שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » קשר ישיר בין בניית הרכבת לקריסת המבנים?
ח"כ ארבל במכתב
במכתבו הוא מבקש לבצע פיקוח הדוק על השפעות עבודות הרכבת הקלה על יציבות הבניינים והדרכים שבקרבת העבודות, ובעיקר יציבותם של בניינים ומבנים ישנים בקרבתה
בניין בחולון שקרס. תמונת אילוסטרציה | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ח״כ משה ארבל מש"ס העלה חשש חמור לקשר ישיר בין בניית התשתיות לרכבת הקלה לבין קריסת המבנים, במכתב לשרת התחבורה מרב מיכאלי מפני צירוף המקרים ודורש פיקוח ובקרה.

את מכתבו פתח ח"כ ארבל: "הקו הירוק של הרכבת הקלה צפוי לעבור בחולון ברחוב סרלין, בו תוקם תחנת רכבת קלה, ועבודות הפיתוח של הקו בחולון כבר החלו במרחק קצר ממקום הבניין שקרס".

"במקביל, פונו דיירים משני בנייני מגורים בבני ברק , ברחוב בר אילן בשיכון ה', המצויים גם הם במרחק של עשרות מטרים מעבודות הרכבת הקלה, שעוברת בז'בוטינסקי. צירוף מקרים זה, בזמן כה קצר, מעלה חשש שמא עבודות הרכבת הקלה עשויות לפגוע ביציבות בניינים ישנים המצויים בקרבתן בשל תזוזת הקרקע – ולהגדיל את הסיכוי לקריסת הבניינים. תוואי הרכבת הקלה כידוע צפוי לעבור באזורים משופעים בבניינים ישנים, ובעיקר בבני-ברק, רמת-גן, חולון ובת ים", כותב ח״כ ארבל.

כזכור, רק לפני כשבוע קרס ברחוב סרלין בחולון בניין בן ארבע קומות, שלמרבה המזל פונה יום קודם לכן מדייריו בזכות עירנותו של אחד מדיירי הבניין, שהתריע על "קול פיצוץ", ובזכות עירנותם של לוחמי האש שהבחינו בסדקים שנוצרו בבניין והורו על פינויו באופן מיידי. המהלך הביא להצלת חייהם של עשרות דיירי הבניין, וכמובן לאבדן רכוש כבד בדירות שננטשו.

ולאחר ימים ספורים פונו 2 בניינים ברחוב בר אילן בבני ברק, לאחר שתושבים דיווחו על סדקים, ומהנדס העירייה שהוזעק למקום במהירות, קבע כי המבנה מסוכן למגורים וחובה לפנותו במיידי, המשפחות פונו לבית מלון סמוך.

במכתבו הוא מבקש ממשרד התחבורה, והשרה מרב מיכאלי, לבצע פיקוח הדוק על השפעות עבודות הרכבת הקלה על יציבות הבניינים והדרכים שבקרבת העבודות, ובעיקר יציבותם של בניינים ומבנים ישנים ומאוכלסים בקרבתה, כמו גם לבחון את הקשר האפשרי בין קריסת המבנה בחולון ופינוי הבניינים בבני ברק לעבודות הרכבת.

את מכתבו סיים ח"כ ארבל: "שני האירועים יכלו להסתיים באסון אלמלא עירנותם של הדיירים. פיקוח הדוק וביצוע ביקורות מעת לעת בבניינים ישנים במיוחד, ובהתאם לקריטריונים שייקבעו, עשוי להציל נפשות רבות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים