שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ריבלין וכוכבי ייפגשו עם מנהיגי אירופה
המריאו
בהזמנת נשיאי גרמניה צרפת ואוסטריה המריא הבוקר הנשיא לביקור בזק באירופה במרכזו: סכנת התעצמות חיזבאללה, האצת תכנית הגרעין האיראני וסוגיית בית הדין הבינלאומי
ריבלין וכוכבי במטוס | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין המריא לביקור מדיני באירופה הבוקר, במהלכו יקיים סדרת פגישות מדיניות בברלין, וינה ופריז. אל הנשיא מתלווה הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, שיעניק תדרוכים ביטחוניים במהלך הפגישות המדיניות.

אמש, בטרם המריא, אמר הנשיא: "הנסיעה המדינית החשובה אליה אני יוצא יחד עם הרמטכ"ל, משמעותית מאוד בתקופה זו, יותר מתמיד. אירופה מגלה מחויבות בלתי רגילה לביטחונה של מדינת ישראל, ולשימור היציבות במזרח התיכון ואנו מלאי הערכה על כך".

"התקופה הנוכחית פותחת פתח של תקווה להעצמת הקולות המתונים באזור ואנו נעשה כל מאמץ לאפשר לקולות אלה לקבל את המקום הראוי. דווקא בשעה זו, מאיימים הכוחות הקיצוניים ובראשם איראן, לערער על היציבות הזאת וחשוב לוודא כי הקהילה הבינלאומית רתומה, בקול נחרץ ובלתי מתפשר, למאבק בהתגרענות האיראנית ותמיכתה בארגוני טרור המאיימים על ישראל ועל היציבות באזור".

"על סדר יומי בביקור זה עומד גם המאבק בשימוש שנעשה בבית הדין הבינלאומי בהאג, כנגד חיילינו ואזרחנו. חיילינו הם בשר מבשרנו, ילדינו ונכדינו ואנו סומכים על ידידינו באירופה שיעמדו לצדנו גם במערכה החשובה הזאת".

ריבלין במטוס | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

הנשיא יחל את ביקורו היום בפגישת עבודה מדינית עם נשיא גרמניה ד"ר פרנק-וולטר שטיינמאייר, בארמון הנשיאות שבברלין, לאחריה יישאו השניים הצהרות משותפות לתקשורת. מאוחר יותר ייפגש הנשיא עם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס.

למחרת ימריא נשיא המדינה לוינה, שם יתקבל על ידי משמר כבוד בטקס ממלכתי בארמון הנשיאות. לאחר הטקס יקיים הנשיא פגישה מדינית עם נשיא אוסטריה, אלכסנדר ון דר בלן. הנשיאים עתידים לשאת דברים בטקס זיכרון לקרבנות השואה, שיערך למרגלות האנדרטה לזכר יהודי אוסטריה.

בבוקר יומו האחרון של הביקור, יום חמישי, ימריא נשיא המדינה לפריז, שם יקיים פגישה מדינית עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון. בתום ביקורו בצרפת ימריא הנשיא חזרה לישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים