שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » צעירים חשופים יותר לשבץ בשל הקורונה
מחקר
רופאים מתריעים על זינוק של פי 7 אירועי שבץ מוחי בקרב צעירים בשנות ה-30 וה-40 לחייהם בעקבות הקורונה • "הווירוס גורם לקרישת דם מוגברת"
שבץ מוחי | צילום: peterschreiber.media, שאטרסטוק

בימים האחרונים יוצאים עוד ועוד רופאים בקריאה לצעירים בגילאי 30-40 להשגיח ולהקפיד על כללי ההיגיינה והבריאות, שכן מחקרים שבוצעו בבתי חולים בעולם מלמדים כי חלה עליה של פי 7 במספר אירועי השבץ שנגרמו לבני הגילאים הללו בעקבות נגיף הקורונה כאשר הדגש הנו על כך שמדובר בחולים שכלל לא פיתחו תסמינים מוקדמים של הנגיף.

בראיון לרשת CNN הסביר ד"ר תומס אוקסלי נוירוכירורג מבית החולים הר סיני בניו יורק כי הסיבה לכך נעוצה ככל הנראה בעובדה שהנגיף גורם לקרישת יתר של הדם, ודווקא בעורקים הגדולים.

לדברי ד"ר אוקסלי, בשבועות האחרונים אובחנו בבית החולים בו הוא עובד 5 מקרים של צעירים שלקו בשבץ מוחי כאשר אלו כלל לא פיתחו תסמיני קורונה, ובמידה וכן הרי שמדובר היה בתסמינים מעטים ולא חד משמעיים. אך בהגיעם לבית החולים, כל החמשה יצאו חיוביים בבדיקות הקורונה שבוצעו להם.

הנושא החל להדאיג את אנשי הרפואה, שכן שבץ מוחי בגילאים אלו איננו נפוץ, בוודאי לא בשל חסימת עורקים.

במקביל, מדווחים בתי חולים בניו יורק ובישראל, כי חלה ירידה ניכרת בכמות האנשים הפונים לבית החולים לצורך קבלת טיפול רפואי, שכן אנשים מעדיפים להישאר בבית ולא להגיע לבית החולים.

נשיא האיגוד הקרדיולוגי בישראל וראש מערך הלב בסורוקה, פרופ’ דורון זגר, מבהיר כי "הנזק באירוע לב לא מטופל, עולה לעתים קרובות מאוד על סכנת ההדבקה בקורונה ותוצאותיה. אנו קוראים לציבור לא להתעלם מסימני אזהרה כגון כאב בחזה, בזרועות או בכתפיים, קוצר נשימה או אובדן הכרה. כתמיד, מומלץ במקרים דחופים לפנות למוקד מד”א, שיידע לטפל בכם כראוי, במידה ומדובר בתסמינים קלים יותר, היוועצו עם רופא המשפחה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים