שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » רה"מ בנט תקף – נתניהו עלה להשיב
דיון 40 חתימות
בנט לאופוזיציה: "ב-36 שעות עשינו מה שלא עשיתם במשך 36 חודשים, העברנו תקציב מדינה". נתניהו השיב: "העליתם מיסים כדי לממן 53 מיליארד שקלים שהבטחתם למנסור עבאס"
בנט ונתניהו במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

דיון 40 חתימות התקיים היום במליאת הכנסת ע"פ בקשת חברי הליכוד. ע"פ הכללים ראש הממשלה חייב להתייצב לדיון ולהיות נוכח לאורך כל הנאומים. בקשת הליכוד תחת הכותרת "מחדלי הממשלה בשמירת האינטרסים הביטחוניים והמדיניים של מדינת ישראל".

"אתמול קרה משהו שלא קרה מזה כמה שנים. ב-36 שעות עשינו מה שלא עשיתם במשך 36 חודשים, העברנו תקציב מדינה. אתם כשלתם ואנחנו הצלחנו. ימין הוא לא שנאת השמאל. שירתתי במילואים ועבדתי בהייטק עם אנשי שמאל, השמאל אוהב את ארץ ישראל לא פחות מהימין. הקו של האופוזיציה הוא לקחת סכין ולייצר בכוח את הקיטוב. זו לא הדרך, זה מה שפירק את המדינה הקודמת שלנו".

"ישבת אצלי בבית" אמר בנט לדרעי. "נשמור מה שהיה שם. אם זה היה תלוי בכם, לא היה תקציב, אלא בחירות חמישיות. בחרתם לא להעביר תקציב כי המטרה לא הייתה טובת המדינה אלא פוליטיקה מסיבות לא ענייניות. במבחן התוצאה כשלתם – ואנחנו הצלחנו".

רה"מ בנט התייחס לנושא הבטחוני: "בואו נדבר על מבחן התוצאה. בעזה הבלגתם מול רקטות, אצלנו על בלון אנחנו תוקפים. הותרתם את חיזבאללה עם פי עשרה טילים על כל נקודה בישראל. בגלל זה תקציב הביטחון הוא ענק, דרשנו וקיבלנו לסגור פערים כדי לבנות את חומות".

"תקציב ביטחון גדול בא על חשבון דברים אחרים זה נכון. מאז הקמת המדינה אנחנו משלמים מחיר מסויים כדי לחיות בביטחון. אני מאמין שעוצמתה הצבאית של ישראל חייבת להיות בכמה דרגות מעל אויבנו. לא רק ברטוריקה ומילים אלא בפועל. הירושה שהושארה לנו זה שאיראן נמצאת בשל המתקדם ביותר של פרוייקט הגרעין שלה, אבל אנחנו נטפל כי אנחנו יודעים מה לעשות. ללכת ולריב כשבנתיים איראן דוהרת קדימה זה חוסר אחריות לאומית וזו המורשת שאתם מותירים ואנחנו נתקן" תקף בנט.

בדבריו עקץ בנט את יו"ר האופוזיציה נתניהו: "לריב עם ירדן על כלום ולאבד את נהריים זה לא מדינאות. מסרתם את נהריים לירדן סתם. תחת המשמרת שלכם הפקרתם ומכרתם את הנגב. אנחנו משלימים בתקציב הזה את הפער הבלתי נסבל שנפער בבניין הכוח הביטחוני של צה"ל".

לאחר שסיים את דבריו, עלה להשיב יו"ר האופוזיציה ח"כ בנימין נתניהו: "באולימפיאדה לכישלונות הממשלה הזאת הייתה מביאה 3 מדליות זהב: נכשלה בקורונה, נכשלה מול איראן ונכשלה בכלכלה עם העלאת מיסים ומחירים על חשבון כל אזרחי ישראל".

"מדליית זהב לאביגדור ליברמן על תרגיל מדהים בהתעמלות קרקע – פליק-פלאק מרהיב. רק לפני כמה שבועות הוא אמר שלא יעלה מיסים. עכשיו הוא מעלה מיסים. העליתם את מחירי החשמל, התחבורה הציבורית, הארנונה, מחיר הלחם, הטלתם מס על רכישת מוצרים באינטרנט, מס על נטפליקס, מס על ביקור אצל רופאים, מס על שתייה קלה — עוד ועוד מיסים כדי לממן 53 מיליארד שקלים שהבטחתם למנסור עבאס כי אחרת אין לכם ממשלה. למה אזרחי ישראל צריכים לשלם את המחיר הזה, את מס עבאס, רק כדי להשאיר אתכם בשלטון?".

"הממשלה צריכה להוריד מיסים במקום להעלות מיסים. זה תקציב? זה תקציב של גזירות. בשביל זה הקמתם ממשלה? או שאתם לא מבינים שום דבר בכלכלה או שאתם פשוט בכיס של עבאס. בנט אמר שהוא לא בכיס של אף אחד, אבל האמת הפשוטה היא שהוא בכיס של מנסור עבאס וכולם יודעים את זה".

ח"כ מנסור עבאס התפרץ לדברי נתניהו ואמר: "4 פעמים הזמנת אותי לשבת איתך בבלפור". נתניהו השיב לו: "מעולם לא הייתי מוכן להקים ממשלה שתלויה בתמיכה אקטיבית שלכם או בהימנעות. אתם מעוותים את הדבר כי אתם צריכים להצדיק את מה שלא ניתן להצדיק. וזה בזמן שיש רשת ביטחון נוספת על ידי המשותפת".

נתניהו המשיך לתקוף: "בנט עשה דבר שאף ראש ממשלה ישראלי לא הסכים לעשות: הקים ממשלה עם רע״מ, מפלגה איסלאמית אנטי-ציונית, תוך כדי שהוא נשען על תומכי טרור של הרשימה המשותפת. בן-גוריון לא הסכים לכך, רבין לא הסכים לכך ואני לא הסכמתי לכך בשום אופן – אחרת הייתי היום ראש ממשלה".

"אם לא הפעולות שלנו, לאיראן היה ארסנל של פצצות גרעין. איראן יודעת את זה לכן העיר טהרן צהלה ושמחה כששמעה על תוצאות הקמת הממשלה הזאת, ששותקת למול הדהירה של איראן להסכם הגרעין המסוכן", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים