שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » ראב"ד מרוקו במפגש עם בכירים מוסלמים
מפגש היסטורי בין דתות
מפגש נדיר ומסקרן נערך היום בעיר פאס בין ראב"ד מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לבכירים מוסלמיים

איורע מרגש ונדיר אירע היום בפס שבמרוקו, העיר שנחשבת לבירה הרוחנית של הממלכה. שבה שוכנת האונברסיטה המוסלמית הגדולה אל-קרוויין בעיר "פאס", הנחשבת לגדולה מסוגה בעולם המוסלמי.

בעיר נמצאים ראשי המוסד שהם מראשי הדת המוסלמית במרוקו, הללו ביקשו לבקר ולפגוש את רבה של מרוקו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א, בעיר שמוכרת בהסטוריה היהודית של מרוקו, כעיר מגוריו של הרמב"ם, שנערץ בידי תושבי העיר יהודים ומוסלמים, ושמו נזכר בהערצה, גם בקרב מקימי האוניברסיטה בת מאות השנים.

הבכירים, בהם נשיא אוניברסיטת אל קרעווין, מר אמל ג'לאל מפאס, מר מוחמד אדיואן, סגן נשיא אל קרעווין, נציג הרזיון של פס ומן הווילאיה של פס, ובכירים נוספים שהשתתפו בביקור ובביקור הגומלין אצל ראב"ד מרוקו, ספרו כי הם שמעו רבות על משפחת פינטו, ואבותיו של הרב מהדורות הקודמים שפיארו את כותל המזרח היהודי של מרוקו, והביעו את התרגשותם לפגוש את הרב, כאשר בשיאו של הביקור נערכו מפגשים סגורים של הרה.

כאמור, האירוע הפך לאירוע מסוקר בתקשורת המוסלמית, שציינה את המפגש עם ראשי האוניברסיטה האיסלאמית מהגדולות בעולם, שמכילה את הספריה האיסלאמית הגדולה ביותר בעולם המוסלמי, כאשר ראשי האוניברסיטה, ומבכירי הדת המוסלמית בקשו את ברכת הרב והביעו את הכבוד שהם רוחשים לחכמי התורה היהודיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים