שיתוף
תגובות
דעות » צבי – החבר של בני גל ז"ל
טור פרידה
האסטרטג ואיש השיווק חיים קליגר נפרד מה"מנטור" שלו בעולם הפרסום החרדי בטור אישי דומע • ומי היא אותה דמות שמככבת בספרו "הקאוצ'ינג היהודי" ושמה צבי?
חיים קליגר | צילום: חוה לאופר

בני גל ז"ל היה מאבות הפרסום החרדי, בשנים שבחברות עוד לא הבינו וראו בציבור החרדי את הפונציאל הכלכלי שהוא טומן בחובו, הוא ראה בתפקידו לא רק מקור פרנסה אלא גם סוג של שליחות. לבנות את הגשר הזה בין שתי העולמות, גם אם היסודות של הגשר היו ממניעים כלכליים, הוא האמין בכל ליבו שכאשר הגשר יבנה גם הלבבות יחצו אותו!

בשנים הראשונות בהן הפרסום החרדי החל להתפתח, בני גל היה לא רק מי שנסחף עם הגל, אלא היה מקברניטיו, הוא חלם, הוא העז והוא הצליח לסחוף אחריו את הלקוחות שלו באמונה שלו שבעבודה מקצועית ונכונה, בחיבור המותגים לעולמות הטרמינולגיה החרדית התוצאה בוא תבוא והיא אכן לא אחרה מלהגיע!

במסגרת לימודי הפרסום שלי לפני כ 30 שנה זכיתי שהוא יהיה אחד ממרצי הקורס ובאירוע הסיום של הקורס, כשקיבלתי את תעודת מצטיין הקורס, הוא היה בין אלו שהעניקו לי את התעודה ובעיקר את ברכת הדרך.

כל מי שבא איתו במגע ראה בבני לא רק פרסומאי, לא רק איש אסטרטגיה מבריק, בני היה קאוצ'ר בלב ובנשמה וזה אכן המקום אליו הוא הלך בפרק האחרון של חייו, הוא ניווט את הספינה אל עבר תחום הקאוצ'ינג וגם כאן הוא עטף אותו בניחוח יהודי…

ספרו הקאוצ'ינג היהודי הפך לאחד מסמליו בשנים האחרונות, זכיתי לקבל ממנו את הספר במתנה, קראתי אותו בעיון רב ובספר גיליתי חבר חדש של בני, צבי, כל הספר הם צועדים יחדיו, צבי מככב בספר, ניסיתי להפעיל את כישוריי היצירתיים כדי לזהות מיהו צבי, כשראיתי שאני לא מצליח, החלטתי להרים טלפון לבני ולשאול אותו, מי היא אותה דמות שמככבת בספר ושמה צבי, בני ניסה לאתגר אותי ולבסוף הוא גילה לי – צבי זה אני… כזה היית בני, לבשת ופשטת צורה בהתאם לצורך ולסיטואציה, זה היה חלק מכישוריך המופלאים!

כשהחליפו בפרסום גל את השם לפרסום גל אורן BSD זה היה בשנים בהם משרדי הפרסום הכלליים, אלו שנחשבו, התמזגו עם משרדים בינלאומיים והוסיפו כמה אותיות באנגלית לשמם, גם בני גל החליט להצטרף לטרנד, אבל האותיות הלועזיות שהוא צירף לשמו של המשרד היו האותיות – בס"ד, כי זה מה שבני ראה לנגד עיניו, גם אם ישנה תופעה ואנחנו רוצים להצטרף אליה, יש לנו את הערכים והמסר שלנו!

יהי זכרו ברוך!

הכותב הוא אסטרטג ואיש שיווק, מחבר רב המכר "איך למכור ארטיק לחרדים?"

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים