שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » צה"ל תקף בעזה בתגובה לירי הרקטות
לקראת הסלמה?
חמאס ניסה להשיב אש לעבר המסוקים – וירה לעברם טילי נ"מ מסוג SAM-7 (טילי כתף), אך הירי החטיא את המסוקים. מדובר בטילי נ"מ שבחמאס כבר השתמשו בעבר
תקיפה בעזה, תמונת אילוסטרציה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

הסלמה נרחבת? קרוב ליממה לאחר הירי שהפתיע את מערכת הביטחון, צה"ל תקף הלילה (א') ברצועת עזה. דובר צה"ל הודיע שחיל האוויר תקף סדרה של מטרות במתחם לייצור רקטות של חמאס, וטנקים תקפו עמדות צבאיות באזור הגבול. בדובר צה"ל הוסיפו שהיעדים הותקפו בתגובה לירי הרקטות מעזה לחופים שסמוכים לגוש דן, ושחמאס נושא בהשלכות לפעולות הטרור מהרצועה.

חמאס ניסה להשיב אש לעבר המסוקים – וירה לעברם טילי נ"מ מסוג SAM-7 (טילי כתף), אך הירי החטיא את המסוקים. מדובר בטילי נ"מ שבחמאס כבר השתמשו בעבר בסבבי לחימה משמעותיים בעזה.

בחמאס ניסו לטעון שהשיגור לעבר גוש דן, שנפל בים, "קרה בשוגג בשל תנאי מזג האוויר". מוקדם יותר אמש, במקביל לדיונים הביטחוניים שהתקיימו בישראל על התגובה, בחמאס איימו במרומז בהפעלת כוח אם ישראל תתקוף.

אתמול בוצעו במערכת הביטחון הערכות מצב. לפני שר הביטחון, כל אפשרויות התגובה של ישראל הונחו נוכח הירי, בעוד המצרים מנסים מצדם למנוע הסלמה. דובר חמאס פאוזי ברהום אמר בהצהרה קצרה כי "התרופה הכי חזקה לכוח היא יותר כוח".

מוקדם יותר אתמול מיהרו הפלגים להודיע שהירי בוצע בשוגג וכתוצאה ממזג האוויר. זו אינה הפעם הראשונה שרקטות ארוכות טווח נורו כך, ובחמאס התנערו ותירצו זאת ב"פגיעת ברקים במשגרים". צמרת ארגון חמאס מיהרה גם הפעם להעביר מסרי הרגעה באמצעות המצרים. רק לפני ארבעה ימים נפצע אזרח ישראלי עובד אחזקה בגדר הגבול בעזה מירי פלסטינים והמתיחות בדרום גבוהה.

ברגע נפילת הרקטה בים מול חוף בת ים, פטריית העשן הגדולה נראתה היטב מקו החוף והדי הפיצוץ נשמעו ברחבי גוש דן, שעות לאחר תחילת השנה החדשה. השיגור מצפון הרצועה בוצע קצת לפני השעה שבע בבוקר אתמול, ובצה"ל הופתעו ממנו. ההחלטה במערך ההגנה האווירית של חיל האוויר ופיקוד העורף הייתה לא ליירט ולא להפעיל את האזעקות מכיוון שהרקטות לא איימו על אזרחים, ולכן לא היה צורך בכך.

"ישראל נמצאת כרגע בסוג של דילמה", הודה ח"כ רם בן ברק מיש עתיד, יו"ר ועדת החוץ והביטחון. "הבעיה היא שזו לא פעם ראשונה, והבעיה השנייה זה שאנחנו לא יכולים להבליג כל פעם שיגידו לנו שיש תקלה. ולכן אנחנו נצטרך להגיב תגובה מדודה, ולהבהיר להם שאם יש להם בעיה עם המערכות שלהם – שיתקנו אותן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים