שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "רדפו אותנו בקורונה והפקירו אותנו עכשיו"
פרעות הערבים
דודי זילברשלג מחיפה בראיון ל'בחזית' על הצתת החניה שהובילה לפגיעה בכ-60 חרדים: "בשם הרצון להנמיך את הלהבות המשטרה נוהגת 'למתן' אירועי טרור ערבי"
השריפה בחיפה | צילום: כבאות והצלה מחוז חוף

התפשטות הטרור הערבי תפס את תושבי חיפה החרדית בהפתעה. בשעה 04:00 לפנות בוקר התעוררו תושבים בשכונת רמת ויזניץ לריח שריפה שבערה במלוא עוצמתה בחניון הבניין וכבר הספיקה ללכך מספר רכבים פרטיים כשהעשן מיתמר אל תוך חדר המדרגות וממלא את חלל הבניין הישר אל בתי התושבים.

כוחות ההצלה שהוזעקו למקום טיפלו ב-58 ילדים ומבוגרים שנזקקו לטיפול רפואי משאיפת עשן והמשטרה שהוזעקה למקום מיהרה לאסוף את מצלמות האבטחה באזור בניסיון להתחקות אחר המפגעים.

"בניגוד לערים מעורבות אחרות, כאן בחיפה האווירה הנינוחה נשמרה, לא ציפינו לדבר כזה,לא היתה אווירה מתוחה או חריגה בעיר", אומר בשיחה עם 'בחזית' איש התקשורת דודי זילברשלג מחסידי סערט ויזניץ ותושב השכונה, "אמנם לפני יומיים אברך שנסע עם רכבו סמוך לגשר פז ספג פגיעה ישירה של אבן שהושלכה לעברו, השמשה נופצה והוא נזקק לטיפול רפואי כאשר כשעה לאחר מכן דווח על ילד בן 8 שהוכה על ידי צעיר ערבי בסמוך לבית החסידים של גור, אבל לא ראינו כאן את התהלוכות ואת ההתגודדויות שהיו ביתר הערבים המעורבות".

זילברשלג מבקש לציין, כי "אמנם שכונת חליסה רשמה בימים האחרונים אווירה מתוחה משהו, אבל לא חשבנו שבתוך לילה זה יתפתח לכאלו ממדים".

"בשעה 04:07 דקות התקבל הדיווח הראשון במוקד מד"א. היה זה לאחר שאברך שיצא באשמורת הבוקר לעבודה, ראה שני רכבים דולקים, סרטוני האבטחה מתעדים מספר צעירים ערבים בזמן ביצוע המעשה. התושבים אצלנו מתוסכלים ומפוחדים, כאשר התושבים שחולצו מהבית הוצאו עם מסיכות חמצן. ב"ה אף אחד לא נזקק לאשפוז", הוא משחזר.

האם נכונה השמועה שהמשטרה אינה ממהרת לקבוע כי מדובר באירוע על רקע לאומני?

"מבלי להיכנס לפעילות המשטרה, בדיוק הבוקר כתבתי, כי נראה שהתקשורת אינה עושה הבדל, בין עקירת מטעי זיתים לשריפת בית על יושביו… מצד אחד בשם הרצון להנמיך את הלהבות היא נוהגת 'למתן' אירועי טרור ערבי, כביכול מתוך אחריות לאי ליבוי האש, אך מצד שני כשמדובר בחרדים, מסכת 'ההתחשבות' וסט הערכים הללו של אי הכללת ציבור שלם על כל המשתמע אינו, פשוט נעלם עד לא קיים בלקסיקון".

על מקומה של חסידות ויזניץ' בחיפה הוא אומר, "שוחחתי עם לא מעט כלי תקשורת מקומיים הבוקר לאחר האירוע, ואני יכול לומר לך שכולם מודים בפה מלא, כי המתינות של חסידות ויזניץ' מול כל הקהילות בחיפה, היא מודל לדו קיום וסמל לחיקוי".

"הגורמים ש'דאגו' לנו בקורונה 'שכחו' אותנו עכשיו"

על הדיווחים על מקומה של המשטרה באירוע הטרור שהתרחש בבניין בו מתגוררים אנשי הקהילה מבקש זילברשלג להביע עמדה נחרצת, "אני מחפש את כל אבירי הצדק ש"דאגו" לנו במהלך הקורונה ותוהה איפה הם היום… איפה המשטרה שלאחר פשיטת המשטרה בעיצומו של ראש השנה על בית הכנסת, אמר לי מפקד המחוז שמדיירי שכונת 'בלום' הרחוקה מאיתנו במרחק אווירי ביותר מ-800 מ"ר, הגיעו 106 תלונות, אז לא היתה לו ברירה והוא לא יכל להתעלם…"

"אם המשטרה היתה משקיעה בימים אלו אחוז 1 מהאנרגיות שהיא הוציאה בקורונה כשכזכור היא נטפלה לכל שטות, הכל היה נראה אחרת, אלא שאז היא היתה גיבורה על חלשים, על אנשים שלא מחזירים בחזרה. בגדול רוב ערביי חיפה רוצים שקט, השקט משרת את האינטרסים של כולנו. מעולם לא היו בעיות בין הצדדים. הוא מסכם".

גורם בקהילה החרדית בחיפה ששוחח עם 'בחזית' מותח ביקורת על התנהלות ראש העיר עינת קליש ואומר, "אחד הבעיות בעיר הוא שאין מנהיג, קח כדוגמה את פתח תקווה, ראינו לאחר הפגיעה הישירה בבנין אתמול, את הנוכחות של רמי גרינברג שירד לשטח, התושבים מבינים שיש בעל הבית, גם אם הוא לא יכול לעשות הרבה מכל מקום לאווירה בכאלו מצבים גם יש משמעות".

"קליש אמנם מנהלת את העיר למופת ויש לה זכויות אבל בהתנהלות שלה משהו שחסר ודווקא במצבים כאלו. זו לא הבעיה היחידה שחיפה מתמודדת, יש את בעיית החזירים שאינה מטופלת הזנחת שכונות וותיקות ועוד כהנה וכהנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים