שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראש ממשלת איטליה קונטה התפטר מתפקידו
ראש הממשלה איבד את הרוב הפוליטי לאחר ששותפו הבכיר בקואליציה פרש במחאה על הטיפול במשבר הבריאותי והכלכלי • הנשיא יחליט אם להטיל עליו שוב את הרכבת הממשלה
ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, התפטר היום מתפקידו זאת בתקווה כי הנשיא, סילביו מטארלה, יטיל עליו הרכבת ממשלה נוספת. הנשיא מטרלה הודיע כי יקיים התייעצויות עם נציגי המפלגות ביום רביעי בנסיון לפתור את המשבר המתרחש בזמן שמגיפת הקורונה ממשיכה להשתולל במדינה.

על פי הודעת לשכתו של נשיא איטליה, קונטה ימשיך להיות ראש הממשלה במהלך השיחות שנועדו למנוע יציאה לבחירות בתקופה של משבר בריאותי וכלכלי כבד.

חוסר היציבות הפוליטי באיטליה החל לפני שלושה שבועות, אז הודיעה המפלגה הקטנה איטליה ויוה, בראשותו של ראש הממשלה לשעבר מתאו רנצי כי היא פורשת מהקואליציה בהובלתו של קונטה. המחלוקת בין המפלגה לממשלה נבעה מאופן חלוקת כספי הסיוע של האיחוד האירופי למשבר הקורונה.

אם הנשיא יחשוב שקונטה יכול להרכיב ממשלה חדשה, הנשיא יעניק לו כמה ימים כדי להגיע להסכם. שתי המפלגות המרכזיות בקואליציה – תנועת חמישה כוכבים והמפלגה הדמוקרטית מהמרכז-שמאל – תומכות בהישארותו של קונטה, שאינו חבר בשום מפלגה.

אם קונטה לא יצליח למצוא שותפים חדשים, הנשיא מטרלה יצטרך למצוא מועמד חלופי להרכבת הקואליציה. בתרחיש שגם זה ייכשל, יתקיימו בחירות באיטליה, שנתיים לפני המועד המקורי. עם זאת, פרשנים מעריכים כי זה לא תרחיש סביר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים