שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » רכבת חשמלית על גלגלים שתסיע עד 500 נוסעים
לראשונה בישראל
"רכבת על גלגלים" פותחה בסין לפני מספר שנים והוכנסה לפעילות מסחרית בשנת 2019. כיום נעות עשרות "רכבות על גלגלים" במספר ערים גדולות בסין בהצלחה וללא תקלות
תגיות:
הרכבת עם הגעתה לנמל | צילום: דוברות משרד התחבורה

שרת התחבורה מירי רגב קיבלה היום בנמל אשדוד דגם ראשון של "רכבת על גלגלים", אמצעי הסעת המונים חדשני הצפוי לחולל מהפכה בעולם התחבורה הציבורית. כלי הרכב החדשני מציע את כל יתרונות הרכבת הקלה – קיבולת נוסעים גבוהה, נסיעה שקטה, מהירה ובטוחה, עלייה וירידה מהירות – ללא צורך בעבודות תשתית מורכבות, יקרות וממושכות.

"רכבת על גלגלים" פותחה בסין לפני מספר שנים והוכנסה לפעילות מסחרית בשנת 2019. כיום נעות עשרות "רכבות על גלגלים" במספר ערים גדולות בסין בהצלחה וללא תקלות. ערים רבות באוסטרליה, אירופה וארה"ב הביעו עניין בכלי החדש, אך ישראל היא הראשונה בעולם המקבלת את הכלי לצורך ניסויי כביש והדגמה.

חברת נתיבי איילון, האחראית על הפרויקט מטעם משרד התחבורה, הזמינה את הכלי מהיצרן רק לפני ארבעה חודשים. יצויין כי זמן האספקה הרגיל הוא 18 חודשים, והקדמת המסירה התאפשרה בזכות המוניטין שיש לישראל והקשרים ההדוקים שיש לישראל עם ממשלת סין, שמגלה עניין רב בשיתופי פעולה טכנולוגיים, בייחוד בתחום התחבורה.

רכבת על גלגלים מופעלת בחשמל, באמצעות מצברים מתקדמים המספיקים לכ-80 קילומטרים ונטענים מחדש תוך דקות ספורות. הכלי החדש אינו מצריך פריסת תשתית של עמודי חשמל לאורך התוואי, ומסתפק בתחנות לטעינה מהירה במסוף הקצה.

הרכבת מגיעה בתצורה חצי אוטונומית: הרכבת עוקבת אחר מסילה וירטואלית המסומנת בפסי צבע על הכביש, והנהג שולט רק על העצירה וההאצה. בעתיד, הכלי יהיה אוטונומי לחלוטין, בשליטת מרכז בקרה עירוני.

הכלי יכול לשאת בין 250-500 אנשים בהתאם לתצורה, משלושה ועד חמישה קרונות. הקרונות נעים על כביש רגיל שעבר התאמות קלות, ללא צורך בהנחת פסים או בתשתיות מיוחדות אחרות. עלות ההטמעה היא כשליש מרכבת קלה, וזמן הכנת התשתית קצר משמעותית מכל פתרון דומה.

ישראל היא המדינה הראשונה בעולם, מחוץ לסין, המקבלת את הכלי החדש לצורך בחינה והפעלה ניסיונית. ברכבת הכביש יוטמעו טכנולוגיות ישראליות לשיפור הבטיחות ולעידוד יצירת מקומות תעסוקה במשק.

לאחר הרכבת הכלי במרכז הניסויים של משרד התחבורה באשדוד, פעולתו תיבחן במרכז הניסויים ובהמשך בכבישי הארץ. בהתאם לתוצאות, יוחלט על שילוב הכלי בפרויקטים המתוכננים לשנים הקרובות, ובהם "הקו החום" בדרום מטרופולין תל אביב, אשר יחבר בין לוד, רמלה, באר יעקב וראשון לציון.

השרה רגב: "עם כניסתי לתפקיד הבטחתי לעשות כל מה שניתן לפתרון בעיית הפקקים ולהבאת אמצעי תחבורה ציבורית חדשים שישכנעו את הנהגים להשאיר את הרכב הפרטי בבית. ביקשתי פתרונות יצירתיים וחכמים – ולשמחתי זה קורה. בשבוע שעבר הכרזנו על יציאה לפיילוט השאטל הימי המהיר, והיום אנחנו מקבלים אמצעי הסעת המונים חדשני שפועל כרגע רק בסין, ואשר מדינות רבות בעולם מתעניינות בו. ישראל נבחרה להיות המדינה הראשונה בעולם לקבל את הרכבת, שהגיעה בזמן שיא של שלושה חודשים בלבד. הבטחתי לספק תחבורה ציבורית זמינה, נגישה וידידותית – והנה זה קורה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים