שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קריאה לרמטכ"ל: "שנה את הוראות הפתיחה באש"
צעדת האימהות
בתמיכת משפחתו של הלוחם בראל שמואלי הי"ד וביחד עם הארגונים 'אם תרצו', פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות, 'תורת לחימה' ו'איגוד רבני קהילות', תצא הצעדה
חיילי צה"ל באימונים | צילום: Alex Lerner, שאטרסטוק

סערת הוראות הפתיחה באש: לאחר שנחשפו עדויות קשות מפי חבריו ליחידה של בראל חדריה שמואלי הי"ד, אודות שינוי נהלי הפתיחה באש ("בתקופה האחרונה הוחמרו הנהלים. גם אם אתה רואה מחבל עם בקבוק תבערה או רימון – אתה חייב אישור כדי לירות עליו"), יצעדו ביום ראשון בתאריך ה-12.9 אימהות לצד אזרחים רבים בקריאה לאפשר ללוחמים להגן על עצמם מול המחבלים.

בתמיכת משפחתו של הלוחם בראל שמואלי הי"ד וביחד עם הארגונים 'אם תרצו', פורום 'בוחרים בחיים' של המשפחות השכולות, 'תורת לחימה' ו'איגוד רבני קהילות', תצא הצעדה לדרך בקריאה נחושה וברורה לרמטכ"ל: "די להפקרת הלוחמים – שנו את הוראות הפתיחה באש"! הצעדה תתחיל בצומת עד הלום בשעה 11:00 ותסתיים בעצרת מרכזית בשעה 20:00 מאחורי מתחם הקניות בצומת יד מרדכי.

צופיה נהון, יוזמת הצעדה: "נפל דבר. אימהות ומשפחות החיילים מבינים שעם כל האהבה והמוטיבציה בה נשלח מיטב הנוער לצה"ל – חובתנו לעמוד על המשמר. חיילנו מופקרים מול האויב ובמקום להקשיב לטענותיהם, הצבא מנהל נגדם קמפיין תקשורתי. יחד עם משפחתו של בראל הי"ד אנו דורשות מהרמטכ"ל: שנה מיד את הוראות הפתיחה באש. אפשר לכל חייל לפתוח באש נגד מחבל בלי לחכות לאישור, בלי להיות כפוף למשפטנים או למח"טים. שדה הקרב הוא אכזרי ומוטב שיבכו אלף אימהות מחבלים ולא תבכה עוד אמא ישראלית אחת. אני קוראת לכל עם ישראל: הצטרפו אלינו".

מארגון תורת לחימה, מיוזמי העצרת, נמסר: "ימים ספורים לפני הירצחו של הלוחם בראל שמואלי הי"ד מטווח אפס על ידי מחבל חמאס, קראנו לרמטכ"ל כוכבי יחד עם מעל 100 משפחות שכולות, לחדול מהחמרת הפקודות וההוראות הבלתי מוסריות אשר כובלות את ידי הלוחמים. לרמטכ"ל יש אחריות. חובתו להביא את צה"ל להכרעה ולשמור על חיי הלוחמים".

מתן פלג, יו"ר תנועת אם תרצו: "צה"ל חייב להיות קשוב ללוחמים ולהפסיק את מסכת ההסתרה והערפול. כשלוחמים אומרים במפורש ולמצלמה "מסרסים אותנו בשטח, נשרפו לחברים שלנו רגליים מבקבוקי תבערה ולא קיבלנו אישור לירות", צריך להקשיב להם. במקום להשתיק את הביקורת, על מפקדי הצבא להתיר ללוחמים להגן על עצמם. נשבענו שמותו של בראל הי"ד לא יהיה לשווא ולכן נצעד ביום ראשון, בכדי לוודא שהוראות הפתיחה באש ישונו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים