שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » בנט בוחן את החזרת מזוודות הכסף לעזה
בניגוד להבטחתו
כזכור, העברות הכספים מנוגדות באופן נחרץ לעמדתו של ראש הממשלה בנט שאמר לפני כחודשיים, כי "מזוודות הדולרים לעזה צריכות לעבור מהעולם – דברים ישתנו"
תקיפות בעזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

למרות ההבטחות: ראש הממשלה בנט בוחן את החזרת מזוודות הכסף הקטאריות לרצועת עזה – כך דווח בחדשות 12. ע"פ הדיווח ראש הממשלה נפתלי בנט מקיים דיונים אינטנסיביים בעניין בשעות האחרונות לאחר שהבין כי לא ניתן למצוא פתרון להעברת כסף חלופי, שכן נראה כי כל הניסיונות עד כה לא צולחים.

גורם ישראלי רשמי מאשר: "רה"מ בוחן אפשרות להחזרת העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה במזוודות. הדבר לא הוכרע סופית".

כזכור, העברות הכספים מנוגדות באופן נחרץ לעמדתו של ראש הממשלה בנט שאמר לפני כחודשיים, כי "מזוודות הדולרים לעזה צריכות לעבור מהעולם – דברים ישתנו".

אך כעת דומה כי ישראל תחזור לשיטה הישנה בה השליח הקטארי מעביר כסף מזומן פיזית במזוודות לתוך הרצועה. לאחר שבמערכת הביטחון ניסו למצוא פתרון חלופי באמצעות העברת כסף לנזקקים על ידי בנק של האו"ם, אך כאשר ישראל התעקשה שגם הכסף של הפקידים יעבור במנגנון חדש באמצעות בנקים אמריקניים והרשות הפלסטינית – הדבר נתקע.

ביום שישי פורסם דווח בחדשות 12 כי הכסף הקטארי לא יעבור לפקידי חמאס, למרות ההסכם שגובש בין קטאר לרשות הפלסטינית. אף על פי שהכסף היה אמור לעבור בימים הקרובים, השגריר הקטארי הודיע על ביטול ההסכם – מחשש לתביעות על סיוע לטרור.

בהודעה שהגיעה דרך הבנקים של רשות המטבע הפלסטינית בעזה, נמסר כי הרשות הפלסטינית החליטה לסגת מההסכם לחלוקת המשכורת לפקידי חמאס ברצועה כחלק מהמענק הקטארי. השגריר אל-עמאדי הדגיש כי הרשות הפלסטינית הודיעה לו על החלטתה – למרות ההבנות האחרונות: "הצדקות הרשות לביטול ההסכם הן חשש מפני העמדה לדין משפטי והאשמת הבנקים ב'תמיכה בטרור'".

בחודש אוגוסט האחרון הודיע שר הביטחון בני גנץ כי הגיע לסיכום על חידוש העברת הכסף הקטארי לרצועת עזה – לאחר דיונים בין ישראל, קטאר והאו"ם, והשר גנץ אף אישר שהוא שוחח עם גורמים רשמיים בקטר. על פי ההסכם, המענק החודשי בסך 20 מיליון שקלים אמור לעבור לאו"ם בהעברה בנקאית ולא במזומן – והוא ינפיק כרטיסים נטענים למשיכת כסף מזומן מהבנקים ברצועת עזה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים