שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "רה"מ יוכל להקים ממשלה בלי קואליציה"
בבחירות ישירות
הליכוד על ההצעה לבחירות ישירות: "הזכות להקים ממשלה תינתן למי שיזכה, ללא צורך שרוב בכנסת יאשר את הקמת הממשלה" • בנט ימסור הערב הצהרה
בנימין נתניהו | צילום: mikhail שאטרסטוק

מפלגת הליכוד טענה היום (רביעי) כי במידה ויו"ר המפלגה בנימין נתניהו ייבחר לראשות הממשלה בבחירות ישירות – לא יידרשו לו 61 חברי כנסת כדי להקים ממשלה. "לא נחזור לפלונטר", נמסר בהודעה המפלגה. "ראש הממשלה שייבחר במשאל עם לא יהיה חייב קואליציה של 61 ח״כים להקמת ממשלה".

"הזכות להקים ממשלה תינתן למועמד שיזכה ברוב ברור מהציבור, ללא צורך שרוב בכנסת יאשר את הקמת הממשלה. העיקרון שמי שהוטלה עליו משימת הרכבת הממשלה יוכל לעשות זאת גם אם אין לו רוב בפרלמנט קיים היום בדמוקרטיות כמו איסלנד, פורטוגל, אוסטריה, הולנד, דנמרק, שוודיה, יפן וניו זילנד".

"זהו הפתרון הדמוקרטי ביותר ולכן רוב מובהק בציבור בעדו. האפשרויות האחרות הן פיזור הכנסת ובחירות כלליות חמישיות או ממשלת שמאל לא יציבה שבראשה מועמד עם 7 מנדטים, ממשלה שתקרוס לבחירות חמישיות תוך זמן קצר", לשון הודעת הליכוד.

בתוך כך, יו"ר ימינה נפתלי בנט ימסור הערב בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת, בה הוא צפוי להתייחס למתקפות של מפלגת הליכוד נגדו. מוקדם יותר היום נמסר מטעם הליכוד על משבר במגעים עם ימינה, ומסרו כי "בנט דוהר לממשלת שמאל".

בהודעה שפורסמה גם על ידי נתניהו נכתב כי "מתוך אמביציה בלתי-נשלטת להיות ראש ממשלה בכל מחיר, בנט – עם 7 מנדטים – מוכן להמליך ממשלת שמאל עם קואליציה של 50 חברי כנסת מהשמאל והמשותפת".

"הוא עושה זאת בניגוד לרצון הבוחר שנתן 65 מנדטים לממשלת ימין, ובניגוד מוחלט להתחייבויותיו המפורשות שלא ישב תחת לפיד והשמאל, ושראש ממשלה לא יכול לכהן עם 7 מנדטים כי זה 'לא דמוקרטי ולא מוסרי'".

"ממשלת השמאל המשותקת של בנט תקרוס תוך חודשים ספורים ותביא לפיזור הכנסת ולבחירות כלליות חמישיות. היא לא תוכל לעמוד אפילו יום אחד מול הלחצים הבינלאומיים נגד ההתיישבות וחיילי צה״ל והמירוץ להסכמים מסוכנים עם איראן. היא אפילו לא תוכל לקדם רפורמה אחת של הימין".

"בנט מסרב לתמוך בפתרון היחיד לפלונטר הפוליטי שלא כרוך בחיסול הימין: משאל עם מהיר לבחירת ראש הממשלה שלא כרוך בפיזור הכנסת ובחירות כלליות נוספות. ראש הממשלה שיבחר יוכל להקים ממשלה מייד. רוב מובהק בציבור תומך בפתרון זה".

"אם בנט רוצה באמת ממשלת ימין הוא חייב להודיע מייד שהוא תומך במשאל עם לראשות הממשלה, ולהפסיק את המשא ומתן שהוא מקיים עם לפיד להקמת ממשלת שמאל", לשון הודעת הליכוד.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בתגובה להודעת הליכוד: "אם תוקם ממשלת אחדות ישראלית, בה אנשים הגונים פועלים לטובת המדינה ולא לטובת עצמם, היא תהיה פטריוטית, יציבה ויעילה, ותגן על האינטרסים של אזרחי ישראל ופרנסתם הרבה יותר טוב מכל נאשם בפלילים שעסוק רק בהישרדות אישית. ממשלת אחדות ישראלית היא הדבר היחיד שיכול למנוע בחירות חמישיות ולא הטריקים וה'שטיקים' של נתניהו שאין כבר אדם אחד שמאמין לו או להבטחותיו הריקות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים