שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » עולם הישיבות » ראש הישיבה הגאון רבי אברהם סטפנסקי זצ"ל
אבל ב'נתיבות יעקב'
בחודשים האחרונים גילו לראש הישיבה את המחלה בנוראית בלבלב. לפני כשבוע וחצי חלה הידרדרות חמורה במצבו, בעקבות זיהום שגילו לו הרופאים בדם
נר משמה | צילום: Gita Kulinitch Studio, שאטרסטוק

ברוך דיין האמת: הגאון רבי אברהם סטפנסקי זצ"ל, ראש ישיבת 'נתיבות יעקב' בירושלים, נפטר בגיל 75. בחודשים האחרונים גילו לראש הישיבה את המחלה בנוראית בלבלב. לפני כשבוע וחצי חלה הידרדרות חמורה במצבו, בעקבות זיהום שגילו לו הרופאים בדם.

הרב זצ"ל נולד בתל אביב לאביו הרב מיכאל סטפנסקי ולאמו שינדל. בגיל שלוש עשרה התחיל ללמוד בישיבת חברון בירושלים שהייתה אז בשכונת גאולה. בגיל עשרים, עוד לפני נישואיו התמנה כר"מ בישיבת לוצרן בשוויץ וכיהן שם כארבע שנים.

בגיל עשרים וארבע נישא ועבר לגור בשכונת סנהדריה המורחבת, הוא מונה לר"מ בישיבת קמניץ בירושלים. לאחר מספר שנים מונה לכהן כראש ישיבה בישיבת "זרע יצחק" שבשכונת הר נוף שהייתה אז אחת הישיבות הנחשבות בירושלים.

מאוחר יותר הקים את ישיבת "נתיבות יעקב" שהתמקמה בבניין של ישיבת בית התלמוד בשכונת סנהדריה המורחבת בירושלים אותו שכר מהרב דב שוורצמן שאותו החשיב למורה דרכו החינוכית.

בנוסף לתפקידו כראש ישיבה כיהן גם כר"מ בשיעור ג' בישיבה, אך בסביבות שנת ה'תשע"ז הוא נחלש ובנו הרב יהושע סטפנסקי החליף אותו במסירת השיעורים היומיים. למרות חולשתו הוא המשיך למסור שיחות בישיבה בלילות שבת וועדים לשיעור ג'.

הרב סטפנקי דוגל בשיטה שלבחורים צריך להיות משטר עצמי ובישיבה הנהיג שלא יהיה משטר, כשהוא הראשון שעשה כך בישיבה קטנה. דרך לימודו היא בעיון כפי שלומדים בישיבת חברון.

כשהציעו לו משרת משגיח בישיבת חברון הוא הלך לשאול את הרב שך אם לקבל את התפקיד, והרב שך אמר לו שבישיבה קטנה מתעצבת אישיות הבחורים ועדיף שישאר בישיבה קטנה כי זה יותר משפיע.

הוא הותיר אחריו דורות ישרים ומבורכים. רעייתו ניהלה את הסמינר הישן בירושלים. בנו הרב יהושע סטפנסקי, ר"מ בישיבת נתיבות יעקב. חתנו הרב פרידמן, ר"מ בישיבת "היכל יצחק" של הרב ישראל לנדא בירושלים. בנו הרב יעקב צבי, ר"מ בישיבה של הרב חיים מן ההר בביתר עילית.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. חתנו הגדול הרב יעקב רייך שימש בכמה ישיבות בירושלים ועדיין מוסר וועדים לבחורים מישבת וולספן ולא יהא בכך גוזמא לומר שהוא עזר למאות בחורים ואברכים במשך השנים. אשתו של ר' יעקב היא ביתו הגדולה של הגאון ר' אברהם זצ"ל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים