שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קיצור הבידוד ל-7 ימים נכנס לתוקף
אש חתם
ניתן לקצר את הבידוד עם שתי בדיקות שליליות. האחת בסמוך ככל האפשר לכניסה לבידוד ובדיקה שניה החל מהיום השביעי לבידוד, ולפחות 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה הראשונה
נפתלי בנט עם מסכה | צילום: חיים צח / לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, חתם על תיקון לצו בריאות העם, המאפשר לקצר את תקופת הבידוד החל מחצות היום (מיום 15.7.21).

ניתן לקצר את הבידוד עם שתי בדיקות שליליות שיתבצעו במועדים הבאים: בדיקה ראשונה – סמוך ככל האפשר לכניסה לבידוד. בדיקה שניה- החל מהיום השביעי לבידוד, ולפחות 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה הראשונה. מרגע קבלת תוצאה שלילית בבדיקה השניה, ניתן לצאת מהבידוד. אין צורך להמתין לקבלת מסרון שחרור ממשרד הבריאות.

יצוין כי תקופת הבידוד המלאה, ללא קיצור היא 14 ימים מיום המגע האחרון עם החולה או יום ההגעה לישראל. עד היום היה ניתן לקצר תקופה זו ל-10 ימי בידוד, באמצעות שתי בדיקות שתוצאתן שלילית.

בהיוועצות עם גורמי המקצוע, ועדת השרים לענייני מאבק בנגיף הקורונה (קבינט הקורונה) אישרה אמש את הצעת ראש הממשלה ושר הבריאות לקיצור משך ימי הבידוד ל-7 ימים, מותנה בהמתנה לקבלת תוצאת בדיקה שלילית. כניסת ההחלטה לתוקף היא מיידית, בצו שחתם מנכ"ל משרד הבריאות.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "במטרה להגביר את שיתוף הפעולה עם הציבור ואת אמון הציבור, הקבינט החליט לאפשר למבודדים לבצע בדיקה ביום ה-7 לבידוד שלהם, להמתין לתוצאה שלילית ואחריה להשתחרר. יחד עם זאת, נגביר את האכיפה על הפרות בעניין הזה. קרי, אנשים שמשתחררים בלי לבצע בדיקה – הקנס יעמוד על 5,000 ש"ח".

"המטרה של המהלך היא להגביר את מספר האנשים שנענים לבידוד. אנחנו קובעים אמצעים שהציבור כן יכול לעמוד בהם. אנחנו באים לקראת הציבור. אנחנו מצפים מכל הציבור להיענות בצורה מלאה, הן לבידודים, הן לבדיקות בסוף התקופה, הן לחיסונים והן לעטיית מסיכות. ביחד, ננצח את המגיפה הזו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים