שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » רמ"י דוחה מועדי סגירה ל-48 מכרזים
אפקט קורונה
רשות מקרקעי ישראל הודיעה על דחייתם של מועדי הסגירה לארבעים ושמונה מכרזים בשל הקורונה • נדחו מועדי התשלום למדינה
תנופת בנייה בבית שמש | צילום: elbud, שאטרסטוק

נוכח המצב במשק, הודיעה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כי היא "מגלה התחשבות בצרכי השוק והיזמים" ועל כן החליטה לדחות מועדי סגירת מכרזים שהיו אמורים להסגר ב-27.4.2020.

מדובר ב-48 מכרזים לדיור, מסחר, תעסוקה ומלונות, שיסגרו במספר פעימות במועדים שונים עד ל-1.6.2020. זאת, במטרה לשווק באופן מבוקר כ-2600 יח"ד הכלולים במכרזים אלו.

לדברי מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שמרון, "מדובר בדחייה שנייה של המועדים. הדחייה מתבקשת לאור מצב המשק. אנו בוחנים את ההתפתחויות על בסיס יומי ומווסתים את הפעילות כך ששיווקי הקרקע לדיור, מסחר ותעסוקה ימשכו ובמידת הצורך נוכל להאיץ את הקצב עם התרחבות העבודה במשק".

בתוך כך, הודיעו משרדי האוצר, הבינוי והשיכון ורמ"י כי הם דוחים שוב את מועדי התשלום המגיעים לה. התשלומים הקבועים בשוברי התשלום שחלקם הונפקו כבר לפני מספר חודשים, נדחים עד ל-21.5.2020 ללא תוספת הצמדה וריבית, ומבלי שדחיית התשלום כשלעצמה תחשב איחור ו/או הפרה של תנאי העסקה ו/או תנאי המכרז.

"ההחלטה על דחיית התשלומים התקבלה על רקע מצב המשק ורצונה של רשות מקרקעי ישראל להיות קשובה לצרכי המשק ולמצוקת היזמים והקבלנים. יודגש כי ההחלטה על דחיית תשלומים לא חלה על תשלום תמלוגים לרמ"י מכל סוג שהוא", נמסר מרמ"י.

על פי החלטת רמ"י, לקוח המחזיק בידו שובר לתשלום שהונפק על ידי הרשות ואשר התשלום האחרון הנקוב בו הינו בין התאריכים 25.03.2020 ועד 20.05.2020, יוכל לשלם את הסכום הנקוב בשובר – ללא צורך בקבלת שובר עם תאריך מעודכן – עד ולא יאוחר מיום 21.5.2020. נזאת, ללא תוספת הצמדה וריבית, ומבלי שדחיית התשלום כשלעצמה תחשב איחור ו/או הפרה של תנאי העסקה ו/או תנאי המכרז.

בנוסף, מבהירה רמ"י כי מקום בו התשלום הינו תנאי לביצוע פעולה ו/או הנפקת הסכם על ידי הרשות, לא יינתן השירות ולא יונפק הסכם עד להשלמת ביצוע התשלום המלא והכל בהתאם לתנאי ההתקשרות.

בעסקות להקצאת קרקע במכרז ובפטור ממכרז יחולו בנוסף גם ההוראות הבאות:

  • עם דחיית מועדי תשלום הקבועים בתנאי העסקה עבור רכיב הקרקע והוצאות הפיתוח, ידחו ליום 21.5.2020 גם מועדי ביצוע ההתחייבויות על פי תנאי העסקה המהווים תנאי לחתימת הסכם פיתוח או חכירה על ידי הרשות, דהיינו – המצאת ערבויות, חתימה על הסכם תשתיות, והמצאת הסכם חתום לרמ"י.
  • דחיית מועדי תשלום הוצאות הפיתוח תחול גם במקרה בו הוצאות הפיתוח לא משולמות לרשות (אלא למשרד הבינוי והשיכון או גורם מפתח אחר). סעיף זה לא יחול על תשלומי אגרות והיטלים על פי דין.
  • דחייה זאת אינה מהווה אישור לדחיית מועדים או מתן אורכה לביצוע חיובים אחרים המעוגנים בהסכם הפיתוח או החכירה.
  • הרשות מבהירה כי יתכן איחור במועד מסירת המגרשים בהתאמה.

באשר למפרטים כספיים מציינים ברמ"י כי לקוח המחזיק בידו מפרט כספי שהמועד האחרון להחזירו חתום לרשות הוא בין התאריכים 25.03.2020 ועד 20.5.2020, יוכל להחזירו חתום לרשות עד ולא יאוחר מיום 21.05.2020, מבלי שהדבר ייחשב כאיחור. ככל שתעודכן החלטה של הרשות בדבר דחיית מועדי התשלום לספקים, כאמור לעיל, תחול הדחייה גם ביחס למפרטים הכספיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים