שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רה"מ בנט התראיין הערב וענה לשאלות הקשות
הבטחות ליבתיות?
בראיון התייחס בנט לנושא האיראני, לנפילת החייל בראל שמואלי הי"ד, הצע"ח שתמנע מנתניהו להתמודד ועוד שלל נושאים העומדים על הפרק
תגיות:
רה"מ בנט | צילום: פישל רוזנפלד

100 ימים לאחר שהתמנה לתפקיד הנחשק – 'ראש הממשלה' ולאחר אינספור הפרות הבטחות. ראש הממשלה נפתלי בנט התראיין הערב לכלי התקשורת המרכזיים וענה לשאלות העיתונאים. בראיון התייחס בנט לנושא האיראני, לנפילת החייל בראל שמואלי הי"ד, הצע"ח שתמנע מנתניהו להתמודד ועוד שלל נושאים העומדים על הפרק.

ראש הממשלה הדגיש בראיון לחדשות 12 כי עיקר המפגש עם נשיא ארה"ב ביידן בחודש שעבר עסק בכך: "הצגנו בפני חברינו בארה"ב את תוכנית הפעולה – ולא רק בפניהם, אלא גם בפני מדינות באזור. נשמח שלצד הפעולות העצמאיות שלנו, גם שותפות יפעלו. כך או כך – עכשיו האחריות נחה בשולחן הזה ואנחנו נחושים למנוע מאירן להתגרען בכל מחיר".

על המפגש עם א-סיסי אומר רה"מ לכאן חדשות: "למצרים יש תפקיד מאוד חשוב בעניין עזה. הם עוזרים גם למתן ולרסן. וגם, מכיוון שהם יושבים על מעבר רפיח, והם עשו עבודה מאוד יפה שם, בכוחם לסייע לנו לעצור התעצמות, שלא ירכשו ויבריחו פנימה עוד ועוד רקטות".

"אני מתנגד להקמת מדינה פלסטינית, זה לא השתנה", טוען בנט לחדשות 13. "אני מתנגד לרעיון של לייבא את כל הטרור החמאסי לתוך יהודה ושומרון, ולהפוך את חיי תושבי ישראל לגיהנום בכפר סבא וברעננה".

לשאלת 'ווינט' האם אנחנו בדרך לסיבוב נוסף בעזה לנוכח מה שקורה שם? עונה בנט: "לא בהכרח. זה תלוי בעיקר האם חמאס יתאפס על עצמו. המצב הוא כזה, שר הביטחון לקח על עצמו את תהליך ההסדרה במכלול הקטארי. הוא עובד מאוד קשה כבר חודשיים כדי להביא את זה. בסופו של דבר, אם אנחנו נצליח – נוכל להימנע מסיבוב. אני, שלחמתי הרבה מאוד בשדות הקרב, אומר לך שכמו כל הישראלים אני לא שש אלי קרב".

מזהיר מהתקדמות אירן לפצצה, מותיר את כל האופציות בנוגע לעזה פתוחות – ומתנצל בפני הורי הלוחם: כ-100 ימים מאז שהחל לכהן כראש ממשלת ישראל, העניק הערב (שלישי) נפתלי בנט ריאיון ראשון בתפקיד ליונית לוי במהדורה המרכזית. בריאיון מותח בנט ביקורת חריפה על קודמו בתפקיד נתניהו וטוען להזנחה קשה בסוגיית הגרעין האירני, מתנצל בפני משפחת הלוחם שנהרג בגבול עזה לאחר השיחה הקשה עם האב – וגם עונה למי שמבקר אותו על כך ששינה את עמדותיו כדי לכהן בתפקיד הרם.

בכל האמור לסוגיית הגרעין האירני, בנט טוען שטהרן נמצאת בנקודה הכי מתקדמת שהייתה עד היום בדרך לפצצה. ראש הממשלה המכהן מותח ביקורת חריפה על ראש הממשלה לשעבר נתניהו – ואומר שהיה פער גדול מאוד בין הנאומים שנשא לבין המעשים בשטח: "ישראל ירשה מצב שאירן בנקודה הכי מתקדמת אי פעם במירוץ לפצצה הגרעינית. את זוכרת את המיצג של קודמי באו"ם עם הפצצה והקו האדום? אירן מזמן חצתה את הקו האדום הזה. בשנתיים וחצי האחרונות אירן מאוד התקדמה, והפער בין הרטוריקה והנאומים למעשים הוא גדול מאוד".

בנט הבהיר כיצד הוא ואנשיו פועלים בסוגיה: "גיבשנו תוכנית פעולה רב-מימדית שעוסקת בארבעה צירי התקדמות של אירן: ציר העשרת האורניום, ציר ה'הנשקה' – להפוך את זה לפצצה, ציר ה'טילאות' – מה שמוביל את הטיל ליעד, והציר האזורי – כל ההתרחבות של אירן לתוך עירק, סוריה, לבנון ותימן – הם ממש אימפריה שמחפשת להשתלט על האזור. בנינו תוכנית פעולה מול כל ארבעת הצירים. אנחנו פועלים – ואת הפערים חייבים לסגור ומהר".

ראש הממשלה הדגיש כי עיקר המפגש עם נשיא ארה"ב ביידן בחודש שעבר עסק בכך: "הצגנו בפני חברינו בארה"ב את תוכנית הפעולה – ולא רק בפניהם, אלא גם בפני מדינות באזור. נשמח שלצד הפעולות העצמאיות שלנו, גם שותפות יפעלו. כך או כך – עכשיו האחריות נחה בשולחן הזה ואנחנו נחושים למנוע מאירן להתגרען בכל מחיר".

"מה שאתה נחשף אליו כראש ממשלה זה לתמונה המלאה – והתמונה המלאה היא קשה מאוד, פשוט הזנחה", אמר בנט. "הקו שלי הוא את הטוב שהוא (נתניהו) עשה להמשיך – ודברים שהוזנחו לתקן. יש דברים שהוזנחו הרבה מאוד שנים. אני מאמין שכשיש בעיה לא צריך לבעוט את הכדור הלאה למישהו אחר – מה שירשנו ומה שלא, אנחנו צריכים לפתור. יש ממשלה מעולה בעיניי, אנשים עם דעות שונות מאוד אבל שמחויבים לעבוד יחד בהרמוניה".

לא נאפשר לחמאס לצבור עוד רקטות, אם הרגיעה לא תצלח – יש חלופות

ראש הממשלה נפתלי בנט

"מבצע 'שומר החומות' היה לפני ארבעה חודשים בערך, ושוב מגיעים לאותה נקודה שבה חמאס יורה טילים. חמאס יצא מהמבצע בתחושה של מגן ירושלים אחרי שירה רקטות על ירושלים. חמאס זה אגרון שחרט על דגלו ג'יהאד עקבי והוא מתכוון להמשיך את הדבר הזה. המשימה שלי – לתת ביטחון לאזרחי ישראל ובפרט לתושבי הדרום".

עוד אמר בנט: "ספציפית, זה גם למנוע מצב של ירי רקטות ובלונים – ועל כל בלון בודד אנחנו מגיבים, וזה אומר עוד משהו: בשם רגיעה נקודתית לא נאפשר לחמאס לצבור עוד רקטות, כמו שקרה עם חיזבאללה. שתי המטרות – למנוע הפעלת כוח וגם את התבססות האיום. אני לא חפץ במבצעים או במלחמות. שר הביטחון לקח על עצמו מהלך להסדרה ולרגיעה ארוכת טווח בעזה. אם זה יצלח מה טוב, אם לא – יש גם חלופות".

"מרבים לשאול האם תצא למבצע בעזה אם צריך בקואליציה כזו – והתשובה החד משמעית היא כן. כל החלטה ביטחונית מתקבלת רק על בסיס שיקולים ביטחוניים ואחר כך נסתדר. כל הקו של (מנסור) עבאס הוא כלכלי-אזרחי בלבד. אנחנו נעשה מה שצריך לעשות – ועם ההשלכות הפוליטיות נתמודד אחר כך" טוען בנט בראיון לחדשות 12.

תתמוך בהצעת חוק שתמנע כהונת ראש ממשלה עם כתב אישום? לפי גדעון סער, נתת אור ירוק למהלך, וזה יקרה ממש אחרי החגים: "את מה שהחלטנו לפני פתיחת המושב אנחנו נבדוק ברמה עשייתית, נקבל החלטה". אומר בנט לשאלת 'כאן חדשות'. "באופן כללי, אני כן רואה חשיבות גדולה בחילופים. השיטה בהצעת חוק היא שאנחנו תמיד דנים על זה בסיעה, נקבל החלטה לקראת. אני יודע ששר המשפטים מקדם. אני אעשה רק מה שנכון למדינת ישראל, נקודה".

לשאלת אטילה שומפלבי בווינט על כך שלפני שנה הבטיח לטפל שונה בקורונה. אך מנכ"ל משרד הבריאות טוען שלא ציפו לנתונים האלה בנקודה הזו. האם נכשלתם? "אני חושב שאנחנו באסטרטגיה שונה לגמרי בקורונה", השיב בנט. "לב האסטרטגיה זה איך מדינת ישראל חיה באופן פתוח לצד הקורונה. הכי קל ללחוץ על כפתור הסגר. רק לפני שנה כל עם ישראל ישב בבית בראש השנה ולא חגג את החגים כמו שצריך".

"הרסו את העתיד של מדינת ישראל, פגעו בנפש ואנשים לא יצאו לעבודה. אני בחרתי בדרך אחרת, שתמיד האמנתי בה. לעשות את כל הפעולות כדי לא להגיע לסגר. בכל יום ב-9 בבוקר אני מקיים בעצמי חיתוך מצב. מפגש יומי של 15 איש בעניין הקורונה ואנחנו דנים, מקבלים החלטות וחותכים".

אין שום טעויות שעשיתם? אתה לא מצטער על שום צעד שעשיתם ולא שום החלטה שקיבלת? "בניהול מגפה כל הזמן יש תיקונים. זה דבר כל כך דינמי. אתה מנסה משהו, לא מצליח ומנסה אחרת. בחרתי לנהל את הקורונה אישית כי זה עניין רב-דיסיפלינות: זה כולל רפואה, כלכלה ולוגיסטיקה". אומר בנט ל'ווינט'.

"רוב המוחץ של המתים והחולים קשה הם אנשים שבחרו לא להתחסן" טוען בנט בראיון ל'וואלה'. לדבריו, "שישה מיליון אזרחים התחסנו פעמיים ושלושה מיליון מהם כבר קיבלו את המנה השלישית. מי שלא התחסן בפעם השלישית חושב שהוא מוגן – אבל הוא לא", אמר.

כשנשאל ע"י 'חדשות 13' ממי הוא חושב שהוא צריך לבקש סליחה השנה הוא ענה מיד: "מההורים של בראל, זכרו לברכה", בהתייחסו ללוחם מג"ב שנהרג בגבול הרצועה. "אני שגיתי והכאבתי להם והם שילמו מחיר כל כך נורא", אמר בנט על השיחה בה טעה בשמו של בראל. "נפלתי בלשוני, אני בן אדם. זה לא משנה אפילו. אני יכול לספר על העומסים ועל ההחלטות הגדולות שמתקבלות פה, כי זו באמת אחריות גדולה. זה לא היה צריך לקרות".

ל'וואלה' אומר בנט בנושא נפילת הלוחם: "למשפחתו אני אומר שאני מקבל את כל הביקורת בצורה מלאה, אין לי ביקורת כלפי מי ששכל את בנו. אני מבקש סליחה מההורים, זה דבר איום ונורא לאבד ילד. אני מגיל 18 נלחם כחייל בפלוגה בלבנון מול חיזבאללה, הייתי שם, איבדתי חברים ואת חברי הטוב ביותר. זה דבר איום ונורא ואין לי אלא לחזק את המשפחות השכולות, את חיילי צה"ל ומפקדיו. לא צריך לעשות פוליטיקה על חשבון החיילים".

על השאלה האם הסערה הפוליטית בעקבות אותה שיחה תודלקה על ידי הליכוד ונתניהו ענה בנט: "בוודאי, וזה לא בסדר. בסוף אין לנו צבא אחר, וחשוב מאוד שמרגע שאני מתיישב פה, זה לא משנה אם זה אני או כל בן אדם אחר. ההחלטות יתקבלו בצורה נקייה משיקולים פוליטיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים