות התעופה הישראליות הנוספות, ישראייר וארקיע, צפויות להגיש בקשות דומות לנתיבים במזרח.

היבט נוסף של האישור, הוא טיסות של חברות תעופה זרות, שנמנעו מלטוס לישראל בנתיב הארוך, אך עכשיו יצטרפו לשוק המקומי, ויגבירו את התחרות ליעדים שעד עתה היו יקרים מאוד. כך לדוגמה, טיסה לניו דלהי תתקצר בשעתיים וחצי (משמונה שעות לחמש וחצי שעות), טיסה לתאילנד תתקצר גם היא בשעתיים וחצי (מעשר וחצי שעות לשמונה שעות בלבד).

גם המחירים צפויים לרדת באופן משמעותי, כך שטיסה להודו שנעה היום בסביבות ה-700 דולר, תוזל לכדי 550 דולר בלבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים