שיתוף
תגובות
משפט » קיבלתם ריהוט פגום? כך תוכלו לקבל את כספכם חזרה
פשט המשפט
קניתם ריהוט לבית והגיע פגום? כך תוכלו לקבל את כספכם חזרה • כתבה ראשונה בסדרה
ריהוט | צילום: 7Days Design, שאטרסטוק

מי מאיתנו לא קנה ריהוט או כל מוצר אחר לביתו? מדד את הריהוט חשב איך זה ישתלב עם הריהוט הישן, השקיע כסף רב במוצר באיכות גבוהה יותר ואז כשסוף סוף סופק המוצר. אכזבה…. הצבע לא תואם. המידות לא נכונות, האיכות גרועה. הריפוד קרוע וכו' וכו',

הסיפור הנ"ל מצלצל מוכר אך עגמת הנפש שמתלווה לסיפור כזה גדולה מאוד. וכשהחנות שממנה רכשנו את המוצר לא לוקחת אחריות ואינה מסכימה לתקן את המוצר או להשיב את הכסף בחזרה עגמת הנפש עצומה.

חשוב לדעת כי יש מה לעשות רק שכדאי לעשות זאת במהירות וללא המתנה מיותרת. 

בטרם נכתוב על איך ניתן לבטל עסקה צריך לדעת שישנם כמה סוגי עסקאות וכמה סוגי מוצרים שלכל אחת מהם קיימת אפשרות שונה לביטול.

סוגי העסקאות הם:

  • עסקה צרכנית – עסקה לרכישת מוצר או שירות לשימושו האישי של הצרכן שנעשתה בבית העסק.
  • עסקה מתמשכת – עסקה לרכישת מוצר או שירות באופן מתמשך כגון עסקה לקבלת שירותי אינטרנט טלפון וכדו'.
  • עסקה ברוכלות – עסקה שנעשית בכל מקום שאינו מקומו המקורי של העסק.
  • עסקת מכר מרחוק – עסקה שנעשתה ללא נוכחות שני הצדדים במעמד ביצוע העסקה.

בסדרת הכתבות שלפניכם נכתוב איך מהם הקריטריונים המאפיינים על עסקה ומהם הדרכים לבטל אותה. 

כיום נעסוק בעסקה צרכנית שנעשתה בבית העסק ודרכי הביטול שלה.

עסקה צרכנית היא עסקה שנעשתה בבית העסק ובה נרכש מוצר או שירות לשימושו האישי של הצרכן. 

ביטול עסקה צרכנית

ראשית, אדם שרכש מוצר יכול לבטל את העסקה ללא כל סיבה, ללא שהמוצר פגום ובאופן חד צדדי. תקנות הגנת הצרכן, מאפשרות בתנאים מסוימים לצרכן להתחרט ולבטל את העסקה ולקבל את כספו בחזרה.

התנאים לביטול עסקה ללא סיבה הם:

  • ערך המוצר עולה על 50 ₪.
  • המוצר לא נפגם והרוכש לא השתמש במוצר (פתיחת האריזה אינה נחשבת שימוש).
  • המוצר הוחזר לבית העסק.

המוצרים הנרכשים נחלקים לקטגוריות שונות בחלק מהמוצרים ניתן לבטל את רכישתם כעבור 14 ימים מיום ביצוע הרכישה. בחלק מהמוצרים ניתן לבטל את רכישתם כעבור 14 ימים מיום קבלת המוצר ובחלק מהמוצרים כעבור יומיים מיום הרכישה.

  • ריהוט, מכשירים חשמליים שעונים וכדו' – 14 ימים מיום קבלת המוצר.
  • שירותי אינטרנט, טלפוניה, הארחה וכדו' 14 ימים מיום הרכישה.
  • ביגוד והנעלה – יומיים מיום הרכישה.

החזרת התמורה

החזרת התמורה תתבצע לא יאוחר מ-7 ימים ממועד הביטול ובהתאם לאופי התשלום ובניכוי דמי ביטול של או 5% ממחיר המוצר או 100 ש"ח הנמוך מביניהם.

  • תשלום במזומן יוחזר במזומן.  
  • תשלום בשיק יוחזר במזומן או בשיק בתוך 5 ימים ממועד פרעון השיק.
  • תשלום בכרטיס אשראי יושב לכרטיס האשראי.

ביטול עסקה לאחר חלוף הימים בשל פגם במוצר 

לפי החוק המוכר לא קיים את חובו אם מסר לרוכש מוצר באיכות או שאינו תואם לשימושו של הרוכש.

לפי החוק אם המוצר פגום על המוכר לתקן את הפגם או לספק מוצר חדש בזמן סביר אם המוכר לא עשה כן, זכותו של הרוכש לבטל את העסקה

במקרה כזה יש לשלוח למוכר מכתב התראה שבו מתועדות השתלשלות העניינים ובו נכתב במפורש כי עקב אי עמידתו בהוראות החוק מבוקש לבטל את העסקה ולהשיב את התמורה.

ככל והמוכר לא מבטל את העסקה גם לאחר קבלת מכתב ההתראה, ניתן להגיש תביעה לבית המשפט בדרישה לביטול העסקה וכן דרישה לפיצוי ללא הוכחת נזק בסך של 10,000 ₪. לתביעה ניתן להוסיף גם דרישה לפיצוי בגין עגמת נפש ונזקים אם נגרמו.

*אין באמור בכדי להוות ייעוץ משפטי כלשהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים