שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ראש העיר תומך בנוצרים ונלחם בחרדים
בגור זועמים
הצתת מרכז מסחרי חרדי והעלאה באש של סוכה לא הצליחו להוציא גינוי מראש עיריית ערד אבל סמל נוצרי שנשרף מקצר חשמלי הביא אותו לתקוף את "הקיצוניים" שכלל לא קיימים
שריפת המרכז המסחרי החרדי בערד | צילום: דוברות המשטרה

ראש עיריית ערד עו"ד ניסן בן חמו הצטלם ביום רביעי האחרון (30 בדצמבר) עם סמל נוצרי שהוצב בעיר ופרסם את התמונה ברשת החברתית עם הכיתוב: "תשובת עיריית ערד לכל הקיצוניים – גדול יפה יותר יפה". זאת לאחר שסמל כזה שהוצב במרכז העיר נשרף כתוצאה מכשל חשמלי.

ראש העיר שידוע במאבקיו נגד הציבור החרדי בעיר, ניסה ככל הנראה לנצל את המקרה כדי לרכוב על גל שנאת החרדים ולצבור הון פוליטי באמצעות שיסוי וליבוי השנאה. מאות תושבים הגיבו לפוסט באהדה על כך שראש העיר נלחם בחרדים, תוך התעלמות מוחלטת מהעובדה הפשוטה כי הסמל לא נשרף בכוונה על ידי שום גורם בעיר, אלא כתוצאה מתקלה טכנית.

במכתב ששלח חבר מועצת העיר ערד מסיעת 'חי', משה קוואס, לראש העיר עו"ד ניסן בן חמו, הוא תמה בפניו על גישתו המפלה כלפי אירועים שונים שהתרחשו בעיר ופגעו באוכלוסיות שונות.

קוואס מזכיר את אירוע ההצתה של המרכז המסחרי בו כל החנויות בבעלות חרדית, שהביא לעצרת אלפים שזכתה להד רב בעולם כולו וכן מקרה חמור של סוכה שנשרפה, שאז גילו כי באותו יום דנו תושבים בקבוצת וואטסאפ על הסוכות בעיר ואחד מהם הציע לשרוף אותם. בכל המקרים האלו, מאשים קוואס, לא נשמע קולו של ראש העיר, שהצטדק כי המשטרה לא הגדירה את המקרה כפשע שנאה.

אולם בשבוע האחרון, כך מתברר, נודע כי ראש העיר יודע לגנות גם מקרים בהם לדברי המשטרה אין מעורבות יד אדם. הסמל הנוצרי שהוצב במרכז העיר נשרף באחד הלילות ולאחר חקירה נקבע כי מדובר היה בכשל חשמלי. לראש העיר הדבר לא הפריע להצטלם עם עץ חדש וגדול, ולהתגאות כי לא ייתן לקיצוניים לשלוט בעיר. בעוד, כאמור, לא הייתה כל מעורבות יד אדם באירוע.

הפגנת חסידי גור בערד לאחר הצתת המרכז המסחרי החרדי בערד | צילום: באדיבות המצלם

קוואס מבקש מראש העיר, במכתב שהגיע לידי 'בחזית', לשתף את חברי המועצה האם בידיו מידע נסתר המצביע על מעורבות אנושית בהצתת הסמל ומבקש להבין מדוע כאשר אלפים מתושבי עירו היהודים הופכים ליעד להתנכלות בהצתות ופגיעות הוא לא משמיע את קולו וכאשר יש פגיעה בתושבי העיר הלא יהודים הוא ממהר להנפיק כותרות מעוררות שיסוי ומחלוקת.

גורם בקהילה החרדית בעיר: "ניסן בן חמו אינו רואה ביהודים שומרי התורה והמצוות המתגוררים בערד תושבים לגיטימיים בעיר ולכן הוא לא רואה צורך לגנות את המקרים בהם הם סופגים הצקות ופגיעות חמורות כחלק מההתעלמות השיטתית מצרכיהם האלמנטריים. נזכיר, כי רק בשבוע האחרון פילחה העירייה בפוסט רשמי את נתוני התחלואה בעיר וציינה כמה מהם משתייכים לקהילה החרדית, כביכול אינם חלק אינטגרלי מתושבי העיר, מה שמוכיח שוב את הגישה הפסולה של העירייה והעומד בראשה לשלול את הלגיטימיות של מגורי יהודים חרדים בעיר ערד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים