שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל מגייס כ-5,000 חיילי מילואים
גנץ אישר
הרמטכ"ל הנחה להמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס וגא"פ כפי שבוצע לאורך כל הלילה, לצד הרחבת התקיפות ליעדים נוספים
גנץ עם הרמטכ"ל כוכבי | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון
צילום: טל עוז / משרד הביטחון

לפני זמן קצר הסתיים חיתוך מצב בראשות שר הביטחון גנץ ובהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל, ראש אמ"ן, ראש אגף המבצעים ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

גנץ הנחה להמשיך במדרגות ובתקיפות עוצמתיות ואישר את המלצות צה"ל להמשך הפעולות מול האויב.
עוד הנחה שר הביטחון לתת דגש ומענה לצורכי ומוכנות העורף ולהמשיך בדריכות גבוהה בכלל הזירות ולהיערך למאמצי הסברה מול טענות שווא פלסטיניות.

בנוסף, שר הביטחון בני גנץ אישר לצה״ל לגייס כ-5,000 חיילי מילואים בהתראת קריאה חריגה למערכים שונים, בין היתר, בפיקוד דרום, פיקוד העורף ואגף המבצעים. זאת לצורך המשך הפעילות המבצעית במסגרת מבצע ״שומר החומות״ ותגבור ההגנה על העורף. גנץ אישר גם את בקשת השר לביטחון פנים לגייס 8 פלוגות מג"ב לתגבור.

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני כשעה התקיימה הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל, ובסיומה הנחה הרמטכ"ל להמשיך בתקיפת אתרי ייצור ואחסון אמצעי לחימה של חמאס וגא"פ כפי שבוצע לאורך כל הלילה, לצד הרחבת התקיפות ליעדים נוספים".

"כמו כן, הבהיר הרמטכ"ל כי יש להמשיך ולפגוע בכל פעיל של חמאס או גא"פ, באשר הוא, כפי שאנו עושים למן הרגע הראשון. הרמטכ"ל הנחה על תגבור כוחות נוספים לאוגדת עזה של חטיבות חי״ר ושריון, זאת לצד המשך היערכות מוגברת של יחידות הגנ"א, מודיעין ואוויר".

"בנוסף, הרמטכ״ל החליט להשהות את התרגיל המטכ״לי ״מרכבות האש״ למשך השבוע הקרוב. בחינה מחודשת להמשכת התרגיל תתקיים לאחר חג השבועות. הרמטכ"ל סיכם כי צה"ל ימשיך לפעול בנחישות להשיב את הביטחון לתושבי הדרום, ועל כלל המפקדות להיערך להרחבת המערכה, ללא מגבלת זמן".

במסגרת ההיערכות להתגברות ההסלמה, צה"ל החל לפרוס סוללות ארטילריה בעוטף עזה, ותותחי דוהר מוצבים בקרבת הגבול עם הרצועה. בנוסף, נפרסו אמצעים בדרום נגד חדירת רחפנים תוקפים ומזל"טים של חמאס מחשש לשימוש בהם במהלך ההסלמה. ארגוני הטרור השתמשו בהם בעבר, וכעת קיימת הערכה שיעשו בהם שימוש – בעיקר נגד יעדים בעוטף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים