שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » רה"מ בנט שוחח כעת עם הנשיא ביידן
שיחה ראשונה
ראש הממשלה הודה לנשיא על ברכותיו לרגל השבעת הממשלה החדשה, ועל מחויבותו ארוכת השנים למדינת ישראל וביטחונה. המנהיגים הדגישו את חשיבות הברית בין ישראל לארה"ב
נפתלי בנט וג'ו ביידן | צילום: אריאל זנדברג, Adam Schultz

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא ארה"ב, ג׳ו ביידן, שוחחו כעת. מלשכת בנט נמסר כי ראש הממשלה הודה לנשיא ביידן על ברכותיו לרגל השבעת הממשלה החדשה, ועל מחויבותו ארוכת השנים למדינת ישראל וביטחונה.

רה"מ בנט ציין את הערכתו לנשיא ולתמיכתו בישראל במהלך מבצע שומר החומות, וציין כי הוא רואה בו חבר גדול של מדינת ישראל. המנהיגים הדגישו את חשיבות הברית בין ישראל לארה"ב, כמו גם את מחויבותם לחיזוק הקשרים בין המדינות ולשמירה על ביטחונה של מדינת ישראל.

מהבית הלבן נמסר כי ביידן הדגיש בפני בנט את כוונתו לעבוד עם ממשלת ישראל על קידום השלום, הביטחון והשגשוג עבור הישראלים והפלסטינים. ביידן הביע בפני ראש הממשלה בנט את מחויבותו לביטחון ישראל והביע רצון להעמיק את שיתוף הפעולה בין ישראל לארה"ב לגבי האתגרים במזרח התיכון. השניים סיכמו שהם ואנשי הצוות שלהם יקיימו התייעצויות הדוקות בכל הנושאים שקשורים לביטחון במזרח התיכון כולל בנושא איראן.

שר הביטחון בני גנץ הודה למזכיר ההגנה לויד אוסטין שבירך אותו על המשך תפקידו. גנץ אמר כי הוא מצפה להמשיך לעבוד לצד מזכיר ההגנה בכדי להגן ולחזק את הברית בין ישראל לארה"ב, את יציבות המזרח התיכון ואת הביטחון של שני העמים.

שר החוץ יאיר לפיד שוחח הערב עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. השניים שוחחו על היחסים המיוחדים בין ארה"ב לישראל. במהלך השיחה הודה שר החוץ למזכיר המדינה על התמיכה הבלתי מסויגת של ארה"ב במדינת ישראל. בסיום השיחה הזמין בלינקן את לפיד לוושינגטון.

בלינקן בירך על השבעת הממשלה: "ארצות הברית מברכת בחום את ההכרזה על ממשלה חדשה של מדינת ישראל. אנחנו מצפים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם ראש הממשלה הישראלי נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, והקבינט הישראלי החדש. ארצות הברית תמשיך לעבוד עם ישראל לקידום מטרות השלום, ומחויבותנו לביטחון ישראל נותרת בלתי מעורערת. אני מצפים לחזק את כל ההיבטים של השותפות בין ארצות הברית לישראל, ולעבוד יחד למען עתיד מאובטח ומשגשג יותר".

ביידן התייחס להשבעת הממשלה החדשה בישראל: "בשם העם האמריקאי אני מברך את ראש הממשלה נפתלי בנט, את ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד ואת כל חברי הממשל הישראלי החדש. אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט בכדי לחזק את מערכת היחסים ההדוקה והמתמשכת בין שתי מדינותינו".

"לישראל אין חברה טובה יותר מארצות הברית. הקשר המאחד את עמנו הוא עדות לערכים המשותפים שלנו ולעשרות שנים של שיתוף פעולה הדוק וכאשר אנו ממשיכים לחזק את השותפות שלנו, ארצות הברית נותרת בלתי מעורערת בתמיכה בביטחון ישראל. הממשל שלי מחויב במלואו לעבוד עם ממשלת ישראל החדשה לקידום הביטחון, היציבות והשלום עבור ישראלים, פלסטינים ואנשים בכל האזור".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס להודעה הברכה שפרסם הבית הלבן: "תודה אדוני הנשיא. אני מצפה לעבוד איתך ביחד כדי לחזק את הקשרים בין שתי מדינותינו". ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מודה לנשיא ביידן על ברכתו: "תודה כבוד הנשיא ומזכיר המדינה אנו מצפים לעבוד איתך בכדי לחזק את היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית".

קנצלרית גרמניה מרקל מברכת כעת את ראש ממשלת מדינת ישראל, נפתלי בנט: "גרמניה וישראל חולקות ידידות ייחודית שאנו רוצים להעמיק. אני מצפה לעבוד בשיתוף פעולה הדוק איתך".

סבסטיאן קורץ קנצלר אוסטריה: "מזל טוב לראש הממשלה נפתלי בנט⁩ וראש ממשלה החלופי להקמת הממשלה יאיר לפיד. אני מצפה לעבוד אתכם. אוסטריה מחויבת לישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ותמשיך לעמוד לצד ישראל".

שר החוץ הבריטי דומיניק ראב מברך את הממשלה החדשה: "מצפה להמשיך את שיתוף הפעולה בין בריטניה וישראל בתחומי הביטחון, המסחר, שינויי האקלים ועבודה משותפת להבטחת שלום באזור".

סנטור האמריקאי ביל הגרטי: "אני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה בנט וראש הממשלה החליפי לפיד והממשלה החדשה לחיזוק הברית ארה"ב וישראל. אני מברך את ראש הממשלה היוצא נתניהו על 12 שנות מנהיגות היסטורית, כולל עבודתו לקידום הסכמי אברהם ונגד העסקה האיראנית".

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו בירך גם הוא את בנט ולפיד וכתב כי הוא מצפה לעבוד איתם ולחזק את הקשרים בין שתי המדינות בהתאוששות ממגפת קורונה, ובתחומי ההמסחר וההשקעות. טרודו מוסיף שארצו מחויבת לפתרון שתי המדינות, ותמשיך לקדם פתרון שיביא שלום וביטחון במזרח התיכון. בסיום הודעתו טרודו הודה לראש הממשלה לשעבר נתניהו על השותפות יקרת הערך לאורך השנים.

באיחוד האירופי גם כן בירכו את בנט ולפיד. "ברכות לראש הממשלה נפתלי בנט ולראש הממשלה החליפי, ושר החוץ יאיר לפיד על השבעתה של ממשלה ישראלית חדשה" כתב נשיא המועצה האירופית צ'ארלס מישל והוסיף: "מצפים לחיזוק הקשרים למען שגשוג משותף ושמירה על שלום ויציבות אזורית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים