שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » רופאים נדבקו בקורונה – למרות שהיו "מוגנים"
תפנית
מערכת הבריאות נכנסה לדריכות לאחר דיווח על צוותים רפואיים בבתי החולים 'הדסה' ו'איכילוב' שנדבקו בנגיף על אף שהיו מוגנים על פי התקנים המחמירים • כל הפרטים
איש צוות רפואי בבגדי הגנה מקורונה | צילום: Chinnapong, שאטרסטוק

מערכת הבריאות בישראל נכנסה לדריכות לאחר שבסוף השבוע דווח על שני מקרים שונים, בהם צוותים רפואיים בבית החולים הדסה עין-כרם ובבית החולים איכילוב שעבדו במחלקות הקורונה ועטו על עצמם מיגון בהתאם לתקנים והדרישות המחמירות, אובחנו כחיוביים לנגיף הקורונה.

המדובר, בארבעה אנשי צוות רפואי בבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים ושלושה אנשי צוות רפואי מאיכילוב בתל אביב. בבית החולים איכילוב נדבקו רופא, אח ואחות, לאחר שככל הנראה ביצעו החייאה בחולה. גם אירוע ההדבקה ב'הדסה' התרחש ככל הנראה במהלך ביצוע פעולת החייאה.

ההשערה שעלתה היא שככל הנראה הליך ההדבקה של שני אנשי הצוותים הרפואיים התרחש כאשר חיברו חולים למכשירי סיוע נשימתי לא פולשני. במערכת הבריאות חוששים אם כן, שהמיגון הנוכחי אותו עוטים אלפי רופאים ואחיות במחלקות הקורונה אינו מספק את ההגנה הנדרשת.

בעקבות האירוע הוחלט בהנהלת איכילוב על נוהל חדש: בכל מחלקה יהיו לכל היותר שישה מונשמים באמצעות מכשירי הנשמה מסוג 'הופוטרם'. המכשירים ימוקמו מתחת לאמצעי יניקת האוויר כדי למנוע עומס אירוסולים המכיל את חלקיקי נגיף הקורונה.

לדברי ד"ר יעל פארן, מומחית למחלות זיהומיות ורפואה פנימית ומנהלת היחידה לאפידמיולוגיה באיכילוב, "חללי העבודה במחלקות הקורונה מצוידים במערכת יניקת אוויר ולחץ שלילי והכניסה אליהן מחייבת לבישת 'חליפות חלל' בצורה מאוד מבוקרת תוך תצפית על הפעולות המלאות לצורך התמגנות. בתחקור שערכנו עלה שהעובדים מקפידים מאוד על הנהלים גם מחוץ לעבודה ושאף אחד מבני משפחתם לא נדבק. אולם, רצף המקרים במהלך השבוע שעבר הדליק נורה אדומה".

בבדיקה שנעשתה באיכילוב עלתה השערה נוספת ולפיה כשבוע לפני אירוע ההדבקה אושפזו באותה מחלקה 34 חולים מה שהוגדר כ'תפוסת שיא' במחלקה המדוברת, 8 מכשירי הנשמה פעלו במקביל בעת ובעונה אחת. מכשיר ה'הופוטרם' כידוע דוחס אוויר בלחץ גבוה ואיננו פועל באופן פולשני. צורת הנשמה כזאת יוצרת אירוסולים כתוצאה מאוויר בלחץ גבוה החודר לריריות.

ד"ר פארן מעריכה כי ככל הנראה זו הייתה סיבת ההדבקה של אנשי הצוות הרפואי, "אנחנו משערים ולכך מצאנו תמיכה חלקית בספרות, שכאשר עוברים סף מסוים של יצירת אירוסולים, מתהווה סף ספיקה של מערכות האוורור והמיגון. לכן נקבע עתה שיהיו חמישה-שישה מכשירי הנשמה באותו זמן באותו חלל לכל היותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים