שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל תקף את בתיהם של יחיא סינוואר ואחיו
שומר החומות
צה"ל ממשיך בגל התקיפות נגד ה'מטרו' של חמאס • 16 שעות של תקיפות: יומן המבצעים של צה״ל בעזה נחשף • זילברמן: "הורדנו לטימיון עבודה של שנים של חמאס"

דובר צה"ל מוסר כי מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו ב-24 השעות האחרונות למעלה מ-90 מטרות של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ ברחבי רצועת עזה. בין מהמטרות שהותקפו, בתיהם של יושב ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר ושל אחיו, מחמד סינוואר שאחראי על מערך האספקה וכוח האדם של הארגון שבחאן יונס. הבתים משמשים כתשתית טרור משמעותית לארגון.

בין בתי ומשרדי הבכירים שהותקפו: לשכתו של סמאח סראג', ראש התכנון והפיתוח בלשכה המדינית של הארגון, ביתו של יוסף עבד אלואהב, מפקד גדוד זיתון של החמאס בעיר עזה וביתו של אחמד עבד אל עאל ברפיח, מוביל בתחום ההברחות ומחזיק בתיק מודיעין צבאי של ארגון הטרור חמאס.

במסגרת תקיפות נוספות על ה'מטרו' של חמאס בשלב ב׳, הותקפו כשלושים יעדים, ע״י מטוסי קרב ובאמצעות כ-100 חימושים מדויקים. בנוסף, הותקפו עשרות אתרי ייצור ואחסון אמל"ח בצברה תל אלוהא, בשיח' אומדאן ובעיר עזה, חלקם אוחסנו בביתם של פעילים במערך הימי והאווירי של ארגון הטרור חמאס, חוליות נ"ט ויחידות התקפיות של מערך הסייבר. כמו כן, במהלך היממה האחרונה הותקפו וסוכלו כ-40 משגרי רקטות שכוונו לפגיעה במדינת ישראל וכן עשרות חוליות שיגור.

מדובר צה"ל נמסר כי "ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסייה האזרחית. צה"ל נוקט באמצעי זהירות כדי לצמצם ככל הניתן פגיעה אפשרית באזרחים בלתי מעורבים במהלך פעילותו הצבאית. צה״ל תוקף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה ופועל בעוצמה ככל שיידרש".

דובר צה"ל, תא"ל הדי זילברמן, אמר בשיחה עם כתבים כי "תקפנו הלילה שתי מטרות מרכזיות: את הבית של ראש הלשכה המדינית של חמאס, יחיא סינואר בחאן יונס. בנוסף, את הבית של אח שלו, מוחמד סינואר, מחזיק תיק כח האדם והלוגיסטיקה בחמאס, האחראי על האספקה והאנשים של חמאס. פגענו גם בבית של מג"ד שכונת זיתון, אחד אחר הוא של ר' מערך התכנון והפיתוח בלשכה המדינית של חמאס".

"ממשיכים במבצע, שלב ב' נגד המנהור האסטרטגי של חמאס, המטרו – מתמקד בצפון מזרח ובמרכז הרצועה. הייתה תקיפה בהיקף משמעותי. היקף של עשרות מטוסים, מעל מאה חימושים. יהיו שלבים נוספים, יש תקיפה שיטתית של המנהור התת קרקעי. הורדנו לטימיון עבודה רבה של שנים של חמאס".

"אנחנו מצליחים למצוא אותם מעל ובתת קרקע, פעילים רבים מפחדים להכנס למטרו, והשקעה כלכלית משמעותית של חמאס הלכה, מדובר בעשרות מיליוני דולרים. כל קילומטר עולה חצי מיליון דולר, ולכן כל הכסף הזה שיכול היה ללכת למשפחות נזקקות, חשמל או אנרגיה הושקע במנהרות".

"המאמץ שלנו כנגד משגרים רב קניים – ביומיים האחרונים, אנחנו הצלחנו לתקוף כ-40 משגרים כאלו. אנחנו תוקפים בקצב של משגר לשעה. יש שיטה חדשה שהתפתחה תוך כדי לחימה לאיתור המשגרים, של כמה קצינים ממר"ש עזה וממודיעין, הצלחנו לפגוע גם בחוליות השיגור וגם במשגר עצמו, משגרים של בין 4-5 קנים, שמסוגלים להוציא רקטה במשך שניה אחד מהשני. לתחילתו של כרסום, יש להם עוד הרבה רקטות אבל זה כרסום במערך משמעותי שלהם".

"יש להם יכולת לתקוף איפה ומתי שהם רוצים, התקיפות שלנו משנות את דרך הפעולה שלהם. פגענו במטרו קשות, הם חשבו שהם יכולים להסתתר והם גילו שחה"א יכול לתקוף אותם. ההישג היה לפגוע בהרבה מאוד פעילים, והשגנו משהו אחר, ההישג התדמיתי הוא מאוד משמעותי. פגע משמעותית גם ביכולת ירי התמ"ס".

"בהודעה שהוצאנו הצגנו את ההישגים שהיו לנו בתקיפת הבניין. אין פרופורציה בירי של החמאס על אזרחים. במידה והיו יורים רקטה אחת כך על וושינגטון, היו מדברים אחרת בעולם. הם יורים על אוכלוסייה אזרחית. התקשורת חשובה, אם חמאס וגא"פ יחשבו שבניין של תקשורת הוא המגן שלהם, במבצע הבא שלנו בעזה אנחנו נגלה את נכסי הטרור שלהם מוקפים בתקשורת. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שהתקשרות מגנה על טרור. אנחנו מבקשים להזהיר תמיד את האוכלוסייה לפני תקיפה, יש מטרות שאנחנו לא מתריעים עליהם מראש", דברי זילברמן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים