שיתוף
תגובות
בריאות » קופות החולים פרסמו את שיעור ההתחסנות
הגל החמישי
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "אנחנו נמצאים בפתחו של גל תחלואה חמישי, והוא עשוי להיות קשה יותר מהקודם. חשוב שנגלה סולידריות ואחריות אישית"
מבצע החיסונים בחברה הערבית | צילום: דוברות מד"א

 עם תחילת ההיערכות והאישור הצפוי של מבצע החיסונים במנה הרביעית ביום ראשון הקרוב, בכפוף לאישורו של מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש. קופות החולים קיבלו הנחייה להיערך לתחילת המבצע. במסגרת ההיערכות, נעשות ההתאמות המתבקשות במערכות המחשוב, כדי שיוכלו לקלוט תור לחיסון רביעי בקרב בני 60 וחלפו כבר יותר מארבעה חודשים מאז שהתחסן בבוסטר.

על פי נתונים שפרסמה היום קופת חולים מכבי עד לשעה 14:00 (היום) זימנו למעלה מ-71,500 מבוטחי ומבוטחות הקופה תור לחיסון ילדים בגילאי 5-11 נגד נגיף הקורונה מתחילת מבצע חיסוני הילדים, המהווים 30% מפוטנציאל המתחסנים בגילאים אלו.
החל מתחילת מבצע החיסונים לגילאי 5-11 חוסנו במתחמי מכבי למעלה מ-60,000 ילדים וילדות מבוטחי הקופה במנת החיסון הראשונה, ולמעלה מ-20,000 ילדים וילדות במנת החיסון השנייה.

עוד עולה מהנתונים כי בימים ראשון, שני ושלישי בשבוע שעבר (12-14/12) חוסנו בממוצע ביום 2,950 חברי מכבי בכלל הגילאים, והשבוע באותם הימים (19-21/12) חוסנו בממוצע ביום 4,310 חברי מכבי – עליה של 46%.

גם בקרב מבוטחי קופת חולים  מאוחדת קיימת היענות למתן חיסונים על פי נתוני הקופה השבוע חלה עליה של 16% בהיענות לחיסוני ילדים בגילאי 5-11 בקרב מבוטחי מאוחדת, ובמקביל חלה  עליה של 34% בהיענות לכלל החיסונים בכל הגילאים.

עוד אומרים במאוחדת כי בימים אלה נערכת הקופה למתן מנת דחף רביעית לבני 60 ומעלה, למדוכאי חיסון ולעובדי מערכת הבריאות החל, בתנאי שעברו 4 חודשים ממועד קבלת החיסון השלישי, בעקבות המלצת הצט"מ והוועדה המייעצת לחיסוני קורונה. בדומה למבצעי החיסון הקודמים, מאוחדת ערוכה להתחיל לחסן באופן מיידי, עם אישור מנכ"ל משרד הבריאות. החיסונים ינתנו בפריסה ארצית ב – 139 אתרי התחסנות במרפאות השונות ובמרפאות חיסון ניידות.

מלי קושא, אחות ראשית ומנהלת אגף סיעוד במאוחדת: "אנחנו נמצאים בפתחו של הגל החמישי. שיעור המאומתים בזן האומיקרון מוכפל מדיי יומיים ולצערנו ככל שעובר הזמן רמת החיסוניות יורדת ולכן הוועדה המליצה על מנת החיסון הרביעית והקדמת הבוסטר למנה השלישית. החיסון יעיל ובטוח, וממה שידוע לנו עד כה בעיקר מונע תחלואה קשה, ויעיל כמובן גם נגד זן הדלתא שעדיין נמצא אתנו".

גם בקופת חולים כללית מדווחים על עליה של כ-20% בביקוש לבדיקות קורונה. לאור העלייה בביקוש כללית מעבה את מתחמי הדיגום בנקודות שבהן נרשמה התפרצות של מקרי קורונה. כללית מפעילה כ-90 מתחמי דיגום ברחבי הארץ וזאת בנוסף למתחמים של פקע"ר. יצויין כי עד כה כ-81,000 ילדים בגילאי 5-11 התחסנו עד כה לקורונה.

דווקא כעת מציינים בכללית לנוכח החשש מהתפרצות נרחבת של זן האומיקרון אנו שבים וקוראים לבוא ולהתחסן – ילדים, צעירים ומבוגרים שטרם התחסנו ואלה שטרם השלימו את מנת החיסון השלישית. החיסון יעיל, החיסון הוא הכלי שיש לנו להתמודד עם המגיפה. כמו כן, להקפיד על עטית מסיכה והימנעות מהתקהלויות.

אולם לא רק קופות החולים מבצעות חיסונים, היום פרסמה עיריית תל אביב כי החל ממחר (ה') תחל העירייה במבצע חיסונים בבתי הספר היסודיים בתל אביב-יפו.

על פי ההודעה, העירייה יוצאת במבצע חיסוני קורונה לילדים בבתי ספר יסודיים ברחבי העיר, זאת בעקבות התפשטות זן האומיקרון והתגברות גל התחלואה, וכדי לאפשר המשך תקין ככל שניתן של פעילות מערכת החינוך העירונית. המבצע נערך בשיתוף פעולה מלא עם חברת פמי וועד ההורים המרכזי בעיר.

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "אנחנו נמצאים בפתחו של גל תחלואה חמישי, והוא עשוי להיות קשה יותר מהקודם. חשוב שנגלה סולידריות ואחריות אישית ולכן, כבר השבוע נתחיל לחסן את הילדים מגיל 6 ומעלה, בתוך בתי הספר ובזמן שעות הלימודים – בדיוק כפי שהם מתחסנים בכל שאר חיסוני הילדים בבתי הספר. אל תגידו – לנו זה לא יקרה. צריך לחסן את הילדים!"

החל ביום ראשון הקרוב (26/12) יתרחב המבצע, והחיסונים יבוצעו בכלל בתי הספר היסודיים ברחבי העיר במהלך שעות הלימודים, כאשר בחלק מבתי הספר ייפתחו מתחמי חיסונים גם בשעות אחר הצהריים. בשעות אחר הצהריים יוכלו גם תושבים שאינם תלמידים להתחסן.

כזכור, אמש ראש הממשלה בנט הביע תמיכה בהמלצה וקרא לבני 60 ומעלה לצאת ולהתחסן. לדבריו, מערכת הבריאות נערכת למבצע נרחב לחיסון רביעי של כלל המבוגרים העומדים בקריטריונים. "זו בשורה נפלאה אשר תסייע לנו לצלוח את גל האומיקרון ששוטף את העולם", אמר בנט. "אני קורא לכל מי שעומד בקריטריונים – צאו להתחסן, קחו אחריות על הבריאות ועל הפרנסה של כולנו. החיסונים מצילים חיים". 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים