שיתוף
תגובות
חדשות » ראש הממשלה ושר הביטחון בהצהרות משותפות: סיכום מבצע "עלות השחר"
עלות השחר
ראש הממשלה, מבצע "עלות השחר" החזיר לישראל את היוזמה. החזיר את ההרתעה הישראלית | שר הביטחון, ההישג הצבאי נשען על יכולת מבצעית ומודיעינית שבנינו לאורך השנים
יאיר לפיד יו"ר האופוזיציה ובני גנץ יו"ר המחנה הממלכתי | צילום: סיון שחור ענבה / לע"מ

דברי ראש הממשלה יאיר לפיד: "מבצע "עלות השחר" החזיר לישראל את היוזמה. החזיר את ההרתעה הישראלית. כל המטרות הושגו. כל הצמרת הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בעזה סוכלה תוך שלושה ימים. עוצמתו ותחכומו של צה"ל היכו את האויב מכה קשה.

עמידתם האיתנה והתנהלותם האחראית של תושבי העוטף והעורף הישראלי, לצד ההגנה האקטיבית של כיפת ברזל, הצילה חיים ומנעה נפגעים. אנחנו שולחים איחולי החלמה ורפואה שלמה לפצועים. 

במקביל למבצע בעזה, הובילו לוחמי השב"כ וצה"ל מבצע מעצרים נרחב של פעילי ג'יהאד אסלאמי ביהודה ושומרון. ממשלת ישראל המשיכה במדיניות עוצמתית של אפס סובלנות כלפי הטרור. מי שינסה לפגוע בנו – ישלם בחייו.

במהלך כל המבצע נעשה מאמץ מיוחד למנוע פגיעה בבלתי מעורבים. מדינת ישראל לא תתנצל על כך שהיא מגנה על תושביה תוך שימוש בכוח, אבל מותם של חפים מפשע, בעיקר ילדים, הוא שובר לב.

אני רוצה לפנות מפה לתושבי עזה ולומר להם: יש גם דרך אחרת. אנחנו נדע להגן על עצמנו מפני כל מי שמאיים עלינו, אבל אנחנו גם יודעים לתת עבודה ופרנסה וחיים של כבוד לכל מי שרוצה לחיות בשלום לצידנו.

יש עוד דרך לחיות. הדרך של הסכמי אברהם, של פסגת הנגב, של חדשנות וכלכלה, של פיתוח אזורי ופרויקטים משותפים. הבחירה בידכם. עתידכם תלוי בכם. 

אני רוצה להביע הערכה עמוקה לשר הבטחון בני גנץ, לראש הממשלה החליפי נפתלי בנט. לרמטכ"ל אביב כוכבי, לראש השב"כ רונן בר, למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולאלפי האנשים שתחת פיקודם. לעם ישראל יש על מי לסמוך. ביטחון ישראל בידיים טובות. אני רוצה להודות גם לאופוזיציה, לראש האופוזיציה נתניהו, שגילו אחריות ונתנו גיבוי לממשלה לאורך המבצע. 

אני רוצה להודות לנשיא מצרים, עבד אל-פאתח א-סיסי, לשר המודיעין המצרי עבאס כאמל, על תפקידם המרכזי והחשוב ומאמציהם להשגת הפסקת אש ושמירה על היציבות באזור. אנחנו ממשיכים לפעול מולם להשבת בנינו הביתה. עד שהדר ואורון, זכרם לברכה, אברה והישאם לא יחזרו, עבודתנו לא הושלמה.

פגשתי אתמול בשדרות את ראשי הרשויות של עוטף עזה. הם חזקים, התושבים חזקים, עם ישראל כולו עומד מאחוריהם. בהובלת שר האוצר איווט ליברמן אנחנו מכינים כבר תכנית מסודרת של סיוע ופיצוי לתושבים. הממשלה הזו לא תיעלם מחייהם יום אחרי שהתותחים מפסיקים לירות.

במקביל, גם אירועי תשעה באב עברו כסדרם. למרות המתיחות הביטחונית, החלטנו שמה שהיה נהוג כל השנים בהר הבית, בכותל, יתקיים גם השנה. אני מודה לשר הבט"פ עומר בר לב, למשטרה, למג"ב, על מאמץ מרשים. 

מוצאי תשעה באב, יחד עם מוצאי מבצע עלות השחר, הם הזדמנות להזכר בכך שהאויבים שלנו הם בחוץ, לא בתוכנו. עלינו להיזהר משנאת חינם. הדרך הנכונה להתייצב מול האתגרים העומדים בפנינו היא ביחד".

דברי שר הביטחון בני גנץ: "ביוזמה, בעבודה מבצעית נכונה, ובתיאום נכון והדוק בין הדרג המדיני למבצעי השגנו שלושה יעדים במבצע "עלות השחר": 1. הסרת האיום המיידי מעוטף עזה. 2. שמירה על חופש הפעולה המבצעי בכלל הזירות. 3. חיזוק ההרתעה תוך העברת מסר ברור לאויבינו בכל אחת מהזירות – שישראל נחושה להגן על ריבונותה ואזרחיה. 

אנחנו ממשיכים כל העת בפעילות המבצעית בכדי לשמור על הביטחון בארצנו, לחזק את היציבות במזרח התיכון, ולצמצם את ניסיונות ההתעצמות של אויבינו. גם בעתיד, אם יהיה בכך צורך, נצא למכת מנע, בכדי להגן על אזרחי ישראל, ריבונותה ותשתיותיה. זה נכון בכל אחת מהחזיתות. מטהראן ועד חאן יונס. 

ההישג הצבאי נשען על יכולות מבצעיות ומודיעיניות שבנינו לאורך השנים, על דיוק, על מערכת ההגנה האווירית הטובה בעולם, ועל קבלת החלטות אחראית ונחושה. בשנה האחרונה, מאז מבצע "שומר החומות" שיצר הרתעה גבוהה, ישראל מנהלת מדיניות ברורה:

מצד אחד – יד חזקה מול כל הפרת ריבונות, ומאמץ התקפי והגנתי לסיכול בכלל הזירות' ומצד שני מדיניות אזרחית הומניטרית אחראית תוך חיזוק הכוחות המתונים על חשבון ארגוני הטרור.

אני מבקש להדגיש – ארגון חמאס הוא זה שנושא באחריות על השטח ברצועת עזה. במקום שבו האחריות לא תמומש – אנחנו נפעל בעוצמה, ונשתמש בכל האמצעים שלרשותנו – צבאיים ואזרחיים. נעשה זאת בהתאם לצורך שלנו, ובהתאם לשיקולים שלנו.

אזרחי ישראל, אתמול ציינו את צום תשעה באב. דווקא בימים האלו של אבל וזיכרון חורבן בית המקדש – גילינו כולנו, סולידריות וחוסן לאומי. העובדה שכל אזרחי ישראל נכונים להיכנס למרחבים המוגנים, בכדי לאפשר לכוחות הביטחון להשיב את השקט לעוטף עזה  אינה מובנת מאליה. היא מסמלת שדין העוטף כדין תל אביב וירושלים. שכל ישראל באמת ערבים זה לזה. כולי תקווה שנדע קצת יותר מהרוח הזו לאורך כל השנה – רק כך נוכל לאתגרים שלפתחנו.

לסיום, אני מבקש להודות למצרים, לקטאר ולאו"ם על תרומתן לסיום הלחימה בעת הזו. אני מבקש להודות לראש הממשלה, על האחריות, ועל הניהוג המשותף והשקול למען אזרחי ישראל כולם. כך גם לראש הממשלה החליפי שהייתה לו תרומה גדולה למערכה, ולשרי הקבינט.

אני מבקש להגיד תודה גדולה גם לכל ארגוני הביטחון והחירום, לחיילי צה"ל שנמצאים שם בשטח גם כעת וממלאים את משימתם, לחיילי המילואים שהתגייסו למשימה, לאנשי השב"כ שעבדו לילות כימים. ובמיוחד אני מבקש להודות לרמטכ"ל כוכבי על הובלת המערכה בנחישות, ביצירתיות ובהפעלת כוח נכונה, ולראש השב"כ רונן בר על השקט המנהיגותי וההובלה המבצעית המשותפת ביחד עם צה"ל. אשרינו שזכינו במפקדים כאלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים