שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ראש המל"ל והמזכיר הצבאי יישארו בתפקיד
בנט החליט
ראש הממשלה המיועד – נפתלי בנט, הציע לעיתונאית והפרשנית שמרית מאיר את תפקיד היועצת המדינית שלו. תא"ל אבי גיל מועמד לתפקיד המזכיר הצבאי לממשלה
תגיות:
נפתלי בנט | צילום: אריאל זנדברג

ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, סיכם עם שר הביטחון, בני גנץ, על הישארותו של המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תא"ל אבי בלוט, בתפקידו בשלב זה. כמו כן, ראש המל"ל, מאיר בן שבת, נענה לבקשת רה"מ המיועד, ויישאר כעת בתפקידו כדי להבטיח את הרציפות התפקודית. ראש הממשלה המיועד יפגש כבר הערב עם ראש המל"ל ועם מזכ"צ רה"מ שיציגו בפניו סקירות ביטחוניות ראשונות בתפקיד.

ב'זמן ישראל' דווח הבוקר כי בין המועמדים לתפקיד מזכירו הצבאי של ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט הם תא״ל אבי גיל, ראש חטיבת הדרכה באגף המבצעים וקודם לכן מפקד עוצבות געש ועידן, מפקד בה״ד 1 וקצין המבצעים של פיקוד דרום. כך נודע לזמן ישראל. לגיל ניסיון קרבי עשיר, הוא צמח בצנחנים (890), היה סגן מפקד גדוד הסיור ולאחר מכן מפקד דובדבן, שם קיבל נזיפה על אופן הטיפול בארבעה חיילים סוררים.

מועמד האפשרי הנוסף הוא מפקד עוצבת הגליל, תא״ל שלומי בינדר אשר היה מח״ט גולני, מפקד סיירת מטכ״ל ומפקד יחידת אגוז. בינדר שימש כמפקד סיירת מטכ״ל במהלך מלחמת צוק איתן.

בתוך כך, העיתונאי עמית סגל דיווח כי בנט, הציע לעיתונאית והפרשנית שמרית מאיר את תפקיד היועצת המדינית שלו. מאיר היא עיתונאית ישראלית, פרשנית לענייני ערבים. שימשה בעבר כעורכת אתר "אל-מסדר" עד לסגירתו. בעלת חשבון טוויטר עם למעלה מ70,000 עוקבים, ובעלת טור ב'ידיעות אחרונות'.

לאחרונה דווח כי הרמטכ"ל אביב כוכבי נזף בתא"ל עופר וינטר אחרי ששוחח עם בנט. לפי הפקודה, קצינים לא יכולים לדבר עם אנשי ציבור בלי אישור הרמטכ"ל, ולעתים גם בלי אישור של שר הביטחון.

ב'ישראל היום' נחשףכי מפקד עוצבת האש, תת־אלוף עופר וינטר, שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד, ח"כ נפתלי בנט – אך בניגוד לפקודות, לא דיווח על השיחה למפקדיו. צמרת הצבא התוודעה לדבר השיחה רק בעקבות פניית העיתון לתגובה.

בנט ותא"ל עופר וינטר חברים כבר עשרות שנים, מאז שירתו יחד כלוחמים בסיירת מטכ"ל, ואחר כך שובצו יחד כקצינים צעירים לשם סיוע בהקמת יחידת "מגלן". גם במהלך מבצע צוק איתן שוחח עם חברו משכבר הימים בנט, אז שר בקבינט, והשיחה הרתיחה את מפקדיו.

ב'ווינט' דווח כי תוכן השיחה בין השניים אינו ידוע, אך וינטר הוזכר כמועמד לתפקיד ראש המטה לביטחון לאומי או לתפקיד ביטחוני אחר עם כניסתו של בנט ללשכת ראש הממשלה. שיחות בין קצינים לפוליטיקאים שאינם שר הביטחון אסורות ללא אישור מוקדם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים