שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » קרי מכחיש שהדליף לזריף תקיפות ישראליות
"מעולם לא קרה"
מזכיר המדינה בתקופת אובמה הכחיש את דבריו של שר החוץ האיראני, שהוקלט אומר כי "קרי הודיע ​​לי שישראל תקפה אינטרסים איראניים בסוריה לפחות 200 פעמים"
תגיות:
ד'ון קרי | צילום: Al Jazeera English, ויקיפדיה

מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר ובכיר בממשל ביידן הנוכחי, ג'ון קרי, הכחיש הבוקר (שלישי) את טענת מקבילו האיראני דאז, מוחמד ג'ואד זריף, לפיה חלק עמו מידע רגיש הנוגע לפעילות הישראלית נגד התבססות איראן בסוריה. "אני יכול לומר לכם שהסיפור וההאשמות האלה הן בפרוש שקר", צייץ קרי בחשבון הטוויטר שלו. "הדבר מעולם לא קרה, גם כשכיהנתי אז כמזכיר המדינה האמריקאי".

גם דובר ה-CIA הכחיש את הדיווח ואמר כי הוא שקרי. אם דבריו של השר האיראני אכן מדוייקים, מדובר בסיוע ישיר של בכיר בממשל אובמה, שאז נמצא משא ומתן עם טהרן על הסכם הגרעין, למשטר האיראני. קרי משמש כיום כשליחו המיוחד של הנשיא, ג'ו ביידן, לענייני שינוי האקלים.

הודאתו של זריף גררה גל גינויים נרחב ברשת בנוגע לדבריו של קרי. שגרירת ארה"ב לשעבר באו"ם ניקי היילי צייצה בטוויטר: "זה דוחה בכל כך הרבה רמות. ביידן וקרי חייבים להסביר מדוע קרי מסייע לאיראן, התומכת מספר אחת בטרור, ובמקביל תוקע סכין בגבה של ישראל, אחת מבעלות בריתנו הנהדרות".

הסנאטור הרפובליקני דן סוליבן אמר כי: "אנשים מדברים הרבה על בגידה – אני אינני נוהג להשתמש במילה הזו הרבה. ג'ון קרי עשה הרבה מאוד דברים שאינני יכול לסבול, אבל זה שבר את גב הגמל".

מנגד, הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם יצא להגנת קרי והעלה את האפשרות שמדובר בפרובוקציה איראנית מתוכננת: "אני לא יודע אם אנחנו יכולים לבטוח בהקלטה הזו או לא. אם זה נכון, זה פוגע בכולנו מאוד. אני מחבב את ג'ון קרי אבל אם זה יתברר כאמיתי, יש פה בעיה קשה. אני קורא לחברי לגלות סבלנות ולחכות לבדיקת הדברים", אמר גרהאם.

בראיון שהודלף ומעורר עניין רב בעולם, נשמע שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף מטיל ביקורת חריפה על משמרות המהפכה ואנשי הצבא, מתריס נגד מפקדה האגדי של כוח קודס קאסם סולימאני, ויוצא נגד המדיניות הרוסית מול הסכם הגרעין, שלטענתו ניסו להכשיל.

זריף הוסיף וטען כי סולימאני לא היה משתף את משרד החוץ בפעולות הצבאיות של איראן בסוריה. "שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי היה מי שסיפר לי כי ישראל ביצעה מעל 200 תקיפות נגד כוחות איראנים בסוריה", גילה זריף. הוא התלונן כי הוא לא עודכן על הנקמה על חיסול סולימאני, שבמסגרתה טהראן שיגרה רקטות לעבר בסיס בעיראק שבו שהו חיילים אמריקנים. הוא הדגיש כי בעוד הוא עצמו לא ידע על התקיפה, האמריקאים ידעו עליה כמה דקות לפני כן, כיוון ששני קצינים מכוח קודס הודיעו עליה, 45 דקות לפני שיגור הטילים, בפגישה עם ראש הממשלה העיראקי דאז עדל עבד אל-מהדי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים