שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » רוצח אסתר הורגן ביקש לנקום על מותו של אסיר ביטחוני
הותר לפרסום
השב"כ התיר לפרסם כי מחקירת המחבל שרצח את אסתר הורגן לפני שבועיים עולה, שההחלטה על ביצוע הרצח התקבלה כנקמה על מותו של אסיר ביטחוני שמת בכלא ממחלה
מוחמד מרוח כבהא, רוצח אסתר הורגן הי"ד | צילום: תקשורת שב"כ

שב"כ התיר היום לפרסום פרטים מחקירתו בשב״כ של רוצח אסתר הורגן ז״ל, ממנו עולה כי הרוצח מחמד מרוח כבהא מהכפר טורה אל ע'רביה הסמוך לג'נין, ביקש לנקום את נקמת חברו, אסיר שמת במהלך ריצוי עונשו בכלא הישראלי.

על פי הדיווח, במהלך חקירתו, הודה כבהא כי ביצע את הרצח על רקע לאומני ואף מסר פרטים נוספים אודות השתלשלות האירועים.

מהחקירה עלה, כי כחודש וחצי לפני הרצח, החליט החשוד להוציא לפועל פיגוע, בין היתר לאחר שהושפע ממותו של אסיר ביטחוני שהכיר, כמאל אבו ואער אשר מת בכלא כתוצאה ממחלה.

לשם כך, הגיע לזירת הפיגוע דרך פרצה בגדר הביטחון לטובת הכרת השטח. לאחר שהבחין כי התנועה דלילה ובאזור עוברים אזרחים ישראלים, החליט כי זה המקום המתאים לביצוע הפיגוע.

מהחקירה עלה עוד, כי ב-20/12 בשעות הצהריים, בהיותו ביער הסמוך ליישוב טל־מנשה לטובת עיסוק בהברחות סיגריות דרך הגדר, ניגש החשוד ליער הסמוך לישוב. לאחר מספר שעות זיהה אישה יהודייה הצועדת לבדה, תקף ורצח אותה.

במהלך הימים שלאחר הפיגוע הסתייע החשוד בקרוביו ובמכרים בכפר דיר אל ע'וסון אשר סייעו לו להסתתר מכוחות הביטחון.

יצוין, כי חקירתו של החשוד נמשכת, ובסיומה הוא צפוי לעמוד לדין בבית המשפט הצבאי בשומרון. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול בנחישות לסיכול פעילות טרור ומיצוי הדין עם כלל המעורבים.

יצוין, כי בעלה של אסתר ז"ל, בנימין, הגיב לפרטי החקירה שפרסם שב"כ ואמר, כי "מנחם לדעת שנאבקה, מראה על רוחה, המשפחה תמשיך בהוספת אור על פני החושך ובפעילות להרחבת טל מנשה ובניית פארק לזכרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים