שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » רה"מ: "מדינת ישראל לא שוכחת את לוחמיה"
35 שנים לחטיפה
היום לפני 35 שנים נשבה הנווט רון ארד ובמערכת הפוליטית מתייחסים לאירוע. בנט: "נמשיך לפעול להשבתו". גנץ: "נהפוך כל אבן, זו חובתינו"
רון ארד | צילום: מתוך הטוויטר של רה''מ

היום לפני 35 שנה בדיוק ביום הזה ה-16.10.1986 נפל בשבי בתקיפה בלבנון הנווט רון ארד ששימש כסגן אלוף בחיל האוויר.

רה"מ נפתלי בנט ביקש להתייחס לאירוע המצער הזה ואמר: "לאחרונה עשינו מאמץ נוסף להבין מה עלה בגורלו של רון. גם ממרחק שנים רבות, מדינת ישראל לא שוכחת את לוחמיה. נמשיך לפעול ולא ננוח עד להשבת כל בנינו הביתה".

גם שר הביטחון בני גנץ מגיב ואומר: "35 שנה לנפילתו בשבי של רון ארד, לעולם לא נאבד את התקווה, לעולם לא נפסיק לפעול. נמשיך להפוך כל אבן כדי להשיב את כל השבויים והנעדרים. זו חובתנו".

ח"כ יולי אדלשטיין אמר: "היום לפני 35 שנה נפל מטוסם של רון ארד וישי אבירם. ישי חולץ וחזר אלינו, אך את רון לא הצליחו לאתר ולהשיבו הביתה. הטעויות שנעשו בסמוך לנפילתו הביאו למצב בו עד היום אין לנו מידע ודאי באשר לגורלו. עם זאת, מהתקופה הארוכה בה כיהנתי כיו"ר הכנסת וחבר הקבינט הביטחוני של מדינת ישראל, אני יודע שלא חסכנו במאמץ והפעלנו כל יכולת להשגת כל פיסת מידע. רון תמיד היה ויהיה בסדר העדיפויות שלנו. שולח את חיזוקיי למשפחתו היקרה. רון הפך להיות חלק בלתי נפרד מזהותנו הלאומית. גם 35 שנה אחרי, כולנו מקווים לשפוך אור על המקרה הכאוב הזה ולשמוע מרון. התקווה לא אבדה, החלום עדיין בליבנו".

אלוף משנה במיל' – אבי חכמון שהיה אחד מהשניים שחילצו ב-1986 משטח לבנון את טייס הפנטום שעליו היה גם הנווט השבוי, שחזר ל'כאן חדשות' את הגיחה שבה חולץ השותף של רון, ישי אבירם: "ישי ראה את רון תלוי על המנצח. הוא התרחק ממנו וכיוון את עצמו למקום נסתר. רון נסחף עם הרוח והמרחק ביניהם הלך וגדל. אחרי שהורדנו את ישי בראש הנקרה, נקראנו לשדה התעופה בחיפה, שם התארגנה פעילות הצלה לרון. אז כולם הבינו שהוא ככל הנראה נלקח לביירות".

בצל הדיווחים אודות איתורו של רון ארד, למרות שהרב הצבאי הראשי קבע כי הוא חלל צה"ל שמקום קבורתו לא נודע, מגיש 'בחזית' סקירה מרתקת על אחת מהפרשיות העגומות של ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים