שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » רק 15 רופאים מטפלים בחולי אפילפסיה
בכל הארץ
לפי האיגוד הנוירולוגי, מיעוט הרופאים מונע טיפול חיוני מהחולים. חיים מב"ש נדרש לנסוע למרכז עבור טיפול: "צריך להמתין חודשים כדי להחליף כדור"
אפילפסיה | צילום: SewCream, שאטרסטוק

מצוקת חולי האפילפסיה: בישראל יש רק 15 נוירולוגים מומחים לאפילפסיה, וחולים מהצפון ומהדרום נדרשים לנסוע שעות ארוכות לטיפול במרכז – כך דווח ב'ישראל היום'

חיים (60) מספר כי: "אני חולה אפילפסיה כבר 50 שנה וגר בבאר שבע. בשנתיים האחרונות אין מומחה בסורוקה, ועל כל דבר אומרים לי לרוץ למרכז הארץ. הייתי כבר בבילינסון, באיכילוב ובקפלן. לפעמים התרופות גורמות לי לתופעות לוואי, אבל כדי להחליף כדור או לעשות פעולה אני צריך להמתין כמה חודשים. בכל פעם שיש משהו, מפנים אותי למרכז הארץ. בצוק איתן חצי מהמדינה טופלה בסורוקה, אבל רופא אחד לאפילפסיה אין פה?"

באיגוד הנוירולוגי מספרים גם על חולים מהצפון שמסיעים אותם במוניות למרכז הארץ לטיפול. פרופ' דוד טנה, יו"ר האיגוד הנוירולוגי ומנהל המכון לשבץ מוחי ברמב"ם: "בכל המדינה יש מעט מאוד מומחים לאפילפסיה ולפרקינסון, ובפריפריה יש חוסר גדול. במקום שיהיו בכל בית חולים מומחים בתת-תחומים האלה יש חוסר, וחולים צריכים לנסוע רחוק מאוד ולחכות הרבה מאוד זמן לתור. זה לחלוטין לא צודק ולא הוגן. משרד הבריאות צריך לתעדף ברמה הלאומית הוספת תקנים למומחים באפילפסיה".

ממשרד הבריאות נמסר: "אנו מודעים לצורך בהגדלת מספר הנוירולוגים עם התמקצעות באפילפסיה, ולצורך כך פעלנו ליצירת מסלול להשתלמות עמיתים בתחום האפילפסיה בארץ, אשר קיבל לאחרונה הכרה מהמועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית. בסורוקה פועלת מחלקה נוירולוגית מצוינת, שבה תשעה רופאים מומחים. כלל השירותים הקיימים בבית החולים ובקהילה נותן מענה הולם למרבית חולי האפילפסיה תושבי הדרום. יש לזכור שתהליכי בנייה של מסלולי הכשרה שיעמדו בסטנדרטים הנדרשים ועצם ביצוע ההכשרה אורכים זמן, ואנו צופים שיראו את תוצאות הפעילות בעתיד הקרוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים