שיתוף
תגובות
חדשות » ראש חטיבת המחקר באמ״ן לשעבר: החזרה להסכם הגרעין הרסני וחסר תקדים
הסכם הגרעין
בעקבות הפרסומים בדבר החזרה המסתמנת להסכם הגרעין, תנועת 'הביטחוניסטים' רואה בחומרה את ההליכה לקראת ההסכם המסתמן
יוסי קופרווסר | צילום: צילום מסך

לדברי ראש חטיבת המחקר באמ״ן לשעבר וחוקר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, תא״ל במיל׳ יוסי קופרווסר: "במידה ותהיה חזרה להסכם כמסתמן ההשלכות תהיינה הרסניות, שיביאו לכדי הסרת הסנקציות על איראן שיאפשרו לה להשקיע עשרות מיליארדי דולרים בהתעצמות, בביצור המשטר מבית, בחיזוק מעמדה האזורי, ובחימוש המיליציות שלה – דבר העלול לדרדר את המזרח התיכון להסלמה. 

בנוסף, תחת אותו הסכם בינלאומי ישראל תתקשה מאוד לקבל לגיטימציה מצד הקהילה הבינלאומית לפגיעה בהתעצמות האיראנית. יודגש, כי הפסקת הפעילות של המצלמות באתרי הגרעין וההתעקשות האיראנית לאי חשיפת האמת בדבר ההתקדמות האיראנית לגרעין טרום חתימת ההסכם, גורמות לכך שאין אפשרות להבטחת ההסכם, שמלכתחילה סלל לאיראן דרך להשגת יכולת לייצור ארסנל נשק גרעיני ללא הפרעה, שאכן ימנעו את תהליך ההתגרענות האיראני בתקופה הקרובה, תוך כדי ההסכם".

עוד מוסיף קופרווסר: "לצד כל אלו, מנכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) קבע כי בתנאים אלו אין תועלת בחזרה להסכם ה-JCPOA. כמו כן, בהינתן תאריך התפוגה המתקרב של ההסכם שלאחריו איראן תהיה רשאית להעשיר כמות בלתי מוגבלת של אורניום ולהפוך למעצמה גרעינית, כאשר עוד לפני כן יוסרו חלק ניכר מההגבלות על תכנית הגרעין, העלולים להביא לידי חשש  שהתגרענות האיראנית תביא למירוץ חימוש גרעיני בכל המזרח התיכון שיסכן את הביטחון לא רק של ישראל, אלא יביא לכדי סכנה כלל עולמית. על כן, בעת הזו על ישראל להשקיע את מירב תשומת ליבה בפעילות לסיכול פרויקט הגרעין האיראני ולנסות לרתום את בעלות בריתה – ובראש ובראשונה ארה״ב, למאמץ זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים