שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "רק 4,000 נפטרים זה, הפופוליזם תקע הכל"
אדלשטיין תוקף
שר הבריאות חושף כי שקל בחודשים האחרונים להתפטר כמה פעמים לאחר שהמלצותיו לא התקבלו בקבינט: "אבל לא ראיתי מישהו אחר שיכול לנהל את המשבר"
יולי אדלשטיין | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

שר הבריאות יולי אדלשטיין התייחס הבוקר בראיון ל'ווינו' לנתוני התחלואה והתמותה הגובים ואמר כי "אמרתי כבר לפני שבועות ארוכים שאנחנו בשיא הגל הזה, ושנגיע למספר דו-ספרתי של נדבקים חדשים. לצערי הרב צדקתי. לא במובן של 'אמרתי לכם', אלא במובן של אם לא מקבלים את המלצות משרד הבריאות ומנסים למצוא פטנטים, אז התוצאה היא בלתי נמנעת. הפופוליזם תקע את המדינה".

"כשאתה ב-1,500 נדבקים אתה צריך להתחיל לסגור, לאו דווקא סגר אבל להטיל הגבלות מסוימות עד שהרוח הזו תעבור. בזבזנו שבועיים יקרים, ולא רק שבזבזנו – אלא שבכנסת ביטלו את ההחלטות לגבי החינוך כי כולם אוהבים את הילדים, ועכשיו הילדים, המורים וההורים סובלים. התוצאה בלתי נמנעת".

"הלוואי שהיה רק מישהו אחד שיכלתי להילחם בו, אבל זו רוח הדברים בהרבה מקרים. אומרים אל תפגעו בזה ואל תפגעו בזה. זה קורה בממשלה, לאחר מכן בכנסת ואז בתקשורת ובציבור. אנשים לא מבינים עד הסוף שאין פטנטים להילחם בנגיף הזה. אנחנו בנס ב-4,000 נפטרים. זה כואב כי המספר הזה מיותר. מי שאשם הם כל אלה שאמרו אל תסגרו, כל אלה שפתחו דברים".

"אנחנו עושים את המקסימום, אני לא איש קסמים. בכנסת ובתקשורת כל הזמן שואלים אם אני בעד לחשוף את הפרוטוקולים של ישיבות הקבינט – ואני אומר שאני סופר בעד. אני רוצה שיהיה כתוב בכל מקום מה נאמר שם. משרד הבריאות אמר שם בדיוק מה הולך לקרות ומה צריך לעשות".

"המספר האסטרונומי, יותר ממלחמת יום הכיפורים, הוא תוצאה של כמה דברים. קודם כל, הוא יכל להיות יותר גבוה, אבל בתי החולים הצליחו להשאיר אחוז תמותה נמוך. דבר שני, גורמים בפוליטיקה, בתקשורת, בציבור וגם כמה רופאים זלזלו בנגיף ואמרו שזו שפעת ואין סכנה אמיתית. התוצאה בלתי נמנעת. אני מקווה שלפחות הפעם יאריכו את הסגר ושיש הבנה".

אדלשטיין חשף בראיון לאדיר ינקו ואטילה שומפלבי כי שקל להתפטר מתפקידו: "בישיבות הקבינט והממשלה, כשהייתי מביא החלטות אחרי דיונים רבים ואחרי שכבר ניקינו דברים לא ריאליים, והיו 'מסבירים' לי שזה לא הנתונים וזה לא נכון. מערכת הבחירות באוויר, פוליטיקאים באים עם סיסמאות שאנחנו לא במצב שצריך סגר והגבלות וכולם יכולים להתפרע".

"אני אומר בשיא הכנות – חשבתי אם אני לא חוטא לאמת שלי כשאני מביא המלצה בשם מומחי משרד הבריאות והיא לא מתקבלת. אבל, בשיא הכנות, אני מסתכל על המערכת הפוליטית ולא יודע מי היה יכול לעשות את זה יותר טוב ממני. אני לא רואה במערכת הפוליטית מישהו שיכל לתמרן את זה טוב ממני. אנחנו מנהלים את המשבר בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים