שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קבינט הקורונה ביטל את הסגר הלילי בחנוכה
נגיף הקורונה
משרד הבריאות הודיע אחר הצהריים על החלטת קבינט הקורונה שלא להטיל סגר לילי בימי החנוכה, כפי שתוכנן בשבוע האחרון • אלה התנאים להידוק ההגבלות
תגיות: ,
סגר בבני ברק | צילום: באדיבות המצלם

קבינט הקורונה שהתכנס בשעות הבוקר לדיון בשאלת ההגבלות בימי החנוכה, החליט אחר הצהריים לחזור בו מהכוונה להגביל התקהלויות כפי שתוכנן ביממה האחרונה.

בסיור שקיים בצהריים יחד עם שר הבריאות במרכז הלוגיסטי 'טבע סלא' שקולט את החיסונים נגד נגיף הקורונה, התייחס נתניהו לישיבת הממשלה ואמר: "דיברנו על 3 החלטות. לגבי חנוכה, לגבי ריסון מהודק ולגבי סגר. בגלל בעיות משפטיות אמרנו שנעבור לשני השלבים הבאים – נקווה שלא נגיע אליהם. אנחנו מקבלים את ההחלטות הכי טובות שיש".

בהודעה מטעם משרד הבריאות שהתפרסמה אחר הצהריים נכתב, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את הממשלה לקבלת החלטות שמטרתן להביא לבלימה והורדה ל-R קטן מ-1, ו-N קטן מ-1,000. הממשלה החליטה כי אם מגיעים ל- R=1.32 או N=2,500 עוברים לריסון מהודק ל-3 שבועות, אם בחלוף 3 שבועות מהחלת הריסון המהודק לא יורדים ל-R=1 נכנסים לסגר כללי. ללא הגבלות נוספות בחנוכה".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, התייחס להחלטת הממשלה וברך על כך: "טוב עשה ראש הממשלה שביטל את הסגר בחנוכה, מצב התחלואה לא מצדיק פגיעה קשה כל כך בזכויות האזרחים שמבקשים לשמוח בחג על פי כללי הבריאות. על הציבור לגלות אחריות אישית ולא להפר את ההנחיות הקיימות. רק בכוחות משותפים נוכל לנצח את הקורונה ולמנוע מעלינו סגר שלישי", דברי ח"כ אשר.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר בשיחת זום עם ראשי רשויות ברחבי הארץ, כי "חשוב שבחנוכה לא יהיו התכנסויות המוניות ושהמשפחות לא יעברו ממשפחה למשפחה, כי זה מעביר את ההדבקה ומסכן".
ב'כאן חדשות' דווח, כי פרופ' אש הוסיף, "אף שהחליטו לא לעשות כלום בחנוכה – יש פה הסברה שצריך לעשות, כדי שאנשים ינהגו באחריות".

בישיבת הקבינט גילה השר יזהר שי מכחול לבן התנגדות להטלת סגר לילי בחנוכה ואמר: "אנחנו מחליטים היום שאנחנו תוך שבוע נכנסים לריסון מדוייק ותוך 3 שבועות לסגר מלא. אנחנו מצביעים גם על סגר, שכן ברור כי ריסון מהודק לא יוריד את המספרים. בואו לא נשלה את עצמנו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים