שיתוף
תגובות
חדשות » רשות החדשנות תתמוך בתכנית להכשרת חרדים בהייטק
הכשרה בהייטק
רשות החדשנות וזרוע העבודה יספקו מענקים לתכנית ׳מיגו׳ ולתכניות נוספות להכשרת אלפי גברים חרדים לתעשיית ההייטק, זאת במטרה להתמודד עם מחסור החמור במתכנתים מקצוע
הכשרת חרדים בהייטק

כבר יותר מעשור שתעשיית ההייטק מתמודדת עם מחסור חמור בכוח אדם מיומן. הנתונים הרשמיים מצביעים על מחסור של 25-30 אלף עובדים. גם לפי דו"ח מצב ההייטק 2022 של רשות החדשנות ו-SNC, קיים פער של כ- 30 אלף משרות פנויות בהייטק במקצועות טכנולוגיים ועסקיים. למרות ניסיונות רבים לקדם שילוב עובדים חרדים בהייטק כפתרון כפול לאתגר תעסוקת החרדים ובעיית כוח האדם בהייטק, מספרם של העובדים החרדים בתעשיית ההייטק עדיין נמוך מאוד ביחס לחלקם באוכלוסייה. רק אחוז אחד (1%) מתוך כ-330,000 עובדי הייטק בישראל הם גברים חרדים.

במטרה לשפר ולזרז את תהליכי שילוב החרדים בהיי-טק, צפויה להודיע רשות החדשנות יחד עם זרוע העבודה במשרד הכלכלה על השקעה בתכנית מיגו ובתכניות נוספות בהיקף להכשרת אלפי עובדים חרדים חדשים להייטק בשנים הקרובות.

במסגרת פיתוח ההון האנושי של תעשיית הייטק, תעניק הממשלה מענקים לתוכנית MeGo שמופעלת על ידי קרן קמ"ח, לשם פתיחת כיתות נוספות ברחבי הארץ. 

תכנית MeGo, החלה לפעול בחודשים האחרונים בהובלה של משרד הכלכלה, חברות הייטק מובילות וקרנות פילנתרופיות, במטרה להכשיר כאלפיים מתכנתים חרדים שיצטרפו לעבודה בהייטק בשנים הקרובות. במסגרת התכנית, מתקיימים לימודים במשך כשנה וחצי (ימים מלאים) במודל הכשרה של 8200, כולל מעטפת תמיכה מקצועית, לימודית ואישית, לצד מימון מלא ללימודים ומלגת קיום חודשית.

לקראת ההודעה המתוכננת של רשות החדשנות וזרוע העבודה, נפתחה בימים האחרונים ההרשמה למחזור נוסף של התכנית, עם כיתות לימוד בירושלים, בני ברק, בית שמש, חיפה ואשדוד. המועמדים שישלימו את תהליך המיון הקפדני וימצאו מתאימים לתכנית, יתחילו בסמוך לראש חודש אדר את הלימודים במחזור החדש של תוכנית מיגו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים