שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » קיש: "סער אינו איש שמאל – הוא נגד הימין"
כבר לא חבר
סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש שרק בשנה שעברה תמך בגדעון סער בפריימריז בליכוד ונחשב לאחד מבכירי 'מחנה סער' במפלגה מותח ביקורת חריפה על פטרונו לשעבר
גדעון סער ובנימין נתניהו | צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

כשגדעון סער התמודד מול נתניהו בפריימריז שנערכו רק לפני שנה, היה זה יואב קיש שעמד בראש המטה שלו. כעת הוא לא מהסס לתקוף את שותפו לשעבר.

"סגן שר הבריאות יואב קיש הרים טלפון לגדעון סער אחרי שראה את מסיבת העיתונאים שלו, שבה הודיע כי החליט לפרוש מהליכוד ולעמוד בראש מפלגה פוליטית חדשה. אתה עושה טעות, אמר לו, ומיד הבהיר שאין בכוונתו להצטרף אליו", חושף הבוקר מתי טוכפלד ב'ישראל היום' בפרומו לראיון עם קיש שיפורסם מחר.

מסתבר, כי מי שהיה רק לפני שנה גדול התומכים של סער בפריימריז מול נתניהו, ואף שימש ראש מטה הבחירות שלו, מתנער היום לחלוטין ממעשיו ומבהיר כי החלטתו מסייעת בראש ובראשונה למחנה השמאל, תוך שהוא מאשים את פטרונו לשעבר בכך ש"הוא חד־משמעית פועל נגד הימין".

קיש תוקף בחריפות גם את שותפתו של סער, יפעת שאשא ביטון, ומאשים אותה בפופוליזם שפגע קשות במערכת הבריאות בהתמודדותה עם המגיפה.

בראיון מגלה קיש כי אין זו הפעם הראשונה שסער שוקל לפרוש מהליכוד, וכי לאחר ההפסד בפריימריז שיתף אותו בהתלבטות שהיתה לו כבר אז אם לעזוב את התנועה וללכת לדרך פוליטית חדשה.

לדברי קיש, מייד אחרי הפריימריז הבהיר לסער שלא יהיה מחנה סער בליכוד: "אחרי שהמתפקדים אמרו את דברם, אמרתי לגדעון שלא אתמודד שוב נגד נתניהו כי נוכחתי לגלות שיש לו רוב גדול מאוד".

לדבריו, "אמרתי לו שאני חושב שהוא צריך להישאר, ושלעזוב זו תהיה טעות. גם היום הוא טועה. אני לא אדבר נגדו. יש לו המון כישרונות ויכולות, אבל הוא עשה טעות קשה שעזב את הליכוד. זה הבית שיוביל את ישראל עוד הרבה שנים. הוא הפתיע אותי בהחלטה שלו והוא לא שיתף אותי".

קיש נשאל אם היה מצטרף לסער לו היה מציע לו לחבור אליו ולקבל מקום בולט במפלגה החדשה. "אני דור שני בליכוד, אמא שלי היתה חברת מרכז, מעולם לא חשבתי שיש איזה רעיון ללכת למקום אחר. הוא עשה טעות קשה וחבל שהוא עשה את הטעות. אני לא חושב ולא מתכוון ללכת לשום מקום", השיב זוהר.

עוד אמר, כי סער "אמר שהוא לא יישב בממשלת נתניהו ואני חושב שגם זו טעות. אני חושב שזה לא הזמן לקיטוב ולמסרים של פילוג. יש אתגרים גדולים כמו המלחמה בקורונה, המצב הכלכלי, המדיני והביטחוני".

במהלך הראיון, חשף קיש כי הוא חייג לסער לאחר מסיבת העיתונאים שכינס על מנת להודיע על פרישתו מהליכוד ואמר לו שזו טעות. "הרמתי לו טלפון. אמרתי לו שאני חושב שהוא עשה טעות אבל הוא חבר ואני מעריך אותו. דרכנו הפוליטית נפרדה והוא בחר מסגרת אחרת, אני נשארתי בליכוד וזו התנועה שתוביל את מדינת ישראל. אני יכול לומר כי לאור ההישגים של נתניהו גם בקדנציה המורכבת הזו, עם השינוי במזרח התיכון וגם עם הקורונה – הוא הוכיח שוב שהוא האדם הנכון במקום הנכון למדינת ישראל".

עם זאת, סירב קיש לאשר את הטענות העולות מהודעות הדוברות של הליכוד, לפיהן חבר סער לגוש השמאל. "אני לא רואה בו אדם עם תפיסות של שמאל. אבל אם הימין יכול להוביל דרך הליכוד ונתניהו ממשלה, והוא מתנגד לה, אז הוא נגד הימין. הוא אמנם לא בדעות שמאל, אבל הוא ללא ספק פועל נגד הימין", כך קיש.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים