שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ריבלין נפרד – יצחק הרצוג נכנס לבית הנשיא
טקס חילופים
לראשונה במשכן נשיאי ישראל, התקיים טקס חילופים חגיגי בו קיבל נשיא המדינה העשירי ראובן (רובי) ריבלין את פני נשיא המדינה האחד עשר יצחק הרצוג
ראובן ריבלין ויצחק הרצוג | צילום: חיים צח / לע"מ

טקס קבלת הפנים לנשיא המדינה יצחק הרצוג נערך הערב (רביעי). נשיא המדינה האחד עשר יצחק הרצוג התקבל בבית הנשיא בשלוש תרועות כבוד, אשר פתחו את טקס החילופים הראשון שהתקיים אי פעם במשכן נשיאי ישראל שבירושלים.

הנשיא הנכנס הרצוג, סקר את מסדר הכבוד הצה״לי וקד לדגל הלאום. ברחבת מאה שערים, קיבל את פניו נשיא המדינה היוצא ראובן (רובי) ריבלין ויחד נכנסו השניים אל קבלת הפנים הרשמית באולם בית הנשיא. לאחריה, עברו אל הטרקלין, שם הציג הנשיא היוצא את צוות היועצים הבכיר לנשיא הנכנס.

בפעם האחרונה כנשיא המדינה, נשא את דבריו הנשיא העשירי ראובן (רובי) ריבלין, ולאחריו נשא את דבריו לראשונה כנשיא המדינה, הנשיא האחד עשר יצחק הרצוג. "מכובדי, הנשיא הרצוג השני, Herzog the Second. נשיאה האחד-עשר של מדינת ישראל! ראש המדינה היהודית והדמוקרטית, "האזרח מספר אחת". ברוכים הבאים או אולי מוטב לומר, ברוכים השבים, אל בית הנשיא, הוא בית העם בישראל", אמר ריבלין.

"כילד, חלמתי על דגל ישראל המונף אל על אל ראש התורן. גם היום, משהפך החלום למציאות, אני לא מפסיק להתרגש מהנס הזה שקרה לנו, להוקיר ולהעריך כל הזדמנות שיש לנו לקיים את כללי הטקס, כללי הממלכתיות, שניסחנו לעצמנו. דווקא בתקופה הזאת, שבה נדמה כאילו הכל הפך פוליטי והממלכתיות "יצאה מהאופנה", אין משימה דחופה יותר מאשר לאחוז באותם הסמלים, ההסכמות והרגעים שמצויים בלב הישראליות".

"אלה שבזכותם עולה בידינו לספר את הסיפור שלנו – לא רק לאחרים, אלא גם לעצמנו, לילדינו, ולילדים של ילדינו. סיפור של צמיחה מתוך חורבן, סיפור של זיהוי הזדמנויות מתוך האתגר, סיפור של חלוציות, חלום והגשמה, של חברה אחת המורכבת ממגוון עצום של קהילות ומגזרים, שלמדו לעבוד יחד, כתף אל כתף, למען מטרה משותפת, בניין הבית שלנו".

"רק אם נשכיל להוסיף ולספר את הסיפור הזה, סיפור שיש בו מקום לכלל שבטי ישראל, יהודים וערבים, חילונים דתיים וחרדים, מימין ומשמאל, אזרחי ישראל ויהודי התפוצות, נוכל לעמוד באתגרים שרובצים לפתחנו. אין לי ספק שאתה, אדוני הנשיא, האיש הנכון למשימה ואני מאחל לך, בכל ליבי, שתצליח בכך".

"מכובדי, ילדיי ונכדיי האהובים, עובדי המשכן היקרים, המשכן שהפך לביתי בשנים האחרונות. לפני שבע שנים נכנסתי אל הבית הזה בחיל ורעדה, חש על כתפי את כל כובד משקלה של האחריות הכרוכה בתפקיד נשיא המדינה. במהלך שבע השנים הללו עשיתי כל שביכולתי כדי למלא את התפקיד נאמנה לפי ראות עיני".

"בארץ ובחו"ל, בבית הנשיא בירושלים, ובכל קצווי המדינה. פגשתי את עם ישראל על כל גווניו המופלאים. זכיתי להצדיע למצוינים שבקרבנו ולחבק את מי שנשארו מאחור. היו פעמים שפגעתי והיו פעמים שנפגעתי מחצי הביקורת. על כל צעד ושעל, בשכבי ובקומי, טובת המדינה והעם בישראל היו לנגד עיניי".

"אני מתפלל שעשיתי מספיק. באתי מקרבו של העם האהוב והיקר הזה, העם קשה העורף והנפלא. מקרב העם בישראל באתי והיום, אל העם אני שב. כן נכנסתי, נכנסנו, לכאן כשניים והיום אני יוצא מכאן לבד, אך לא בודד".

"כבוד הנשיא, לפני כך וכך שנים בבר המצווה שלי זכיתי לקבל ברכה מסבך, הרב הראשי לישראל הרב ד"ר יצחק אייזיק הלוי הרצוג. עתה, כאזרח מן השורה, הרשה לי לברך אותך בכל לבי בברכת הדרך, במילות הברכה, אותם טבע סבך יחד עם ש"י עגנון, המילים שהיו לנו לתפילה. אָבִינוּ שֶׁבַּשָּׁמַיִם, צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ, בָּרֵךְ אֶת מְדִינַת יִשְׂרָאֵל, רֵאשִׁית צְמִיחַת גְּאֻלָּתֵנוּ. הָגֵן עָלֶיהָ בְּאֶבְרַת חַסְדֶּךָ, וּפְרֹשׁ עָלֶיהָ סֻכַּת שְׁלוֹמֶךָ, וּשְׁלַח אוֹרְךָ וַאֲמִתְּךָ לְרָאשֶׁיהָ, שָׂרֶיהָ וְיוֹעֲצֶיהָ, וְתַקְּנֵם בְּעֵצָה טוֹבָה מִלְּפָנֶיךָ". לו יהי. תודה רבה".

הנשיא יצחק הרצוג: "מכובדי הנשיא היוצא, ריגשית אותי מאד אותי ואת בית משפחתי ואת מיכל בדברים המדהימים שלך. אתה נושא בתוכך סיפור חיים מופלא ותרומה עצומה למדינה והעם מזה עשרות שנים ואני מבקש להודות לך על כך. הבית הזה מיוחד, נס הנשיא הוא לא חפץ, מוסד הנשיאות הוא מקום בו אתה מביא לעם 2 דברים, גיבוי וחיזוק וטפיחה על השכם ברגעים של שמחה ועצב. מוסד לא פורמלי אבל טבוע עמוק עמוק בלבבות ונפש האומה. אני רואה בשליחותי להושיט יד לכל התקווה הישראלית".

"הרבה מהיוזמות שלך שהמשיכו את המורשת של הענקים, שנבנה עליהם המוסד הזה אני אהיה גאה להמשיך, נס הנשיא הוא מנורה עם שבעה קנים, ואמר יונתן זקס שהדבר המדהים שדווקא מחזיק את כל העם זה דווקא מלמטה, העמוד האחד. ואני חושב, והוא אומר שמה שמחזיק זה דווקא המנהיגות, היא כפופה לעם ומסתכלת למעלה כלפי העם. מה שקורה בבית הנשיא זה בדיוק זה, אנחנו משרתים את כל העם, מאירים אור גדול לעם נותנים לו מזור וחיזוק ברגעים חשובים מאד של האומה ומייצגים אותם".

עם תום הדברים, נפרד נשיא המדינה העשירי ראובן (רובי) ריבלין מבית הנשיא ועזבו.

ראובן ריבלין ויצחק הרצוג | צילום: חיים צח / לע"מ
ראובן ריבלין | צילום: חיים צח / לע"מ
ראובן ריבלין | צילום: חיים צח / לע"מ
ראובן ריבלין | צילום: חיים צח / לע"מ
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים