שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » לקראת העברת המנדט: ריבלין ייפגש עם לפיד ובנט
המלצות עד 14:00
מנכ"ל בית הנשיא הודיע לסיעות כי במידה והן מעוניינות להציג את עמדתן בפני ריבלין, הן מתבקשות להעביר את עמדת הסיעה בכתב, לכל המאוחר עד השעה 14:00
ראובן (רובי) ריבלין | צילום: מארק ניימאן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע כי ייפגש הבוקר (יום רביעי) עם יו"ר ימינה נפתלי בנט ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שנחשבים למועמדים היחידים לקבל את המנדט להרכיב את הממשלה. ריבלין הוסיף כי המפלגות מוזמנות להעביר המלצה עדכנית על מי להטיל את המנדט להרכבת הממשלה עד השעה 14:00.

מבית הנשיא נמסר כי בעקבות פקיעתו של המנדט אשר ניתן לראש הממשלה, ח״כ בנימין נתניהו, פנה הבוקר, (רביעי) מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי אל ראשי הסיעות שבכנסת: "על פי סעיף 9 לחוק יסוד: הממשלה, מתכוון נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לקבל את החלטתו בדבר המשך תהליך הרכבת הממשלה", כתב טובי.

עוד הוסיף כי "בהתאם לאמור בסעיף זה, שוקל נשיא המדינה לזמן בפניו את חברי הכנסת האחרים, המועמדים לתפקיד הרכבת הממשלה, וכן לקבל את עמדתן של כל הסיעות, ככל שיהיו מעוניינות בכך".

"לפיכך, במידה וסיעתך מעוניינת להציג את עמדתה בפני נשיא המדינה בטרם יקבל את החלטתו לפי סעיף 9, הנך מתבקש להעביר באמצעות הח״מ את עמדת הסיעה בכתב, לכל המאוחר עד השעה 14:00. ככל שיעלה הצורך בבירורים נוספים, ישקול הנשיא את זימון נציגי סיעתך להצגת עמדתם בפניו, כל זאת על פי לוחות הזמנים הקבועים בחוק".

מבית הנשיא נמסר עוד כי "בשעות הבוקר עתיד הנשיא להיוועד עם ח״כ נפתלי בנט וכן עם ח״כ יאיר לפיד. בהמשך היום יקבעו פגישות נוספות בהתאם לבקשת חברי הסיעות ולשיקול דעתו של הנשיא".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר כתב הבוקר: "‏לכל הצוהלים לרגל החזרת המנדט, אנחנו לא חוששים, גם לא מדרך ארוכה. בנט, סער או סמוטריץ׳ עדיין יכולים להביא להקמת ממשלת ימין בפעולה רציונלית אחת. הם יבינו במוקדם (ואני מקווה שלא במאוחר) שיתר האלטרנטיבות יביאו עליהם חורבן פוליטי ונזק ציבורי בלתי הפיך. עם ישראל לא יבחר שוב בתליינים".

ב'כאן חדשות' דווח כי לפיד וסביבתו מקיימים מהלילה שיחות אינטנסיביות ומפעילים לחצים על יו"ר רע"ם ומפלגתו כדי שימליצו עליו לנשיא. בהמשך היום לפיד ועבאס צפויים להמשיך את המגעים. ברע"ם אמרו ללפיד שימינה צריכה להיות סגורה אצלו כדי לקבל את האצבעות שלה.

בריאיון ל'רשת ב' אמר הבוקר מנסור עבאס כי "לפיד צריך גם אותנו וגם את בנט. הוא כרגע לא הגיע להסכמות. מקווה שבשלב הבא כן תהיה אופציה להקים ממשלה. ברור לכולם שאם תקום ממשלה גם ימינה וגם רע"ם צריכות להיות באותו צד, ככה המספרים אומרים, אבל זה לא קשור להסכמה. אף אחד לא מחליט בשבילי אני אחליט ברגע שהתנאים יבשלו לזה. אני אמרתי לכל מועמד: רע"ם לא תהיה חלק מתהליך ההקמה, היא תהיה הסיומת. מי שרע"ם תשלים את מניין המנדטים הדרוש ויקבל את דרישות רע"ם – אנחנו נהיה שם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים