שיתוף
תגובות
לאישה » אופנה וסטייל » קונות קרם פנים? כך תדעו ממה להיזהר
טיפוח בריא
טיפוח אישי הוא אחד הדברים החשובים לנו כנשים • אז איך יודעים להבדיל בין טבעי, טבעוני ואורגני? ננסה לעשות קצת סדר בדברים
קוסמטיקה טבעית | צילום: ARTFULLY PHOTOGRAPHER, שאטרסטוק

בתחום המזון, הטרנד כבר מוכר מזה שנים. ירקות אורגנים, מזונות טבעוניים, מוצרים טבעיים ככל הניתן. הגיוני כי דרך אכילה טבעית, אורגנית, טבעונית וכו' נהיה בריאים יותר. ומה לגבי מוצרי טיפוח? גם עליהם לא פסח טרנד האורגניות. כדאי להבין במה מדובר:

מוצרי קוסמטיקה טבעוניים אלו מוצרים שאינם מכילים רכיבים מהחי ולא נוסו על בעלי חיים.

מוצרי קוסמטיקה אורגניים הם מוצרים העשויים מרכיבים טבעיים שגודלו ללא סיוע כימי – ריסוס או הדברה, ובאזור הגידול המקורי שלהם. לקוסמטיקה אורגנית יש כמה תקנים בינלאומיים שניסחו עמותות שונות, חלקם מקובלים יותר בארה"ב וחלקם באירופה. השם הבולט ביותר הוא Ecocert, שפעיל בעשרות מדינות. לפני כמה שנים התאגדו Ecocert וכמה ארגונים נוספים והגיעו להסכמה על תקן בשם cosmos. המשמעות היא כי גם מוצר שנושא תו תקן הוא לא בהכרח 100% אורגני ואפילו רחוק מכך, אם כי מחויב לתהליך ייצור ידידותי לסביבה, תנאי העסקה ראויה לעובדיו ולאריזות הניתנות למיחזור.

מוצרי קוסמטיקה טבעיים עשויים מחומרי גלם טבעיים, ללא כימיקלים, חומרים משמרים, מקציפים, צבעים או תמציות ריח סינתטיים. מומלץ להתרחק מפראבנים, SLS ותוצרים של תעשיית הנפט: שמן מינרלי, וזלין, פרפין ופטרוליום.

תקן cosmos מחלק אישורים גם למוצרים שעומדים בתקן "טבעי", כך שאם יש תקן, המצב יחסית פשוט. הבעיה מתחילה כשאין, ואז נוצרת קלות בלתי נסבלת, בה כל מותג שרוצה, כותב על עצמו שהוא מכיל רכיבים טבעיים. הטוב ביותר הוא לקרוא את הרכיבים על כל מוצר ולהבין האם באמת מדובר במוצר טבעי או רק כזה המתקרא טבעי ובסופו של דבר מכיל גם חומרים שאינם כאלו.

דוגמה למוצרים טבעיים ואורגניים משתייכים לתאגיד הטיפוח לוריאל, שהשיק ליין חדש של מוצרים אורגניים בעלי תקן ecocert cosmos ונקרא Garnier Bio. על פי התקן, המוצרים של הליין מכילים 95% מוצרים טבעיים ומעל 20% אחוז אורגניים.

גם המותג יוניליבר השיק מותג ידידותי לסביבה בשם love beauty & planet. למותג ארבע סדרות עם מוצרים לשיער ולגוף, ש"מכילים רכיבים ממקורות אורגניים", נטולי צבע מלאכותי, פראבנים וסיליקון.

בגדול, חברות רבות מחזיקות מוצרים שמתהדרים בשמות המפוצצים של טבעי, טבעוני ואורגני, ואנחנו כאמור, ממליצים לבדוק רכיבים, לקרוא מה כתוב על האריזה ולהתרחק מכל אמצעי מלאכותי – כי אתן כנראה לא רוצות את המוצרים הללו על הפנים שלכן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים