שיתוף
תגובות
חדשות » ראש הממשלה נכנע ופרק האכיפה נדחה
המשבר נמשך?
בדיון אצל ראש הממשלה בסוגיות הבדואים בנגב הוחלט כי פרק האכיפה יוצא מתוכנית החומש ויעבור בהחלטה נפרדת | ח"כ סמוטריץ' בהצהרה לתקשורת: נתמוך בחוק
ח"כ בצלאל סמוטריץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הדיון במליאה על חוק האזרחות החל, אולם לכל ברור שעד לרגע האחרון הדרמות לא יפסקו. מוקדם יותר פורסם על ידי העיתונאית שירית אביטן כי בישיבה אצל ראש הממשלה בנט יחד עם מאיר כהן, איילת שקד וזאב אלקין הכריע רה"מ בסוגיות הבדואים בנגב כי פרק האכיפה יוצא מתוכנית החומש ויעבור בהחלטה נפרדת (כפי שדרש עבאס), וכי יוקמו 3 היישובים בנגב בתנאי ש-70% מהתושבים יסכימו לעבור אליהם. ‏עוד הוחלט כי בנט יקים ועדת שרים חדשה לענייני הנגב שתתכנס פעם בחודש והוא יעמוד בראשה.

בתגובה לדברים הודיע סיעת הציונות הדתית הודיעה כי תתכנס בשעה 19:10 לדיון דחוף כדי לשקול מחדש את תמיכתה בחוק האזרחות על רקע התשלום הכבד והמסוכן שמשלמת הקואליציה לרע"מ בעד העברת החוק בהפקרת הנגב, אולם בהצהרה לתקשורת הודיע כי יתמכו בחוק.

בהצהרה לתקשורת אמר ח"כ סמוטריץ כי "לפני כשעה שמענו על דיל עבאס בנט שכולל את מכירת המגב בתמורה להסכמה שבשתיקה של רע״מ להעביר את חוק האזרחות. מכירת הנגב היא תוצר תלות של ממשלה לא ציונית והתנועה האיסלאמית כשי לשמר את שרידות הממשלה. הממשלה צריכה מהר מהעולם. חוק האזרחות שהוביל ח״כ רוטמן הוא חוק חיוני חשוב מאוד לשמירה על מדינת ישראל ואנחנו נצביע בעדו". גם ח"כ בן גביר הודיע כי יתמוך בחוק.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "שערוריה. בנט מכר את הנגב לעברייני בנייה ואפילו לא מתבייש ברוב חוצפתו להסיר את האכיפה הנדרשת כלפי הבנייה הבלתי חוקית".

ח"כ בן גביר הוסיף: "בנט משתמש בתפקידו כדי לחזק את האחים המוסלמים ועברייני הבנייה, מחליש את שומרי החוק וקונה שקט מדומה שיתפוצץ לכולם בפרצוף כדי לשרוד פוליטית. הציבור לא יסלח לבנט על החלטתו המופקרת שמובילה לפשיטת רגל ערכית, בטחונית ומוסרית"

גם יו"ר הכנסת לשעבר ח"כ אדלשטיין אמר בתגובה כי "התרגיל החדש של בנט: מעבירים חקיקה בלי סעיף אכיפה. בנט נכנע שוב ושוב לעבאס והממשלה מקריבה את הנגב על מזבח ההישרדות האסונית שלה. אנחנו נפיל את הממשלה הרעה הזו ונחזיר את הסדר הנכון: מדינה יהודית ודמוקרטית".

בתנועת רגבים אמרו בתגובה למהלך כי "ההוצאה של פרק האכיפה מתכנית החומש החדשה תחליש את גופי האכיפה ואת היכולת שלהם למנוע את המשך התפתחות הפזורה ותהווה זריקת מרץ להמשך הבנייה הלא חוקית וההשתלטות על עוד שטחים בנגב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים